Θεματικές Ενότητες
1. Εισαγωγή στις Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
• Συμπτωματολογία
• Κατηγοριοποίηση βάσει του ICD-10 (F81, F82). Αναφορά ακροθιγώς (F80, F90)
2. Γνωστικές διεργασίες και Κεντρικό Εκτελεστικό Σύστημα. Αιτιολογία - Πού οφείλονται οι Μαθησιακές Δυσκολίες
3. Εισαγωγή στη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Συννοσυρότητα Μαθησιακών Δυσκολιών και Προβλημάτων Συμπεριφοράς
4. Ανίχνευση: Παρουσίαση Διαγνωστικών εργαλείων, ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών. Αποκωδικοποίηση των γνωματεύσεων
5. Αντιμετώπιση :
• Στρατηγικές για την αντιμετώπιση των δυσκολιών σε ανάγνωση – επεξεργασία κειμένου, άσκηση γραφής, παραγωγή γραπτού λόγου, ορθογραφία, μαθηματικά
• Ενδυνάμωση των δεξιοτήτων αυτονόμησης στη μάθηση - Τεχνικές μελέτης, διαχείριση χρόνου, οργάνωση προγράμματος, μεταγνωστικές δεξιότητες
6. Αντιμετώπιση μέσα στη τάξη :
• Δεξιότητες παρακολούθησης
• Τρόποι ανίχνευσης
• Σχεδιασμός μαθήματος - Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
• Εξατομικευμένο μαθησιακό πρόγραμμα
• Διαχείριση χρόνου
• Διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων και κοινωνικοποίηση
• Inclusive practices
• Αντιμετώπιση και ενημέρωση γονιών
• Συνεργασία με ειδικούς, στήριξη από διαφορετικές ειδικότητες
7. Εργαστήριο ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης
8. Το προφίλ του εκπαιδευτικού και προτάσεις για ενδυνάμωση και ανθεκτικότητα στις απαιτήσεις του σήμερα.
Συντονίστριες ομάδας Μαθησιακών Δυσκολιών
Ελένη Λιβανίου, Εκπαιδευτική Ψυχολόγος, B.Ed.(Honours), M.Sc., Ph.D
Αγγελική Τσαγκάρη, Ψυχοπαιδαγωγός
Συνεργάτες ομάδας Μαθησιακών Δυσκολιών
Σοφία Αλμπάνη, Σχολική Ψυχολόγος
Ουρανία Θεοδώρου, Σχολική Ψυχολόγος
Αγγελική Πισπινή, Σχολική Ψυχολόγος
Βασιλική Τενεντέ, Ειδική Παιδαγωγός