21/12/2011

Εποχή για Επιχειρή-ρωες

Καριέρα

Πληθώρα άρθρων συντάσσονται τον τελευταίο καιρό με αφορμή την παγκόσμια οικονομική κρίση. Γνώμονας είναι η απόγνωση στην οποία έχει περιέλθει ο λαός μας και απώτερος σκοπός είναι η συμβουλή στους επιχειρηματίες αναφορικά με το πώς θα ανταπεξέλθουν στη κρίση. Αυτός όμως, σίγουρα δεν είναι ο τρόπος.

Κανείς δεν έμαθε κολύμπι ρίχνοντας στον ωκεανό και εφιστώντας του την προσοχή σε καρχαρίες. Δεν ζούμε πλέον στην κρίση. Κρίση αντιμετωπίσαμε το 2010, το 2011. Πλέον, ζούμε σε μια υφιστάμενη κατάσταση. Ας την ονομάσουμε λοιπόν «ευκαιρία». Οι Κινέζοι γράφουν την κρίση με δύο γράμματα. Το ένα σημαίνει Κρίση και το δεύτερο Ευκαιρία. Ας μιλήσουμε για ευκαιρίες τότε! Γιατί να μην αναγράφονται στο πρωτοσέλιδο της κάθε οικονομικής εφημερίδας ευκαιρίες και ανοίγματα; Ας δώσουμε μέσα από παραδείγματα και τρόπο γραφής το ηθικό σε κάθε επιχειρηματία υποκινώντας τον πώς τώρα είναι η ευκαιρία για να προοδεύσει και να ξεχωρίσει.

Η έκρηξη του Bing Bang για κάποιους ήταν καταστροφική. Για τους επιστήμονες αποτέλεσε τη δημιουργία του κόσμου.

Οι καταστηματάρχες του Πειραιά ευχαρίστησαν τα Ελληνικά ΜΜΕ την εβδομάδα που απεργούσαν γιατί σταμάτησαν να βομβαρδίζουν τους καταναλωτές με δυσάρεστες και αποκαρδιωτικές ειδήσεις. Η απεργία τους οξυγόνωσε την αγορά. Με το σύνθημα ‘αέρα’ κερδίζαμε χαμένες μάχες. Ας βγάλουμε τα μαύρα λοιπόν και ας είμαστε οι πρώτοι που θα φωνάξουμε Αέρα. Ας σταματήσουμε να γράφουμε για τέλος και ας μιλήσουμε για αρχή. Ας μην γράφουμε πλέον για επιβίωση και ας πούμε για ζωή. Το παρελθόν αποτελεί ένα μέτρο σύγκρισης αλλά το μέλλον αποτελούσε πάντα την προοπτική και την αισιοδοξία. ΑΣ δούμε μπροστά λοιπόν. Ας ετοιμάσουμε σήμερα που έχουμε χρόνο το έδαφος για το αύριο. Δεν είναι κρίση, είναι τα νέα δεδομένα. Οι αλλαγές που γίνονται είναι αναμενόμενες. Ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να αντιμετωπίσει την κατάσταση σε αυτή την περίοδο σαν να έχει εισέλθει σε μια νέα αγορά. Μέσα από τη νέα αγορά έχει να αποκομίσει πολλά. Είμαι βέβαιος πώς εξαιτίας της κρίσης όλοι έψαξαν κι έμαθαν για νέες αγορές και για νέες δραστηριότητες. Ή αυτά γράφονταν μόνο στα χαρτιά; Ας θυμηθούμε , πόσα χρόνια πριν έστειλε η ‘LIDL’ αντιπροσωπεία της στην Κύπρο. Περίμενε την κατάλληλη ευκαιρία να εισχωρήσει στην αγορά, και τη βρήκε! Η κρίση για την LIDL ήταν η έναρξη για το «είσοδό της» σε μια νέα αγορά, με ιδιότροπη καταναλωτική κουλτούρα, και όμως πέτυχε. Αν θέλουμε να αλλάξει κάτι ,ας είμαστε οι πρώτοι που θα μιλήσουμε για αλλαγή, για αρχή, για προοπτική, για δημιουργία, για νέα εποχή. Και ας παρασύρουμε το ρεύμα, ας ανυψώσουμε το ηθικό.

Ας θυμηθούμε ότι η μεγαλύτερη κρίση στην Κύπρο ήταν το 74’ και οι εμπλεκόμενοι σε αυτή όχι μόνο επιβίωσαν αλλά κατέληξαν να κτίζουν και να διοικούν κολοσσούς.


Ο Φρίξος Μόζορας, είναι κάτοχος πτυχίου Marketing, Organizational Security Management και σύντομα θα είναι κάτοχος MBA. Αναγνωρισμένος εκπαιδευτής Πρώτων βοηθειών από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης και πιστοποιημένος πάνω σε θέματα διαχείρισης και ασφάλειας πληροφοριών. Διευθύνει το Ινστιτούτο Στρατηγικών Σπουδών (Κύπρου) , το οποίο είναι αναγνωρισμένο από τον Αρχηγό της Αστυνομίας Κύπρου, ως εκπαιδευτικό κέντρο ιδιωτικής ασφάλειας και είναι αντιπρόσωπος των περιοδικών Security Manager και Ι.Τ Security στην Κύπρο. Επίσης αντιπροσωπεύει τον οργανισμό BECCA – Washington και σύντομα το Academy of Entrepreneurship. Διατηρεί άριστη συνεργασία με την ελληνική εταιρεία EXCEED consultants για θέματα διοίκησης επιχειρήσεων.

Πηγή: Επιχειρώ