Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί το πώς εντοπίζουμε τις δυσκολίες ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ, πώς φτάνουμε στην κλινική διάγνωση της διαταραχής και ποιο είναι το ιδιαίτερο νοητικό, ψυχολογικό και μαθησιακό προφίλ του. Τέλος, θα συζητηθούν τεχνικές και τρόποι αντιμετώπισης των δυσκολιών τόσο στο επίπεδο της οικογένειας, όσο και της σχολικής τάξης.
Αναλυτικό Πρόγραμμα
10.00 – 10.30: Προσέλευση
10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Διαγνωστικά Κριτήρια της ΔΕΠ-Υ
Η διαδικασία της διάγνωσης, λήψη ιστορικού, κλινική συνέντευξη και παρατήρηση παιδιού, ψυχομετρικές κλίμακες
- Συμπτώματα και χαρακτηριστικά των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
Η κλινική εικόνα, η εξελικτική πορεία των συμπτωμάτων, διαφορές φύλου || Παρουσίαση του προφίλ του στο WISC-III
- Παρουσίαση ιστορικού παιδιού με ΔΕΠ-Υ
Οργάνωση και παρουσίαση των αποτελεσμάτων της διαγνωστικής και ψυχομετρικής αξιολόγησης του παιδιού και της κλινικής συνέντευξης με τους γονείς.
12.30 – 13.00: Διάλειμμα
13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
- Μαθησιακό Προφίλ των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
Προφίλ μάθησης, στρατηγικές μάθησης, σχέση με μαθησιακές δυσκολίες
- Παρεμβάσεις & τεχνικές στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο
Παρουσίαση προγραμμάτων παρέμβασης, ερευνητικά δεδομένα για την αποτελεσματικότητά τους, τεχνικές παρέμβασης για τους εκπαιδευτικούς, τροποποιήσεις και προσαρμογές στο σχολικό περιβάλλον
- Μελέτη περίπτωσης μαθητή με ΔΕΠ-Υ
Πρόγραμμα παρέμβασης και παρουσίαση αποτελεσμάτων
15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.
15.30 Λήξη - Παραλαβή βεβαιώσεων