03/10/2016

Στελέχη Marketing: 4 προσόντα που πρέπει να έχουν

του Σ. Κοσμετάτου
Αρθρογραφία

Σκέφτεστε να ασχοληθείτε με το marketing αλλά ακόμη, δεν είστε σίγουροι αν διαθέτετε τα απαραίτητα προσόντα για να καταφέρετε να αποκτήσετε μια θέση εργασίας στον κλάδο που σας ενδιαφέρει και να διαγράψετε μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία;

Μάθετε λοιπόν, ποια προσόντα και δεξιότητες θα σας βοηθήσουν να γίνετε στέλεχος marketing, τα οποία σε συνδυασμό με τις εμπειρίες που θα αποκομίσετε από το περιβάλλον της εργασίας σας, θα συνδράμουν στο να γίνετε επιτυχημένος επαγγελματίας.

Δημιουργική φαντασία και λογική
Ένα στέλεχος marketing πρέπει να διαθέτει δημιουργική φαντασία, επινοητικότητα και επικοινωνιακή δεξιότητα προκειμένου να δημιουργεί πρωτότυπες ιδέες για να διαφημίσει προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτά τα χαρακτηριστικά όμως, είναι απαραίτητο να συνδυάζονται με την ικανότητα της λογικής σκέψης, καθώς ο στόχος πάντα είναι η ιδέα να γίνεται πράξη, μέσω μιας συγκεκριμένης στρατηγικής. Φυσικά, ο δυνάμει marketer χρειάζεται να διαθέτει γνώσεις σε θέματα διαφήμισης, δημοσιογραφίας, τυπογραφίας, φωτογραφίας καθώς αυτές επηρεάζουν καθοριστικά την επαγγελματική του επιτυχία, αφού αποτελεί «κομμάτι» της δουλειάς του η ανάλυση των τάσεων που διαμορφώνονται κάθε φορά στην αγορά ώστε να έχει τη δυνατότητά να παρουσιάζει στον εκάστοτε πελάτη αποτελεσματικές προτάσεις.

Πειθώ και αντίληψη
Η έμπνευση για τη δημιουργία ιδιότυπων διαφημίσεων δεν αρκεί, αν το δυνάμει στέλεχος marketing δεν διαθέτει και την ικανότητα να πείθει, καθώς η πειθώ αποτελεί βαρόμετρο στη σχεδίαση της στρατηγικής κάθε εταιρίας που απευθύνεται στο ευρύ κοινό και μάλιστα, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Επιπλέον, η αντίληψη και το ενδιαφέρον για την αγοραστική συμπεριφορά κρίνονται εξαιρετικά απαραίτητα προσόντα για τον νέο επαγγελματία στον χώρο του marketing.

Ηγετικές ικανότητες και ομαδικότητα
Οι εταιρίες έχουν πλέον κατανοήσει ότι για να εξασφαλίσουν την επιτυχία στον τομέα δραστηριοτήτων τους δεν αρκεί να διαθέτουν στελέχη που είναι μόνο καλοί marketers, αλλά ταυτοχρόνως να είναι και ηγέτες. Ηγέτης καλείται ένα άτομο που δύναται να κάνει τους άλλους να τον «ακολουθούν» και καταφέρνει να αγγίξει την επιτυχία με την «υποστήριξη» των συναδέλφων του. Βασικό συστατικό φυσικά, είναι και το στοιχείο της ομαδικότητας, καθώς το marketing κάθε εταιρίας αποτελείται από πολλά άτομα που συνεργάζονται αρμονικά, με στόχο να χαράξουν την καλύτερη δυνατή στρατηγική διαφήμισης.

Οργανωτικότητα και τεχνικές γνώσεις
Οι οργανωτικές δεξιότητες είναι χρήσιμες για κάποιον που επιθυμεί να γίνει επαγγελματίας στον χώρο του marketing, καθώς τα στελέχη καλούνται αρκετές φορές να εργαστούν υπό πίεση σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου η κάθε ημέρα είναι διαφορετική. Εξίσου απαραίτητες είναι και οι τεχνικές δεξιότητες διότι ένας marketer εκτός του ότι χρειάζεται να διαθέτει άριστη γνώση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προωθεί, πρέπει να ξέρει και ό,τι αφορά στις επιχειρησιακές διαδικασίες, τις χρηματοοικονομικές επιπτώσεις, τις λειτουργικές συνέπειες αλλά να έχει και τη δυνατότητα ενσωμάτωσης μιας λύσης που προτείνει σε υφιστάμενα συστήματα και διαδικασίες.

Διαβάστε επίσης

Καριέρα, τεχνολογία, συνέδρια και νέα σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα. Ενημερωθείτε για θέματα εκπαίδευσης και εργασίας