08/05/2012

Τα social media εισβάλουν στην ελληνική πραγματικότητα

Καριέρα

Κάτι μεγάλο έχει συμβεί στα social media στην Ελλάδα! Σε περίπτωση που δεν το είχατε παρατηρήσει, τα social media έχουν επεκταθεί και επεκτείνονται όλο και περισσότερο με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Πλέον το 33% των χρηστών του internet, δραστηριοποιούνται στα κοινωνικά δίκτυα και στα blogs.
Παράλληλα οι επιχειρήσεις μέχρι στιγμής επενδύουν το 20% του προϋπολογισμού μάρκετινγκ τους, στα social media.

Το αυξανόμενο προφίλ των social media δίνει την δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επηρεάζουν το κοινό-στόχο τους πιο πολύ από ποτέ. Τα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ήταν το κορυφαίο κανάλι επηρεασμού της κοινής γνώμης και στο 1ο τρίμηνο του 2012. Με αποτέλεσμα όλο και περισσότερες εταιρείες να τα αντιμετωπίζουν ήδη ως το επόμενο βήμα για την προσέλκυση περισσότερων πελατών. Το αποκορύφωμα όμως της εκτόξευσης των social media, είναι η υιοθέτηση τους από τους πολιτικούς αρχηγούς και τους υποψήφιους βουλευτές στις επερχόμενες εκλογές. Αφού πλέον εκτός από τα καθιερωμένα και συνηθισμένα τηλεοπτικά τους σποτ, ένα μεγάλο ποσό της προεκλογικής τους καμπάνιας το επενδύουν στα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Ας δούμε λοιπόν μερικούς από τους ποιο σημαντικός λόγους για να κατανοήσουμε την αλματώδη εκτόξευση των social media:
Περισσότερος «θόρυβος»: Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται την εξάπλωση των social media, έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της διαχυτικότητας τους και την δημιουργία περισσότερου «θορύβου» στην αγορά.
Οι δεσμοί που λείπουν: Πολλές επιχειρήσεις έχουν την κατεύθυνση, αλλά τους λείπει η στρατηγική. Βλέπουν το που θέλουν να πάνε από την άποψη του εισοδήματος και των πωλήσεων, αλλά τους λείπουν οι κρίσιμες συνδέσεις με τα social media για να λειτουργήσουν πραγματικά αποτελεσματικά για αυτούς.
Μείον της στρατηγικής: Οι επιστροφές των social media μπορεί να είναι δελεαστικό στοιχείο. Σε τελευταία ανάλυση, το ποσοστό των εταιρειών που με επιτυχία κερδίζουν νέους πελάτες μέσω της κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε από 43% το 2011 – σε 54% το 1ο τρίμηνο του 2012 .Όμως, πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται στα social media χωρίς μακροπρόθεσμη στρατηγική, δημιουργώντας συχνά αρχικό ενδιαφέρον, αλλά αδυνατούν να το μετατρέψουν σε πωλήσεις.

Το Semifind προτείνει: Σεμινάρια Social Media & Internet Marketing

Τι χρειάζεται για να μετατρέψετε τα social media σε ένα εργαλείο παραγωγής πωλήσεως και επέκτασης της πελατειακής σας βάσης;
Οι περισσότερες εταιρείες έχουν μια κατεύθυνση για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα social media. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο 1ο τρίμηνο του 2012 από την about U Communications σε τυχαίο δείγμα 300 επιχειρήσεων όλων των βαθμίδων ανά την Ελλάδα, μας δείχνει ότι το 82% θα αυξήσει την χρήση των social media στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, αλλά μόλις το 26% παρακολουθεί τα blogs σήμερα. Αυτό δείχνει πόσο ανεξάρτητη είναι η κατεύθυνση από την προσέγγιση.
Έτσι τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες για να μετατρέψουν την κοινωνική δραστηριότητα των μέσων ενημέρωσης σε ένα υπερπολύτιμο επιχειρηματικό εργαλείο;

1. Κινηθείτε μακροπρόθεσμα
Αποφύγετε τον πειρασμό να ενεργήσετε δυναμικά αλλά βραχυπρόθεσμα. Αφιερώστε χρόνο για να αναπτύξετε μία σαφή στρατηγική για την δραστηριότητα σας στα social media, που να σχετίζεται με τους συνολικούς επαγγελματικούς σας στόχους, την στρατηγική των πωλήσεών σας και την ανάπτυξη της εταιρείας σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε προσαρμόσει προσεκτικά αυτό το μακροπρόθεσμο σχέδιο ώστε να ταιριάζει με κάθε κανάλι, είτε είναι το Twitter, το Facebook, το Google+ και το LinkedIn είτε το Pinterest. Σκεφτείτε μακροπρόθεσμα για το τι είναι αυτό που θέλετε να πετύχετε και ποιος είναι αυτός που θέλετε να φτάσετε, αντί να κινείστε πάρα πολύ γρήγορα και να γίνετε ένα ακόμα πυροτέχνημα.

