Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ - ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ: Αντιμετώπιση, Διαχείριση & Υποστήριξη

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Φουστάνα Αγγελική,
Ειδική Παιδαγωγός, Επιστημονική συνεργάτης ΕΚΠΑ, Ερευνήτρια Katholieke Universiteit Leuven at Brussels, Επιμορφώτρια Εκπ/σης ενηλίκων Ε.Κ.Δ.Δ.Α., Υ.ΠΑΙ.Θ.
Η κα Αγγελική Φουστάνα σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/ίου Αθηνών, όπου έλαβε υποτροφία επίδοσης από το Ι.Κ.Υ. και βαθμό Άριστα. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές είναι στην Ειδική Παιδαγωγική - Παιδαγωγική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Έλαβε υποτροφία από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εκπόνηση της Διδακτορικής της Διατριβής με θέμα την γνωστική ανάπτυξη των ευφυών-χαρισματικών μαθητών. Έχει ειδίκευση από το Institute of Education, University of London στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές. Έχει διδάξει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2003 έως το 2011 τα μαθήματα: “Ψυχοφυσιολογία”, “Ψυχικές διαταραχές παιδιών κι εφήβων”, “Παιδαγωγική ψυχολογία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες” και “Νευροφυσιολογία-Νευροψυχολογία”. Έχει εργαστεί ως Εκπαιδευτικός, Ειδική Παιδαγωγός και προϊσταμένη Ιατρο-Παιδαγωγικών τμημάτων για ΑμΕΑ. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιμορφώτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ευφυών – χαρισματικών μαθητών. Είναι Επιμορφώτρια Εκπ/σης Ενηλίκων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Ως ερευνήτρια έχει συμμετάσχει σε Διεθνή και Παγκόσμια Συνέδρια ως εισηγήτρια και μέλος Επιστημονικών Επιτροπών. Έχει συγγράψει κεφάλαια σε πλείστα βιβλία, ένα βιβλίο ως συν-συγγραφέας και μια μονογραφία. Υλοποίησε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τους ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές και ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές.

Σε ποιους απευθύνεται

Η διάλεξη απευθύνεται σε Δασκάλους, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Νηπιαγωγούς, Ψυχολόγους, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς κι όλους τους ειδικούς, που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της Δυσορθογραφίας και Δυσγραφίας, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Αρχικά θα αναλυθούν συνοπτικά οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως πεδίο των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και οι κατηγορίες τους. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί η γραφή ως σημαντική δεξιότητα και η σημασία της στον γενικό εγγραμματισμό. Θα εξεταστούν οι δύο διαταραχές εννοιολογικά και θα παρουσιαστούν οι μορφές τους μέσω δειγμάτων γραφής και ανάλυσης περιπτώσεων. Θα παρουσιαστεί η αιτιολογία τους και οι επιμέρους ψυχο-φυσιολογικοί μηχανισμοί που επιδρούν σε αυτές. Στο πρακτικό μέρος θα εξεταστούν οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία της Δυσορθογραφίας και της Δυσγραφίας και θα παρουσιαστούν τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα αξιολόγησης, που στοιχειοθετούν την εικόνα της διαταραχής. Τέλος, θα αναλυθούν οι τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο.

Οι διδακτικές τεχνικές αφορούν στα ακόλουθα:
− Εμπλουτισμένη εισήγηση
− Εργασίες σε ομάδες
− Ατομικές εργασίες
− Προβολή εποπτικού υλικού
− Παρουσίαση εργαλείων και περιπτώσεων

Περιγραφή σεμιναρίου

Αναλυτικό Πρόγραμμα

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Εννοιολογικός καθορισμός των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
- Κατηγορίες Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
- Η γραφή ως γνωστική δεξιότητα και ο ρόλος της στον εγγραμματισμό
- Εννοιολογικός καθορισμός και μορφές της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας

12.30 – 13.00: Διάλειμμα

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Αιτιολογία της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
- Πρώιμες ενδείξεις και συμπτωματολογία της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
- Κριτήρια αξιολόγησης της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
- Τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.
15.30 Λήξη - Παραλαβή βεβαιώσεων

Πληροφορίες συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
• Φάκελος συνέδρου
• Μπλοκ σημειώσεων
• Στυλό

Προεγγραφή μέχρι και τις 19/05/2015
• Εκπαιδευτικοί-επαγγελματίες: 45€
• Φοιτητές / Άνεργοι: 35€
Σημείωση: Αν επιθυμείτε να παρακολουθήσετε και το σεμινάριο που θα υλοποιηθεί την προηγούμενη ημέρα 23/05 με θέμα " Δυσαριθμησία: Θεωρητική & Διδακτική Προσέγγιση" η τιμή συμμετοχής και για τα δύο σεμινάρια διαμορφώνεται ως εξής:
• Εκπαιδευτικοί-επαγγελματίες: 75 €
• Φοιτητές / Άνεργοι: 55€
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προεγγραφή και κατάθεση της προκαταβολής έως τις 19/05.
Απευθείας εγγραφή την ήμερα διεξαγωγής
• 55€ για όλες τις κατηγορίες (εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις)
Σημείωση: Σε αυτήν την περίπτωση δεν παρέχεται καμία έκπτωση. (ούτε λόγω ιδιότητας φοιτητικής / ανεργίας ούτε λόγω συμμετοχής και στα 2 σεμινάρια). Η τιμή ισχύει για όλους τους συμμετέχοντες και για συμμετοχή σε ένα μόνο σεμινάριο.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.