Η διάγνωση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύ συχνή στην εποχή μας. Είναι επίσης πολύ σύνηθες το φαινόμενο τόσο γονείς όσο και εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζουν ως «δυσλεκτικό» το παιδί που έχει διαγνωστεί με κάποια μαθησιακή δυσκολία. Λίγοι γνωρίζουν τι είναι πραγματικά η δυσλεξία και ποιά παιδιά την έχουν. Ακόμα λιγότεροι μπορούν να αντιληφθούν τι επιπτώσεις έχει η δυσλεξία τόσο στην εξωτερική καθημερινότητα όσο και στον ψυχικό κόσμο του παιδιού, ιδιαίτερα στην αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή του. Η δυσκολία ξεκινά από το μαθησιακό περιβάλλον αλλά τελικά απλώνεται σε όλους τους τομείς της ζωής του παιδιού, δημιουργώντας σταδιακά ένα άτομο με χαμηλή αυτοεκτίμηση και με ποικίλες, εξατομικευμένες, συναισθηματικές δυσκολίες και δυσκολίες στη συμπεριφορά.
Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει:
• Τι είναι η δυσλεξία και ποιά είναι τα συμπτώματά της
• Η ψυχολογία του παιδιού με δυσλεξία
• Βιωματική προσέγγιση της εσωτερικής κατάστασης ατόμου με δυσλεξία και των προβλημάτων που καθημερινά αντιμετωπίζει
• Παιγνιοθεραπευτικά μοντέλα στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και στην ενδυνάμωση του εαυτού
• Παιγνιοθεραπεία για παιδιά με δυσλεξία: «Ιστορίες χωρίς λέξεις»
• Ανάλυση περιπτώσεων
• Συζήτηση, ερωτήσεις
Μεθοδολογία:
Το σεμινάριο θα αποτελείται απο ένα βιωματικό και ένα θεωρητικό μέρος. Στο βιωματικό μέρος, το οποίο θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουν πως τα κύρια εργαλεία της παιγνιοθεραπείας (ζωγραφική, παιχνίδι ρόλων, ιστορίες, κ.α.) μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αποκατάσταση της αυτοεκτίμησης των παιδιών με δυσλεξία. Στο θεωρητικό μέρος θα δοθούν οι απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις και θα συζητηθούν σχετικές περιπτωσιολογικές μελέτες.
Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα και να έχουν μαζί τους καλτσάκια για να μπορούν να απολαύσουν με άνεση το βιωματικό μέρος του σεμιναρίου.
Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία