Το Visual Μerchandising είναι η πρώτη οπτική εντύπωση που δημιουργείται στον πελάτη, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά ενός καταστήματος. Δημιουργεί θετική εικόνα μιας επιχείρησης καθώς τραβάει τόσο την προσοχή και το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή, όσο και την επιθυμία του για δράση.
Σε μια επιτυχημένη επιχείρηση λιανικής πώλησης απαιτείται να υπάρχει μια διαφορετική και συνεκτική απεικόνιση ώστε να εντυπώνονται στο μυαλό του πελάτη όλες οι προσφορές των προϊόντων και των υπηρεσιών. Το Visual Merchandising συμβάλλει στη δημιουργία θετικής εντύπωσης στους υποψήφιους πελάτες με αποτέλεσμα αυτό να οδηγήσει σε επιτυχημένες πωλήσεις.
Αναλυτικό πρόγραμμα σεμιναρίου
01. Εισαγωγή και ανάλυση της έννοιας Visual Merchandising
Η έννοια του Visual Merchandising.
Βασικοί κανόνες και στόχοι του VM ως το πιο δυνατό μέσο επικοινωνίας με τον πελάτη.
Εφαρμογές VM.
Προσδιορισμός target groups (κοινό που απευθύνεται η επιχείρηση).
02. Σχεδιασμός και διαμόρφωση βιτρίνας
Εποχικότητα και επιλογή προϊόντων.
Ορισμός χρονοδιαγράμματος.
Έρευνα των διεθνών μεγάλων οίκων & ανάλυση των νέων τάσεων στην αγορά.
Δημιουργία concept.
Τρόποι αποτύπωσης και εφαρμογής ιδέας:
α) Φωτορεαλιστικά
β) Moodboards
γ) Σκίτσα
δ) Collage
ε) Μακέτα
Επιλογή χρωμάτων, υλικών και διακοσμητικών.
Κατασκευή βιτρίνας.
03. Εργονομία χώρου και budget
Τρόποι κατασκευής ντεκόρ.
Αρχές σύνθεσης.
Σήμανση βάση της τρέχουσας περιόδου & πιθανών εκπτώσεων.
04. In store design – Visual Merchandising
Συσχέτιση βιτρίνας με το εσωτερικό του καταστήματος.
Ερμηνεία του χώρου (σκανάρισμα, φωτογραφίες, σχέδια).
Διαχωρισμός & προτεραιότητα εμπορεύματος.
Σχέση προϊόντος και ατμόσφαιρας χώρου (εξοπλισμός, props, αισθητική χώρου).
Τρόποι προβολής προϊόντος και εμπορικού μηνύματος (λειτουργικότητα, groups, όγκοι, ομάδες, σχήματα χρωμάτων).
Ερμηνεία των εννοιών “red thread”, “hotspot”, “coldspot”.
Ενημέρωση πάνω στους διαφορετικούς τύπους εξοπλισμού, εφήμερων κατασκευών.
Φωτισμός.
05. Έναρξη project VM (διορθώσεις-συστάσεις)
Δημιουργία mood board χρωματικών και στιλιστικών συνδυασμών.
Άσκηση μιας ολοκληρωμένης πρότασης προβολής προϊόντων.
Στήσιμο βιτρίνας βάσει προϋποθέσεων που διδάχθηκαν, σε μικρότερη κλίμακα, με ελεύθερη επιλογή υλικών & concept (ατομικά ή ομαδικά).
06.
Έρευνα και παρουσίαση της από το 1ο βήμα-κλικ ως την υλοποίηση της δεδομένης βιτρίνας (ανάλυση ιδέας από τη γέννησή της).
ΑΚΤΟ – Final project/event.