10/11/2011

Δείτε με καινοτόμο ματιά κάθε πτυχή της επιχείρησης - Αμείλικτη Καινοτομία

Καριέρα

Για να επεκτείνετε την επιχείρησή σας, πρέπει να κοιτάξετε πέρα ​​από την απλή δημιουργία καινοτομικών νέων προϊόντων, τα οποία οι ανταγωνιστές σας μπορούν εύκολα να μιμηθούν ή να αντιγράψουν. Αντ΄ αυτού, ενστερνιστείτε μια νέα προσέγγιση την οποία ονομάζουμε «αμείλικτη καινοτομία»: δηλαδή η διάθεση του να βλέπουμε με μία καινοτόμο ματιά κάθε πτυχή της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένων της σχέσης με τον πελάτη, της ανάπτυξης ταλέντων και ιδιαίτερων ικανοτήτων αλλά και των λειτουργικών διαδικασιών, όλα με σκοπό να αποκτήσουμε ένα προβάδισμα στην αγορά. Άρα, πώς μπορεί κανείς να μεταμορφωθεί από παθητικό παίκτη που καλοδέχεται την καιτοτομία, όταν και αν αυτή προκύψει, σε έναν ανελέητο κυνηγό της; Θέστε στον εαυτό σας τα ακόλουθα τρία ερωτήματα.

1. Πότε νιώθετε ότι βαριέστε; Αν κοιτάτε την επιχείρησή σας και δεν νιώθετε την έξαψη ή τη σπίθα που περιμένετε να νιώσετε, το πιθανότερο είναι ότι ούτε οι υπάλληλοι αλλά ούτε και οι πελάτες σας τη νιώθουν. Οι ηγέτες πρέπει να αναθεωρούν κάθε δεδομένη ή «αυτοματοποιημένη» μέθοδο του επιχειρείν.

Για παράδειγμα, παρά το γεγονός ότι αποτελεί εταιρεία εθνικής εμβέλειας, οι καταναλωτές της Trader Joe’s αγαπούν την επιτηδευμένη μορφή των καταστημάτων της, με την φροντισμένη επιλογή ποιότητας, τα υγιεινά προϊόντα (και τη διπλάσια κερδοφορία ανά τετραγωνικό μέτρο σε σχέση με αυτή των ανταγωνιστών της που παρέχουν 10πλάσια επιλογή προϊόντων). Η ESPN πειραματίζεται με μία νέα τεχνολογία που επιτρέπει τις 3D ζωντανές μεταδόσεις αγώνων και νέες οπτικές γωνίες κάλυψης των γηπέδων προσφέροντας μια καλύτερη εμπειρία τηλεθέασης. Η Amazon (AMZN) προχώρησε σε μία καινοτομία σε ό,τι αφορά τον τομέα αφοσίωσης των πελατών εγκαινιάζοντας την Amazon Prime, που προσφέρει μειωμένου κόστους ή δωρεάν μεταφορικά καθώς και άλλα προνόμια αντί μίας ετήσιας συνδρομής. (Εκτιμάται ότι οι πελάτες της Prime αυξάνουν την αξία των αγορών τους κατά 150%). Κανείς δεν θα αποκαλούσε οποιαδήποτε από αυτές τις επιχειρήσεις βαρετές.

Συμβουλή: Θέστε αυτό το ερώτημα σε μία από τις συσκέψεις σας και εφαρμόστε το στις πιο αξιόπιστες γραμμές παραγωγής σας, στους πέντε καλύτερους πελάτες σας, στη στρατηγική διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και στους διαύλους προμηθειών και διανομής. Ακολουθήστε το ένστικτό σας όταν προκύψουν τομείς που διατίθενται για την εφαρμογή καινοτομιών.

2. Πότε είναι τα πράγματα φυσιολογικά; Το να κατέχεις καλά μία επιχείρηση σημαίνει να γνωρίζεις τους κανόνες της και τις βασικές της νόρμες. Ταυτόχρονα, το να δημιουργεί κανείς νέους τρόπους για να διαφοροποιήσει την επιχείρησή του μέσα στην αγορά απαιτεί την ικανότητα να μπορεί να μετατρέπει τις νόρμες αυτές στις νέες πραγματικότητες των πελατών. Όλα ξεκινούν εντοπίζοντας τα συστήματα εκείνα των πεποιηθήσεων που καθοδηγούν τον προγραμματισμό και τη λήψη αποφάσεων αλλά και θέτοντας ερωτήματα σχετικά με τους τρόπους που γίνονται πάντα τα πράγματα.

