Η διάγνωση παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) είναι μια από τις πιο συχνές αλλά παράλληλα και πιο ασαφείς διαγνώσεις που δίνονται στις μέρες μας. Τα κύρια συμπτώματα είναι η διάσπαση προσοχής, η παρορμητικότητα και η υπερκινήτικότητα, χαρακτηριστικά δηλαδή που όλα τα παιδιά έχουν ως ένα βαθμό. Για το λόγο αυτό είναι πολύ εύκολο να υπάρξει σύγχυση και δυσκολία κατά τη διάγνωση της ΔΕΠ-Υ, με αποτέλεσμα να υπάρχουν τόσο παιδιά με σημαντικές δυσκολίες προσοχής τα οποία παραμένουν αδιάγνωστα όσο και άλλα που έχουν κάποια θέματα συμπεριφοράς αλλά χαρακτηρίζονται λανθασμένα ως παιδιά ΔΕΠ-Υ. Η κατάσταση αυτή επιβαρύνει καθημερινά πολλές οικογένειες που δεν ξέρουν που να απευθυνθούν αλλά και παιδιά που, μη λαμβάνοντας βοήθεια, αναπτύσσουν δευτερογενή συμπτώματα, όπως συναισθηματικές διαταραχές και προβλήματα συμπεριφοράς.
Μεθοδολογία:
Το σεμινάριο θα αποτελείται από ένα βιωματικό και ένα θεωρητικό μέρος. Στο βιωματικό μέρος, το οποίο θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουν πως τα κύρια εργαλεία της παιγνιοθεραπείας (ζωγραφική, παιχνίδι ρόλων, ιστορίες, κ.α.) μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ. Στο θεωρητικό μέρος θα δοθούν οι απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις και θα συζητηθούν σχετικές περιπτωσιολογικές μελέτες.
Το σεμινάριο θα περιλαμβάνει:
• Τι είναι η ΔΕΠ-Υ και ποιά είναι τα συμπτώματά της
• Η ψυχολογία του παιδιού με ΔΕΠ-Υ
• Βιωματική προσέγγιση της εσωτερικής κατάστασης ατόμου με ΔΕΠ-Υ
• Παιγνιοθεραπευτικά μοντέλα στην αντιμετώπιση του παιδιού με ΔΕΠ-Υ
• Ατομική παιγνιοθεραπεία για παιδιά με ΔΕΠ-Υ – «Η δύναμη της συνάντησης»
• Ομαδική παιγνιοθεραπεία για παιδιά με ΔΕΠ-Υ – «Όχι πια μόνος»
• Ανάλυση περιπτώσεων
• Συζήτηση, ερωτήσεις
Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα και να έχουν μαζί τους καλτσάκια για να μπορούν να απολαύσουν με άνεση το βιωματικό μέρος του σεμιναρίου.
Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία