Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

Προβολικά τεστ: Εργαστήριο εκπαίδευσης στη ψυχολογική αξιολόγηση παιδιών, εφήβων & ενηλίκων με προβολικές δοκιμασίες T.A.T, C.A.T & Rorschach

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Διαγνωστική και Θεραπευτική Μονάδα για το Παιδί Σπύρος Δοξιάδης
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Η κ Σταυρούλα Π. Διαρεμέ είναι Κλινικός Ψυχολόγος, μέλος του Αμερικανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (ΑΡΑ) και του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (ΣΕΨ). Οι μεταπτυχιακές της σπουδές ειδίκευσης πραγματοποιήθηκαν στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία (MSc) στη Μ. Βρετανία (University of Warwick) και συνεχίστηκαν στην Κλινική Ψυχολογία (MA, PhD), στις Η.Π.Α., έως το 1995 όπου έγινε Διδάκτωρ στη Σχολή Κλινικής Ψυχολογίας CSPP της Καλιφόρνια, (California School of Professional Psychology/Allied International University). Κατά την κλινική της ειδίκευση, εργάστηκε παρέχοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής, ψυχοδιαγνωστικής αξιολόγησης και ψυχοθεραπείας σε Συμβουλευτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας, σε δημοτικά σχολεία και σε φυλακές ενηλίκων στην Καλιφόρνια, καθώς και σε Θεραπευτικό Ξενώνα (Residential Treatment Center) παιδιών και εφήβων με εμπειρίες κακοποίησης στην πολιτεία της Νέας Υόρκης. Η κ. Διαρεμέ είναι επιστημονικός συνεργάτης και μέλος της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ) από το 1995. Κατά τα έτη 1995-99, εργάσθηκε ως Κλινικός Ψυχολόγος στο Συμβουλευτικό Σταθμό της ΕΨΥΠΕ, προσφέροντας διαγνωστικές και θεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά, εφήβους, νέους ενήλικες και οικογένειες. Έχει διατελέσει υπεύθυνη συντονισμού σε Ευρωπαϊκά και Ελληνικά προγράμματα έρευνας της Εταιρείας, καθώς και της Παν/κής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών. Επί σειρά ετών, έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης (ΠΔ407/85) της Παν/κής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, στο Νοσ/μείο Παίδων «Αγ. Σοφία». Έχει επίσης διδάξει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Κλινικής Ψυχολογίας, του Τομέα Ψυχολογίας, της Φιλοσοφικής Σχολής του Παν/μίου Αθηνών, στο Τμήμα Κοινωνικής-Κλινικής Ψυχολογίας, του Αριστοτελείου Παν/μίου Θες/νίκης,(ως ΠΔ407/85) και στην Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου (2012), ενώ, από το 1996, διδάσκει στα εκπαιδευτικά σεμινάρια που διοργανώνει η ΕΨΥΠΕ. Τέλος,, η κ. Διαρεμέ, από το 2012, λαμβάνει εκπαίδευση στην «Βασισμένη στην Εν-νόησηΨυχοθεραπεία για Εφήβους» ( Mentalization-Based Treatment-Adolescents/MBT-A ) και για ενήλικες (Mentalization-BasedTreatment/MBT- Basic) στο Κέντρο Anna Freud του Λονδίνου.

Σε ποιους απευθύνεται

Το εργαστήριο απευθύνεται σε ψυχολόγους με άδεια άσκησης επαγγέλματος και με ένα τουλάχιστον έτος κλινικής εμπειρίας.

Σκοπός

Στόχος του Εργαστηρίου είναι η εκπαίδευση κλινικών ψυχολόγων στην ψυχολογική αξιολόγηση παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με τη διεξαγωγή των προβολικών δοκιμασιών: Δοκιμασία Θεματικής Αντίληψης για Παιδιά (Children’s Apperception Test - C.Α.Τ.), Δοκιμασία Θεματικής Αντίληψης (Thematic Apperception Test - Τ.Α.Τ.), και Δοκιμασία των Κηλίδων Μελάνης του RORSCHACH.

