09/06/2016

Τα soft skills που αναζητούν οι εργοδότες στους πιθανούς εργαζόμενους

Καριέρα

Του Antonio Neves

Όταν μιλάμε για επιτυχία στον εργασιακό χώρο, το πτυχίο πανεπιστημίου δεν είναι απαραιτήτως αρκετό. Ούτε τα χρόνια εμπειρίας στη δουλειά. Και αυτό γιατί οι πιο in-demand δεξιότητες που ποθούν οι εργοδότες είναι τα λεγόμενα "soft skills" - οι άυλες αλλά σημαντικές ιδιότητες που σας δίνουν τη δυνατότητα να εργαστείτε και να αλληλεπιδράσετε αποτελεσματικά με άλλους ανθρώπους.

Στα χαρακτηριστικά αυτά συγκαταλέγονται οι ηγετικές ικανότητες, η αυτογνωσία, οι δεξιότητες επικοινωνίας και η συναισθηματική νοημοσύνη. Στην πραγματικότητα, ένα πολύ σημαντικό κριτήριο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πρόσληψης στη Google είναι να εξεταστεί η ικανότητα μάθησης.

Τα αναπτυγμένα soft skills μπορεί να αποτελέσουν ένα τεράστιο παιχνίδι αλλαγών κατά την πορεία της καριέρας σας. Μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ του να κάνετε ανθρώπους να πιστεύουν σε εσάς ή να σας ξεχνούν, η διαφορά ανάμεσα στο να εξελίσσετε ένα project ή αυτό να απορρίπτεται, η διαφορά ανάμεσα σε μια προαγωγή και σε μια απογοητευτική μετακίνηση. Αυτά τα skills δεν θα σας διδάξουν μόνο πώς να είστε καλύτερος εργαζόμενος αλλά και πώς να γίνετε καλύτεροι άνθρωποι.

Οπότε, δείτε παρακάτω τα soft skills που είναι απαραίτητα για την επιτυχία - όλα μπορείτε να τα εξασκείτε στις καθημερινές σας αλληλεπιδράσεις.

1. Να ακούτε: Κάντε την καλή ακρόαση το μυστικό σας όπλο επικοινωνίας
Οι άνθρωποι συσχετίζουν συχνά την καλή επικοινωνία με τον άριστο δημόσιο λόγο. Ωστόσο, όσοι έχουν ταλέντο στην επικοινωνία κάνουν κάτι στο οποίο οι υπόλοιποι αποτυγχάνουν. Ακούν.

Ο πιο εύκολος τρόπος να χτίσετε την εμπιστοσύνη ανάμεσα σε εσάς και σε κάποιον άλλων είναι να του/της δείξετε το ενδιαφέρον σας. Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε αν τους ακούτε όταν σας μιλούν. Οι καλοί ακροατές δεν σκέφτονται τι θα πουν μετά την ώρα που ο συνομιλητής τους μιλάει. Οι καλοί ακροατές κάνουν follow-up ερωτήσεις.

Όταν έχετε αμφιβολίες, καθοδηγήστε το συνομιλητή σας λέγοντάς του. "Πες μου κι άλλα σχετικά με το (θέμα)". Το πιο αξιόλογο πράγμα που μπορείτε να δώσετε σε κάποιον είναι η προσοχή σας.

2. Λογοδοσία: Κάντε αυτό που λέτε ότι θα κάνετε
Όταν κάτι πάει στραβά και είστε υπεύθυνοι γι' αυτό, μη λέτε δικαιολογίες, μην το αγνοείτε και μην κατηγορείτε άλλους. Αντίθετα, πάρτε πλήρως την ευθύνη για το ρόλο που παίξατε. Ακόμη καλύτερα, μάθετε από αυτόν.

Παράλληλα, όταν εργάζεστε πάνω σε ένα project, είναι εύκολο να πατήσετε "Αποστολή" σε ένα μήνυμα ή ένα email και να υποθέσετε ότι η δουλειά σας έγινε. Είναι ακόμη πιο εύκολο να συμφωνήσετε σε κάτι σε ένα meeting και μετά να μην το κάνετε. Ωστόσο, το να είναι κανείς υπεύθυνος σημαίνει ότι δεν κάνει υποθέσεις, διασφαλίζει την διεκπεραίωση όσων πρέπει να γίνουν και τηρεί τις συμφωνίες που κάνει.

