Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Οργάνωση & Διαχείριση της Σχολικής Τάξης χώρος - κλίμα - σχέσεις

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. Χρυσοβαλάντης Παπαθανασίου
Διδάκτωρ Ψυχολογίας Aix-Marseille Universite
Επιστημονικός Συνεργάτης Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας & Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθήνας
Ο Βαλάντης Παπαθανασίου είναι Διδάκτωρ Ψυχολογίας του Aix-Marseille Université στη Γαλλία. Κατέχει πτυχίο Επιστημών της Αγωγής από το ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών και μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (DEA) στην Κοινωνιολογία από την Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales στο Παρίσι, όπου φοίτησε ως υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης. Μέρος των προπτυχιακών σπουδών του έλαβε χώρα στο Katholieke Hogeschool Brussel στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Erasmus». Το 2001 ολοκλήρωσε το ετήσιο πρόγραμμα σεμιναρίων ψυχαναλυτικής κατάρτισης με θέμα το παιδί και τον έφηβο, που διοργανώνει ο επιστημονικός φορέας «Séminaires psychanalytiques de Paris». Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών του στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών είχε την τύχη να φοιτήσει δίπλα στον διακεκριμένο παιδαγωγό και Καθηγητή Σχεσιοδυναμικής Προσωποκεντρικής Παιδαγωγικής Αλέξανδρο Κοσμόπουλο και να συμμετάσχει σε ομάδες προσωπικής ανάπτυξης που διοργάνωνε το Εργαστήριο Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής και Συμβουλευτικής. Αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το Παιδαγωγικό Τμήμα, εργάστηκε ως συμβουλευτικός παιδαγωγός στο Αγροτικό Σωφρονιστικό Κατάστημα Ανηλίκων (ΑΣΚΑ) Κασσαβέτειας, οργανώνοντας –υπό την εποπτεία του Καθηγητή Κοσμόπουλου– «Ομάδες Συνάντησης» με ανήλικους κρατούμενους. Η γνωριμία του με τον Α. Κοσμόπουλο επηρέασε αποφασιστικά την μετέπειτα πορεία του και τον τρόπο διδασκαλίας του. Είναι μέλος της Εταιρείας Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής και Συμβουλευτικής του Προσώπου.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στελέχη της εκπαίδευσης (διευθυντές σχολικών μονάδων, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης, υπεύθυνους σχολικών δραστηριοτήτων), παιδαγωγούς, σχολικούς ψυχολόγους, φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και καθηγητικών σχολών.

Σκοπός

Στόχος του σεμιναρίου αυτού είναι να προσφέρει σε όσους ξεκινούν τη διδασκαλική τους πορεία ορισμένες βασικές έννοιες και αρχές σχετικά με τον τρόπο οργάνωσης και διαχείρισης της σχολικής τάξης. Παράλληλα, επιδιώκει να δώσει το ερέθισμα σε έμπειρους εκπαιδευτικούς να αναστοχαστούν πάνω στις διδακτικές τους πρακτικές, ώστε να προβούν στις απαραίτητες τροποποιήσεις, με στόχο τη βελτίωσή τους.

Περιγραφή σεμιναρίου

Τόσο οι ερευνητές στο χώρο των επιστημών της αγωγής όσο και οι εκπαιδευτικοί της τάξης προσπαθούν να εντοπίσουν τους παράγοντες που καθιστούν μια διδασκαλία αποτελεσματική. Τρεις Αμερικανοί ερευνητές, οι Wang, Haertel και Walberg (1993), ύστερα από συγκριτική μελέτη εκατοντάδων ερευνών με θέμα τους παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η οργάνωση και διαχείριση της τάξης είναι ο σημαντικότερος.
Ένας εκπαιδευτικός, όσο καλά κι αν γνωρίζει το διδακτικό του αντικείμενο, αν δεν διαθέτει δεξιότητες αποτελεσματικής διαχείρισης της τάξης, κινδυνεύει να διαμορφώσει κακή και διαστρεβλωμένη εικόνα για τον εαυτό του, καθώς θα «φαίνεται» (στον ίδιον και στους άλλους) ανεπαρκής, με συνέπεια να οδηγηθεί σταδιακά στην επαγγελματική εξουθένωση (burnout).
Για την αποτελεσματική διαχείριση της σχολικής τάξης, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν αναπτύξει ικανότητες που σχετίζονται με τον ορθό προγραμματισμό και σχεδιασμό, την επιλογή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού που θα κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών και θα τους προσφέρει περαιτέρω δεξιότητες και γνώσεις, την αποτελεσματική χρήση του χρόνου και την αισθητική διαμόρφωση του χώρου, τη λήψη άμεσων αποφάσεων, τη διαχείριση κρίσεων, την ανάπτυξη υγιών διαπροσωπικών σχέσεων κτλ.
Ο χαρακτήρας του σεμιναρίου είναι βιωματικός. Θα χρησιμοποιηθούν ενεργητικές τεχνικές εκπαίδευσης, όπως καταιγισμός ιδεών, μελέτη περίπτωσης, γραπτές και πρακτικές δραστηριότητες. Επίσης, θα γίνει χρήση οπτικοακουστικού υλικού (βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες, φωτογραφίες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σχολικών τάξεων), με στόχο τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος προσομοίωσης παιδαγωγικών καταστάσεων. Στο τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα παραλάβουν έναν φάκελο με σχετικό εκπαιδευτικό υλικό.

Αναλυτικό Πρόγραμμα

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Διαχείριση του χώρου και του χρόνου
- Ψυχολογία του περιβάλλοντος
- Αισθητική και λειτουργικότητα του σχολικού χώρου
- Διαρρύθμιση της αίθουσας διδασκαλίας
- Διαχείριση του χρόνου μέσα στην τάξη
- Παραδείγματα από ελληνικά και ευρωπαϊκά σχολεία

12.30 – 13.00: Διάλειμμα

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Διαχείριση των σχέσεων
- Μικροκοινωνιολογία της σχολικής τάξης
- Σχεσιοδυναμική Παιδαγωγική
- Διδακτικό στιλ και τυπολογία εκπαιδευτικών
- Κανόνες και καθορισμός ρόλων
- Έπαινοι και ποινές
- Αξιολόγηση μαθητών, εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού αγαθού

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.
15.30 Λήξη - Παραλαβή βεβαιώσεων

Πληροφορίες συμμετοχής

Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
Βεβαίωση παρακολούθησης
Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
Φάκελος συνέδρου
Μπλοκ σημειώσεων
Στυλό

Δηλώσεις Συμμετοχής
Προεγγραφή μέχρι και τις 29/10/2014
Εκπαιδευτικοί-επαγγελματίες: 45€
Φοιτητές: 35€
Άνεργοι: 35€

Σημείωση: Αν επιθυμείτε να παρακολουθήσετε και το σεμινάριο που θα υλοποιηθεί την προηγούμενη ημέρα 01/11 με θέμα "Η προσωποκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία και τη μάθηση" η τιμή συμμετοχής και για τα δύο σεμινάρια διαμορφώνεται ως εξής:
Εκπαιδευτικοί-επαγγελματίες: 70 €
Φοιτητές: 55€
Άνεργοι: 55€

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.