30/11/2015

Μαθήματα που εύχομαι να γνώριζα πριν αποτύχει η επιχείρησή μου

Καριέρα

 του Jesse Kramer

Ήταν εύκολο να ξεχάσω τις δυσκολίες που αντιμετώπισα κατά τη δημιουργία της επιχείρησής μου, Brooklyn Taco Co., όταν ανέλαβα το catering για το The Daily Show με τον Jon Stewart κάθε μήνα. Ήταν φοβερό κατόρθωμα για μένα, ο αγαπημένος μου celebrity να λαχταρά τα χειροποίητα tacos μου. Αλλά το αίσθημα της επιτυχίας ξεθώριασε γρήγορα.

Το Φεβρουάριο του 2015, η Brooklyn Taco έκλεισε. Αμέσως με κατέλαβε η εμμονή των «γιατί» και των «τι κι αν». Η εμπειρία πέντε χρόνων που βίωσα κατά τη δημιουργία της εταιρείας εστίασης μου δίδαξε αξέχαστα μαθήματα. Το μόνο πρόβλημα ήταν πως μου τα δίδαξε πολύ αργά.

Με απόλυτη βεβαιότητα, γνωρίζω πως η Brooklyn Taco θα μπορούσε να γίνει κάτι παραπάνω από ένα τοπικό brand, αν είχα ακολουθήσει τις παρακάτω αρχές.

1. Καταπιείτε την περηφάνια σας
Ήμουν πολύ περήφανος για να μοιραστώ την ιδιοκτησία της επιχείρησής μου με έναν εξωτερικό επενδυτή. Η Brooklyn Taco είχε μια προσφορά των $400,000 για το 80%. Εκείνη τη στιγμή, μου φάνηκε σαν να ήθελα να «ξεπουλήσω» όλα όσα εγώ και ο συνέταιρός μου είχαμε δημιουργήσει. Σήμερα, η Brooklyn Taco είναι ένα brand στην αδράνεια. Αν με ρωτούσατε, αν θα προτιμούσα να κατείχα το 10% σε μια ευημερούσα επιχείρηση ή το 50% σε μια αποτυχημένη εταιρεία, θα διάλεγα το πρώτο. Σίγουρα, το να αφήνεις την ιδιοκτησία ενέχει κινδύνους, αλλά σκεφτείτε το – απλά μην νομίσετε πως είναι καλύτερο να κρατήσετε ολοκληρωτικά την εταιρεία.

2. Το μικρό ξεκίνημα μπορεί να αποδειχτεί κατάρα
Τότε αυτό το ξεκίνημα μας φάνηκε σαν την πιο υγιή προσέγγιση. Δημιουργήσαμε το concept με $30,000, συμπεριλαμβανομένου του ενοικίου, του εξοπλισμού και του branding. Το σχέδιο ήταν να αναπτυχθούμε αργά και να χρησιμοποιήσουμε τα κέρδη για να εδραιώσουμε μία μεγαλύτερη επιχείρηση. Στην πραγματικότητα όμως, το να έχεις ένα χώρο που είναι πολύ μικρός για να αποφέρει ουσιαστικά κέρδη είναι σαν να προσπαθείς να επιπλεύσεις στο νερό, ώσπου κάποια στιγμή κουράζεσαι και απλά βουλιάζεις.

Αυτό ακριβώς έγινε με τη Brooklyn Taco. Ένας μικρός χώρος με χαμηλό ενοίκιο φαινόταν τέλειος, μέχρι τη στιγμή που αντιληφθήκαμε πως είχαμε σοβαρή έλλειψη χώρου για την κουζίνα αλλά και για τα τραπεζοκαθίσματα και άρα μικρές πιθανότητες κερδών για επέκταση της επιχείρησης. Ήμαστε από την αρχή καταδικασμένοι.

3. Διαλέξτε προσεκτικά την τοποθεσία
Αρχικά, η Νέα Υόρκη έμοιαζε με το τέλειο μέρος για να ξεκινήσει ένα νέο concept για φαγητό. Πρόσφερε μεγάλο όγκο ανθρώπων, τουριστική κίνηση, εκατομμύρια ντόπια καταστήματα εστίασης. Ωστόσο, τα ασταθή ενοίκια της Ν. Υόρκης δεν λειτουργούν ανασταλτικά στην ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού πλάνου. Ακόμη και τα Starbucks μεταφέρθηκαν σε μικρότερους χώρους στη Ν. Υόρκη λόγω των ενοικίων. Το επόμενο πρόβλημα ήταν η εύρεση προσωπικού. Πώς μπορούσα να ελπίζω πως η επιχείρησή μου θα προσέλκυε το ενδιαφέρον αξιόλογων εργαζομένων όταν δεν μπορούσα οικονομικά να τους πληρώνω τόσα όσα χρειάζονται για βασικές βιοτικές ανάγκες στη Ν. Υόρκη;

Έπρεπε να ανοίξω το Brooklyn Taco στην πατρίδα μου, το Κονέκτικατ, παρόλο που σαν ιδέα δεν ήταν το ίδιο συναρπαστική με τη Ν. Υόρκη.

4. Βρείτε νέους τρόπους για να ενισχύσετε τα καθαρά σας έσοδα
Το Brooklyn Taco δεν είχε άδεια για μπίρα και κρασί ούτε για οινοπνευματώδη ποτά. Το αλκοόλ δεν ήταν μέρος του αρχικού μας σχεδίου όταν ανοίξαμε την επιχείρηση. Το concept μας περιλάμβανε μόνο φαγητό. Η πραγματικότητα είναι πως οι άδειες αυτές θα αύξαναν τα κέρδη σημαντικά, καθώς το αλκοόλ προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Το φαγητό πάλι όχι.

Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης πρέπει πάντα να αναζητάς τρόπους για να προστατεύεις και να αυξάνεις τα καθαρά έσοδα.

5. Μην ξεκινήσετε επιχείρηση με το άλλο σας μισό
Ένας καβγάς στο σπίτι εύκολα μπορεί να μεταφερθεί στο χώρο εργασίας και στη δική μας περίπτωση ο καβγάς οδήγησε στο χωρισμό. Εγώ και η κοπέλα μου χωρίσαμε αλλά παραμείναμε συνέταιροι και αυτό ήταν χάλια.

Το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν να αποδεχτούμε πως δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε τη λειτουργία με αυτή τη δυναμική. Ούτε εκείνη ούτε κι εγώ ήμαστε διατεθειμένοι να τρέξουμε μόνοι μας την επιχείρηση και οι επενδυτές δεν έκαναν ουρές όπως ελπίζαμε. Αυτό ήταν και το τέλος του Brooklyn Taco.

Δεν μετανιώνω για το ταξίδι που μου πρόσφερε αυτή η επιχείρηση, παρά τις δυσκολίες που συνάντησα. Ελπίζω πως μια μέρα το Brooklyn Taco θα έχει την ευκαιρία να αναγεννηθεί και να δείξει τι αξίζει. Αυτή την ομορφιά βρίσκεις στα λάθη – αν μάθεις από αυτά, δεν θα αποτύχεις ποτέ ξανά.

Πηγή: Entrepreneur