3. Δημιουργική Σκέψη: Να είστε πολυμήχανοι με ό,τι έχετε
Το να είναι κανείς δημιουργικός σημαίνει ότι βρίσκει τρόπους και λύνει προβλήματα έχοντας περιορισμένους πόρους. Οι chef αποτελούν τρανό παράδειγμα πάνω σε αυτό. Αν ένας chef θέλει να φτιάξει ένα πιάτο στο οποίο χρειάζονται δέκα υλικά αλλά εκείνος έχει μόνο τα επτά, τι θα κάνει; Θα αφήσει νηστικούς τους πελάτες του;

Όχι, ένας μεγάλος chef θα λύσει το πρόβλημα. Θα βρει τον τρόπο να γίνει δημιουργικός με αυτά τα επτά συστατικά που διαθέτει και θα δημιουργήσει ένα γευστικό πιάτο. Οι μεγαλύτερες καινοτομίες τείνουν να απορρέουν από περιορισμούς. Οι εταιρείες με τα μεγαλύτερα budget δεν τερματίζουν πάντα πρώτες. Μετατρέψτε τα όποια μειονεκτήματα σε δικό σας πλεονέκτημα. Επικεντρωεθείτε στα "υλικά" που διαθέτετε και όχι σε εκείνα που σας λείπουν και μετά αγκαλιάστε την ελευθερία που δημιουργείται.

4. Συναισθηματική Αυτογνωσία: Να γνωρίζετε αυτό που νιώθετε
Όταν έχετε μια καλή ή κακή μέρα, είναι εύκολο να δράσετε βάσει των συναισθημάτων σας. Αλλά αυτό μπορεί να αποδειχτεί ένας προβληματικός τρόπος για να πάρετε αποφάσεις. Η αλήθεια είναι πως μερικές φορές όταν φοβάστε είστε ταυτόχρονα και πολύ ενθουσιασμένοι. Μερικές φορές που είστε λυπημένοι, είστε στην πραγματικότητα θυμωμένοι. Κάθε φορά που νιώθετε οποιοδήποτε συναίσθημα που θα σας έκανε να συμπεριφερθείτε με ένα απορίας άξιο τρόπο, τέτοιο που θα μετανιώσετε μερικές ώρες αργότερα, πατήστε παύση και ρωτήστε τον εαυτό σας: "Τι νιώθω;"

Μιλήστε με ένα φίλο. Πάρτε μια δεύτερη γνώμη γι'αυτό το θυμωμένο email που συντάξατε προς τον εργοδότη σας πριν το στείλετε. Πάρτε χρόνο και ρωτήστε τον εαυτό σας τι είναι πιο σημαντικό.

5. Συμπάθεια: Πηγαίνετε έξω για να συνδεθείτε μέσα
Είναι εύκολο να είστε μέρος του συνόλου και να κάνετε ό,τι και οι υπόλοιποι, ιδιαίτερα μέσα σε ένα μεγάλο οργανισμό. Ωστόσο, θα είχε μεγάλη αξία να βρείτε χρόνο εκτός γραφείου για να εξερευνήσετε νέες εμπειρίες που θα σας επιτρέψουν να χτίσετε και να αυξήσετε τη συμπάθειά σας προς τους άλλους.

Μπορείτε να ασχοληθείτε με τον εθελοντισμό, να παρακολουθήσετε επιμορφωτικά μαθήματα, να ταξιδέψετε, να πάτε σε πολιτιστικές εκδηλώσεις και άλλα. Κατ' αυτόν τον τρόπο μαθαίνουμε πώς να συνδεόμαστε με τους άλλους εκτός του επαγγελματικού μας πεδίου, να κατανοούμε τις διαφορετικές απόψεις, το υπόβαθρο και όσους θωρούν τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά.

Πηγή: The Muse