17/06/2015

3 Ερωτήσεις που ένας CEO ελπίζει να ακούσει από όλους όσους παίρνει συνέντευξη

Καριέρα

Στο τέλος των περισσότερων συνεντεύξεων για μια θέση εργασίας, ο υπεύθυνος προσλήψεων θα αλλάξει θέση και θα πει "Έχετε κάποια ερώτηση;".

Οι περισσότεροι υποψήφιοι χρησιμοποιούν αυτό το χρόνο για να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες για τις οικονομικές απολαβές που προσφέρει η θέση αλλά και για τις απαιτήσεις που αυτή επιτάσσει. Ο David Melancon, CEO της btr., μιας πλατφόρμας εταιρικών κατατάξεων, που επικεντρώνεται στην ολιστική απόδοση, λέει πως αυτές είναι οι τρεις ερωτήσεις που είναι μείζονος σημασίας σε μια συνέντευξη και σχεδόν κανείς υποψήφιος δεν θέτει.

"Ποιες αξίες πρέπει να έχει κάποιος σε αυτή τη θέση, που να συνάδουν με την κουλτούρα της εταιρείας, τόσο σε ατομικό όσο και σε εργασιακό επίπεδο;"

"Η κουλτούρα της εταιρείας είναι αυτή που είναι - και είναι εύκολο για μια εταιρεία να χρησιμοποιήσει τα δικά της τσιτάτα για να την ορίσει: hard charging, hands-on, mission-driven, entrepreneurial", εξηγεί ο Melancon. "Συχνά, αυτά τα τσιτάτα περιγράφουν τους ηγέτες της εταιρείας ή αναφέρονται στις φιλοδοξίες της, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να οριστούν ακριβώς για τον κάθε ρόλο."

"Ας πούμε, για παράδειγμα, πως κάνετε αίτηση για διοικητικός βοηθός. Πώς εκλαμβάνετε τον όρο entrepreneurial; Αν κάνετε αίτηση για το τμήμα Ανθρωπίνων Πόρων, τι θα σημαίνει για το ρόλο σας ο όρος mission-driven;"

"Ρωτώντας, λοιπόν, για τις αξίες που χρειάζονται για να επιτύχετε, κάνετε το συνεντευκτή να σας αναφέρει ιδιαιτερότητες, που απαντούν περισσότερο σε εσάς και το ρόλο σας μέσα σε αυτή την κουλτούρα παρά να σας αναφέρει τη γραμμή της εταιρείας για τον εαυτό της."

"Ποια είναι η θέση της εταιρείας για την προσωπική μόρφωση και ανάπτυξη, καθώς και την αποπληρωμή φοιτητικών δανείων και τη βοήθεια για δίδακτρα;"

Καταβάλατε μεγάλη προσπάθεια και επενδύσατε πολλά στη μόρφωσή σας και είναι πιθανό, αν αυτή είναι η πρώτη σας δουλειά, οι αποδοχές σας να μην αναλογούν σε αυτά που επενδύσατε. "Μερικές εταιρείες το αντιλαμβάνονται αυτό και προσφέρουν βοήθεια για την αποπληρωμή των φοιτητικών δανείων ή βοηθούν στη συνέχιση των σπουδών", εξηγεί ο Melancon. "Έχουν προγράμματα που μπορούν να το επιτρέψουν αυτό;"

"Πώς η εταιρεία δίνει κίνητρα στους εργαζομένους της και τους κρατά κατά αυτόν τον τρόπο χαρούμενους, δημιουργικούς και με ρηξικέλευθες προτάσεις και θέσεις;"

Οι εταιρείες ενδιαφέρονται στο να διατηρούν τους υπαλλήλους τους "στα καλύτερά τους". Πώς ακριβώς το πετυχαίνουν αυτό; Ο Melancon εξηγεί πως ο ένας τρόπος είναι τα οικονομικά οφέλη, όπως μερίσματα, bonus κ.α. Μη οικονομικά οφέλη, όπως έξτρα μέρες άδειας, δωρεάν γεύματα, εξω-εργασιακές εταιρικές δραστηριότητες κ.ά. είναι ένας άλλος εξίσου αποτελεσματικός τρόπος για να έχουν κίνητρο οι εργαζόμενοι.

Πηγή: Business Insider