Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Κωνσταντίνος Μ. Ντίνας PhD
τ. Επιστημονικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Ειδικός Παιδαγωγός
O Κωνσταντίνος Ντίνας είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Ουαλίας όπου και απέκτησε Μ.Εd. in Management of Special Needs Education & Doctorate of Philosophy με εξειδίκευση στην αυτο-τραυματική συμπεριφορά και απόφοιτος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας. Το κύριο ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στα προβλήματα συμπεριφοράς προσώπων με αναπτυξιακές διαταραχές και στην έρευνα των αναγκών του πεδίου της πράξης για την ανάπτυξη εμφανών προγραμμάτων επιμόρφωσης και διαχειριστικής υποστήριξης. Προσέφερε τις υπηρεσίες του στην μετεκπαίδευση των δασκάλων στο Διδασκαλείο Δ. Γληνός (2001-2012) του Α.Π.Θ., όπου δίδαξε τη θεματική της υποστήριξης της θετικής συμπεριφοράς, και στο Π.Τ.Ε.Α του Π.Θ.(2007-2012), όπου δίδαξε τις θεματικές της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς στον αυτισμό και της ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτόνομης διαβίωσης. Γενικά, συνεργάζεται ή/και έχει συνεργαστεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής ως Επιστημονικός συνεργάτης (Π.Δ. 407/1980) στη βαθμίδα του λέκτορα, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, στο Διδασκαλείο Δ. Ε. Δ. Γληνός, ως επιβλέπων καθηγητής με Κ.Ε.Μ.Ε., στο πρόγραμμα MPhil του Πανεπιστημίου του Bolton, ως επιμορφωτής στην εταιρεία Employ και συμμετέχει ενεργά στην έρευνα με δημοσιεύσεις σε έγκριτες διεθνείς επιθεωρήσεις, παρουσιάσεις σε συνέδρια και ως κριτής ερευνητικών εργασιών.

Σκοπός

Η εισήγηση σκοπεύει να αναδείξει τις λύσεις στην υπερπήδηση των εμποδίων στην ένταξη αναλύοντας τα σύγχρονα δεδομένα της έρευνας τόσο στην κατανόηση και διάγνωση του συνδρόμου όσο και στις εμφανείς εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων, την πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς.
Επιπρόσθετα να αναλύσει τις συστημικές αλλαγές που απαιτούνται για την ενεργό εμπλοκή στην ενταξιακή εκπαιδευτική προσπάθεια όλων των εν δυνάμει παραγόντων αλλαγής της ποιότητας ζωής του παιδιού (γονείς, επαγγελματίες, συνομήλικοι, συγγενείς).

Περιγραφή σεμιναρίου

Οι συχνά υψηλές ακαδημαϊκές ικανότητες των παιδιών με σύνδρομο Asperger τα κατατάσσουν στην γενική εκπαίδευση. Η ένταξή τους όμως στο σχολικό περιβάλλον δεν μπορεί να γίνει εφικτή χωρίς την παροχή κατάλληλης στήριξης για την πρόληψη και αντιμετώπιση των προκλήσεων συμπεριφοράς που αντιμετωπίζουν και την ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους ικανοτήτων.
Πόσο εύκολο είναι να εντάξεις κάποιον που μπορεί να:
• ξοδεύει περισσότερο χρόνο με τα αντικείμενα παρά με τους ανθρώπους (Swettenham κ.α., 1998)
• επικοινωνεί λιγότερο από τα άλλα παιδιά,
• τείνει να ακολουθεί τις δικές του επιθυμίες παρά να προσέχει ή να επηρεάζεται από τις επιθυμίες και γνώμες των άλλων (Baron-Cohen, Leslie & Frith, 1985),
• δείχνει περιορισμένο ενδιαφέρον στις ομαδικές δραστηριότητες (Bowler, 1992), έχει εμμονές στην λεπτομέρεια της πληροφορίας (Baron-Cohen, Ashwin, Ashwin, Tavassoli, & Chakrabarti, 2009' Plaisted, O'Riordan & Baron-Cohen, 1998a),
• θυμάται και προσέχει πράγματα που οι άλλοι δεν προσέχουν (Frith, 1989),
• έχει διαφορετική αντίληψη για το τι είναι εμφανές και σημαντικό σε μια κατάσταση (Frith, 1989),
• ενθουσιάζεται από σχήματα, ημερολόγια, πίνακες αριθμών, λίστες αυτοκινήτων,
• ελκύεται από απλά (διακόπτες ρεύματος, βρύσες) ή σύνθετα συστήματα (δελτία καιρού)
• συλλέγει κατηγορίες αντικειμένων (χάρτες, καπάκια) ή πληροφοριών (είδη εντόμων, μουσικής, υφασμάτων)
• προτιμά εμπειρίες που είναι προβλέψιμες και ελεγχόμενες παρά απρόβλεπτες.
• είναι κινητικά αδέξιος, να μην αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα των άλλων
• έχει συχνές κρίσεις άγχους και φοβίες (Karnezi & Teirney, 2009)
Ο προαναφερθείς φαινότυπος χαρακτηριστικών συμπεριφορών του συνδρόμου αναδεικνύει και τα εμπόδια στην προσαρμογή στο περιβάλλον της ένταξης.

Αναλυτικό Πρόγραμμα

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Γνωσιακή επεξεργασία στο σύνδρομο Asperger
- Υπερσυστηματοποίηση
- Αισθητηριακή υπερευαισθησία
- Επιπτώσεις στην εκπαίδευση
• Διαφοροδιάγνωση
• Εκτίμηση Λειτουργίας Συμπεριφορών

12.30 – 13.00: Διάλειμμα

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Υποστήριξη μαθητών με σύνδρομο Asperger
- Προβλήματα συμπεριφοράς: Αιτιολογία και Παρέμβαση
- Κρίσεις συμπεριφοράς: Πρόληψη και αντιμετώπιση
- Ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων
- Ο ρόλος των συνομηλίκων
- Ενεργός εμπλοκή γονέων
• Προσωποκεντρικός Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30 Λήξη - Παραλαβή βεβαιώσεων

Πληροφορίες συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
• Φάκελος συνέδρου
• Μπλοκ σημειώσεων
• Στυλό

Ειδικές τιμές για φοιτητές και ανέργους

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.