2. Κάνετε πρώτα την έρευνα σας
Προετοιμαστείτε, πριν μεταβείτε στον κόσμο των social media. Το κλειδί για την επιτυχία σας, είναι η έρευνά σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την inbound marketing τεχνολογία για να ερευνήσετε την λέξη-κλειδί που σας δίνει μία τελευταία άποψη σε ό, τι αφορά την αγορά-στόχο σας. Μην κάνετε τίποτα χωρίς την αναλυτική εικόνα της αγοράς σας.

3. Δημιουργήστε περιεχόμενο γύρω από τις επιθυμητές συνδέσεις σας
Ποιές είναι οι επιθυμητές συνδέσεις σας στα social media; Η επιτυχία των social media εξαρτάται από το καλό περιεχόμενο που σχετίζεται άμεσα με το κοινό-στόχο σας, είτε πρόκειται 140 χαρακτήρες ή 1400 λέξεις. Δημιουργήστε και διανείμετε το περιεχομένου σας, με σαφή και συνεπή εστίαση στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος των δυνητικών πελατών σας. Αλλά βεβαιωθείτε ότι υποστηρίζετε όλο το περιεχόμενό σας χρησιμοποιώντας πόρους, όπως την inbound marketing τεχνολογία για να διερευνήσετε το τι ενδιαφέρει το κοινό σας. Στη συνέχεια, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που απαντά στις πιο σημαντικές ερωτήσεις που έχουν οι επαφές σας.

4. Κάντε την σύνδεση
Ευθυγραμμίστε προσεκτικά την social media δραστηριότητα σας με τις άλλες marketing και δημοσίων σχέσεων ενέργειές σας, καθώς και με την ευρύτερη στρατηγική της επιχείρησής σας. Σχεδιάστε προσεχτικά μια δομή για την όλη διαδικασία μάρκετινγκ σας, δημιουργήστε νέες συνδέσεις και προσελκύστε τις σε χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας. Αυτό θα σας επιτρέψει να εμπλακείτε μαζί τους χρήστες σε ένα βαθύτερο επίπεδο και να τους ενθαρρύνετε για να τους παρέχετε ζωτικής σημασίας στοιχεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην προσέγγισή των πωλήσεων σας.

5. Αρχίστε και τελειώστε με την ομάδα των πωλήσεών σας
Κάντε την ομάδα των πωλήσεών σας ένα βασικό μέρος της ανάπτυξης της social media στρατηγικής σας. Η επιτυχία του συνολικού σχεδίου σας έχει να κάνει με την ενεργοποίηση των social media συνδέσεων σας και στην συνέχεια την μετατροπή τους σε πελάτες . Η ομάδα πωλήσεών σας είναι ένα ουσιαστικό μέρος αυτής της διαδικασίας. Χρησιμοποιήστε την inbound marketing τεχνολογία για να δώσετε στην ομάδα πωλήσεών σας μία μέχρι σήμερα εικόνα για το με ποιους να έρθουν σε επαφή. Έτσι θα έχετε περισσότερες πληροφορίες και μια καλύτερη εστίαση, με αποτέλεσμα να μεγιστοποιήσετε την παρουσία σας στα social media με αποδοτικό τρόπο και αυτή είναι η αρχή της ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ!

Τα social media δεν είναι πλέον προαιρετικά για τις επιχειρήσεις, αλλά ΑΝΑΓΚΑΙΑ. Μέχρι το 2014, οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης θα αντικαταστήσουν το email ως το κύριο όχημα για διαπροσωπικές επικοινωνίες για το 20% των χρηστών των επιχειρήσεων .Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα social media προσφέρουν μια τεράστια ποικιλία ευκαιριών για τις επιχειρήσεις να συνδεθούν με τους δυνητικούς πελάτες τους. Αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν πάρα πολλές εταιρείες που δεν τα έχουν υιοθετήσει ακόμα, επειδή αποτυγχάνουν να προσεγγίσουν τα social media στρατηγικά. Αποφύγετε τον πειρασμό να αναλάβετε δράση χωρίς ένα σχέδιο και αρχίστε την έρευνα και την διεξοδική μελέτη της σύγχρονης ψυχολογίας των καταναλωτών. Τα social media είναι το «κλειδί» που ψάχνατε για να «ξεκλειδώσετε» εκείνες τις «πόρτες» που για χρόνια είναι κλειστές και είναι μπροστά σας!

Επιμέλεια άρθρου: Παναγιώτης Ροσόλυμος
Ο Παναγιώτης Ροσόλυμος είναι επικοινωνιολόγος με εξειδίκευση στο integrated marketing communications και στο new public relations, με έμφαση στα new media και στις unusually bellow the line activities. Είναι επίσης founder & Managing Director στην about U Communications και έχει ιδιαίτερη ενασχόληση τη συμβουλευτική αρθρογραφία στο κομμάτι της υποστήριξης των επιχειρήσεων,

Πηγή: Epixeiro.gr