Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στη Β/θμια & και Γ/θμια Εκπαίδευση

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Φουστάνα Αγγελική,
Ειδική Παιδαγωγός, Επιστημονική συνεργάτης ΕΚΠΑ, Ερευνήτρια Katholieke Universiteit Leuven at Brussels, Επιμορφώτρια Εκπ/σης ενηλίκων Ε.Κ.Δ.Δ.Α., Υ.ΠΑΙ.Θ.
Η Δρ. Φουστάνα Αγγελική σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/ίου Αθηνών, όπου έλαβε υποτροφία επίδοσης από το Ι.Κ.Υ. και βαθμό Άριστα. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές είναι στην Ειδική Παιδαγωγική - Παιδαγωγική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Έλαβε υποτροφία από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εκπόνηση της Διδακτορικής της Διατριβής με θέμα την γνωστική ανάπτυξη των ευφυών-χαρισματικών μαθητών. Έχει ειδίκευση από το Institute of Education, University of London στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές. Έχει διδάξει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2003 έως το 2011 τα μαθήματα: “Ψυχοφυσιολογία”, “Ψυχικές διαταραχές παιδιών κι εφήβων”, “Παιδαγωγική ψυχολογία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες” και “Νευροφυσιολογία-Νευροψυχολογία”. Έχει εργαστεί ως Εκπαιδευτικός, Ειδική Παιδαγωγός και προϊσταμένη Ιατρο-Παιδαγωγικών τμημάτων για ΑμΕΑ. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιμορφώτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ευφυών – χαρισματικών μαθητών. Είναι Επιμορφώτρια Εκπ/σης Ενηλίκων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Ως ερευνήτρια έχει συμμετάσχει σε Διεθνή και Παγκόσμια Συνέδρια ως εισηγήτρια και μέλος Επιστημονικών Επιτροπών. Έχει συγγράψει κεφάλαια σε πλείστα βιβλία, ένα βιβλίο ως συν-συγγραφέας και μια μονογραφία. Υλοποίησε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τους ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές και ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές.

Σε ποιους απευθύνεται

Η διάλεξη απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Ψυχολόγους, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς κι όλους τους ειδικούς, που εμπλέκονται στην υποστήριξη μαθητών και φοιτητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η προσέγγιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στην εφηβική κι ενήλικη ζωή. Πιο συγκεκριμένα, θα εξεταστεί το πεδίο των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών ως κατηγορία των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Θα εξεταστεί το νομοθετικό πλαίσιο και η εκπαιδευτική πολιτική, που διέπει την εκπαιδευτική διαχείριση των μαθητών και φοιτητών/σπουδαστών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Θα παρουσιαστεί η συσχέτιση των κύριων κατηγοριών των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών με τη σχολική επίδοση και τις δοκιμασίες αξιολόγησης – εξέτασης. Κύριος άξονας θα είναι η παρουσίαση της γνωστικής εικόνας των μαθητών και φοιτητών/σπουδαστών και το είδος των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στη φοίτησή τους. Επίσης, θα γίνει αναλυτική παρουσίαση των συμπτωμάτων των διαταραχών σε περιπτώσεις μαθητών και φοιτητών/σπουδαστών και θα γίνει απόπειρα διάκρισης και πρόγνωσης της εξέλιξης των ατόμων που είχαν δεχθεί υποστήριξη κατά την παιδική ηλικία σε σχέση με άτομα που δεν είχαν δεχθεί ειδική εκπαίδευση. Τέλος, θα παρουσιαστούν δεδομένα ως προς τις τεχνικές διαχείρισης των διαταραχών στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο και την επαγγελματική και κοινωνική ανάπτυξη των ατόμων με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.

Οι διδακτικές τεχνικές αφορούν στα ακόλουθα:
− Εμπλουτισμένη εισήγηση
− Εργασίες σε ομάδες
− Ατομικές εργασίες
− Προβολή εποπτικού υλικού
− Παρουσίαση εργαλείων και περιπτώσεων

Περιγραφή σεμιναρίου

Αναλυτικό Πρόγραμμα

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Εννοιολογικός καθορισμός των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
- Κατηγορίες Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
- Το νομοθετικό πλαίσιο των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στη Β/θμια και Γ/θμια
Εκπαίδευση
- Τα δικαιώματα των μαθητών Β/θμιας Εκπ/σης και φοιτητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

12.30 – 13.00: Διάλειμμα

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και σχολική επίδοση
- Το γνωστικό προφίλ των μαθητών Β/θμιας Εκπ/σης και φοιτητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
- Τεχνικές διαχείρισης των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο
- Κοινωνική και επαγγελματική ανάπτυξη ενηλίκων με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.
15.30 Λήξη - Παραλαβή βεβαιώσεων

Πληροφορίες συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
• Φάκελος συνέδρου
• Μπλοκ σημειώσεων
• Στυλό

Προεγγραφή μέχρι και τις 11/03/2015
• Εκπαιδευτικοί-επαγγελματίες: 45€
• Φοιτητές / Άνεργοι: 35€
Σημείωση: Αν επιθυμείτε να παρακολουθήσετε και το σεμινάριο που θα υλοποιηθεί την επόμενη ημέρα 15/03 με θέμα "Δυσορθογραφία - Δυσγραφία: Αντιμετώπιση, Διαχείριση & Υποστήριξη" η τιμή συμμετοχής και για τα δύο σεμινάρια διαμορφώνεται ως εξής:
• Εκπαιδευτικοί-επαγγελματίες: 70 €
• Φοιτητές / Άνεργοι: 55€
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προεγγραφή και κατάθεση της προκαταβολής έως τις 11/03.
Απευθείας εγγραφή την ήμερα διεξαγωγής
• 55€ για όλες τις κατηγορίες (εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις)
Σημείωση: Σε αυτήν την περίπτωση δεν παρέχεται καμία έκπτωση. (ούτε λόγω ιδιότητας φοιτητικής / ανεργίας ούτε λόγω συμμετοχής και στα 2 σεμινάρια). Η τιμή ισχύει για όλους τους συμμετέχοντες και για συμμετοχή σε ένα μόνο σεμινάριο.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.