Για παράδειγμα, αντί του να ακολουθήσει την τυπική προσέγγιση που ήθελε τους πελάτες ιδιοκτήτες κατοικιών να πρέπει να καλύψουν την αρκετά τσουχτερή αρχική δαπάνη εγκατάστασης συλλεκτών ηλιακής ενέργειας, η ταχέως αναπτυσσόμενη Solar City αποφάσισε να προχωρήσει στην εγκατάσταση του εξοπλισμού χωρίς καμία απαίτηση για οποιαδήποτε προκαταβολή. Στη συνέχεια αναλάμβανε τη συντήρηση των συστημάτων, τα οποία εκμίσθωνε στους ιδιοκτήτες αντί τιμήματος πολύ χαμηλότερου από αυτό που απαιτούσαν οι προηγούμενοι λογαριασμοί ρεύματος.
Συμβουλή: αναθέστε σε πέντε ομάδες με διατμηματικές αρμοδιότητες να εντοπίσουν οτιδήποτε αντιλαμβάνονται ως φυσιολογικό στην επιχείρηση. Οτιδήποτε φαίνεται απλώς ότι «έτσι είναι» μοιάζει ως το κατάλληλο για να ξεκινήσει κανείς. Για να δημιουργήσετε τομείς καινοτομίας, βάλτε τις ομάδες να συζητήσουν τα πορίσματά τους και να ανταλλάξουν απόψεις μεταξύ τους και αναθέστε τους να σκεφτούν νέες λύσεις.

3. Τι είναι αδύνατο; Οι επιχειρήσεις συχνά χάνουν ευκαιρίες να καινοτομήσουν σε τομείς όπου οι ιδέες φαίνονται ανεφάρμοστες. Αν μια ιδέα δεν ταιριάζει με το πλαίσιο που λειτουργεί η επιχείρησή σας, είναι εύκολο να την απορρίψετε ή να την εγκαταλείψετε. Ερευνώντας λίγο παραπάνω αυτό που είναι αδύνατο για την επιχείρησή σας, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει -μπορεί να είναι μόνο θέμα νέων προσπαθειών και η απαρχή της οικοδόμησης μιας νέας πραγματικότητας.

Για παράδειγμα, το 2009 και εν μέσω ύφεσης, η Diageo (DEO) λάνσαρε στην αγορά το σκωτσέζικο ουίσκι John Walker στην τιμή των 3.000 δολαρίων το μπουκάλι. Η κίνηση αυτή ήταν απολύτως αντίθετη με ένα κλασσικό κανόνα των επενδύσεων: Ποτέ μη λανσάρεις στην αγορά προϊόντα πολυτελείας όταν η οικονομία έχει αρχίσει να καταρρέει. Παρ’ όλ’ αυτά, οι πωλήσεις του ποτού έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις προσδοκίες όλων.

Συμβουλή: Ρωτήστε το προσωπικό σας που κατ’ εξοχήν αλληλεπιδρά με τους πελάτες σας για να μάθετε τι είναι αυτό που ζητούν οι πελάτες και όλοι το θεωρούν αδύνατο να γίνει. Προχωρείστε το ακόμα παραπέρα, ζητώντας σε τακτική βάση από τους πελάτες σας να σας πουν τι είναι αυτό που θεωρούν αδύνατο να έχουν αλλά θα ήταν πανευτυχείς αν το έπαιρναν.

Ποια είναι τα καλά νέα; Η αμείλικτη καινοτομία είναι μια κατάσταση του νου προσιτή σε όλα τα επίπεδα της επιχείρησης. Δεν αφορά μόνο το «τμήμα δημιουργικού» μιας επιχείρησης, αλλά ολόκληρο τον οργανισμό που πρέπει να είναι γεμάτος από αμείλικτα καινοτόμα μυαλά που δημιουργούν από κοινού νέες πραγατικότητες. Μόλις εδραιωθεί αυτή η νοοτροπία σε μία επιχείρηση, μετά μένει μόνο να απελευθερωθεί το ανθρώπινο δυναμικό ώστε να αρχίσει να εφαρμόζει ιδέες.

Η Pontish Yeramyan ίδρυσε την εταρεία συμβούλων Gap International το 1978. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου για την Ανακούφιση των Αρμενίων και έχει υπάρξει σύμβουλος του Κέντρου Εφαρμοσμένων Ερευνών των Wharton Schools. Έχει κάνει σπουδές ψυχολογίας και γλωσσολογίας στο Barnard College και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη γλωσσολογία από το Michigan State University.

Πηγή: Capital.gr