Η διαδικασία της αξιολόγησης μέσα από το ψυχικό υλικό που προβάλεται από τους ανθρώπους στις αφηγήσεις τους (για τις εικόνες του Τ.Α.Τ. ή του C.Α.Τ.) ή στις μορφές που γεννά ο νους τους για να αντιληφθούν τις άμορφες κηλίδες μελάνης (των καρτών του Rorschach) είναι ένα ταξίδι δύσκολο, που όμως το ακολουθούν πολλοί κλινικοί, περισσότερο από 70 χρόνια! Με τις πιο σύγχρονες μεθόδους ανάλυσης και ερμηνείας των προβολικών δοκιμασιών (των Ph.Cramer και L.Bellak για το Τ.Α.Τ./C.Α.Τ.και του J.Exner για το Rorschach) ο κλινικός μπορεί να αναπτύξει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τον βαθμό οργάνωσης της προσωπικότητας του αξιολογούμενου, την εικόνα του εαυτού του και των άλλων μέσα του, τον τρόπο που διαχειρίζεται τις σκέψεις, τα συναισθήματά, τη συμπεριφορά του, αλλά και την ίδια την πραγματικότητα. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης με τις προβολικές δοκιμασίες δίνουν ανεκτίμητο υλικό τόσο για την ψυχοδυναμική διάγνωση του αξιολογούμενου, όσο και για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η ψυχοθεραπεία του.

Περιγραφή σεμιναρίου

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:
Οι εκπαιδευόμενοι θα εκπαιδευτούν στη χορήγηση, βαθμολόγηση, ανάλυση και ερμηνεία των τριών κυριότερων προβολικών δοκιμασιών που χρησιμοποιούνται για την ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση ή/και ψυχοδυναμική κατανόηση παιδιών, εφήβων και ενηλίκων που αντιμετωπίζουν ψυχολογικές δυσκολίες - του C.A.T., του T.A.T. και της Δοκιμασίας Κηλίδων Μελάνης του RORSCHACH.
Η εκπαίδευση εκδιπλώνεται σταδιακά, μέσα από την παρουσίαση και ομαδική συζήτηση θεμάτων ενταγμένων σε τρείς Θεματικές Ενότητες, οι οποίες αντιστοιχούν στα τρία τρίμηνα ενός ακαδημαϊκού έτους ως εξής:

Α΄ Θεματική Ενότητα: Φθινόπωρο 2014
• Η σχέση με τον/ην εξεταζόμενο/η
• Αρχές ηθικής και δεοντολογίας στην εφαρμογή της ψυχολογικής αξιολόγησης
• Ενδείξεις και αντενδείξεις για την χορήγηση Προβολικών Δοκιμασιών
• Ψυχοκοινωνικό Ιστορικό
• Παρατηρήσεις Συμπεριφοράς – κλινική εικόνα πριν και κατά τη διάρκεια της χορήγησης
• Μέθοδος Χορήγησης του T.A.T.
• Μέθοδος Χορήγησης του C.A.T.
• Μέθοδος ανάλυσης και ερμηνείας T.A.T. και C.A.T. των L. Bellak & D.M.Abrams (1997)
• Ανάλυση Μηχανισμών Άμυνας στο Τ.Α.Τ. και C.A.T. με τη μέθοδο της Phebe Cramer (2006)
• Αξιολόγηση από τους εκπαιδευόμενους ενός τουλάχιστον περιστατκού (εθελοντή)
με το Τ.Α.Τ. ή/και C.A.T. – πρακτική εφαρμογή
• Ομαδικές παρουσιάσεις περιστατικών εκπαιδευομένων

Β΄ Θεματική Ενότητα: Χειμώνας 2014-15
• Μέθοδος Χορήγησης των καρτών του RORSCHACH
• Μέθοδος Βαθμολόγησης - Ανάλυσης (με το Ολοκληρωμένο Σύστημα/Comprehensive System του J. Exner – 2003) των απαντήσεων στις κάρτες του RORSCHACH
• Μέθοδος Ποιοτικής/Ψυχοδυναμικής και Θεματικής Ανάλυσης των απαντήσεων στις κάρτες του RORSCHACH
• Μέθοδος Ερμηνείας των αποτελεσμάτων (συνδυασμών του Ολοκληρωμένου Συστήματος με την Ποιοτική Ανάλυση) του RORSCHACH
• Γραπτή παρουσίαση αποτελεσμάτων
• Η Δομή της Έκθεσης Ψυχολογικής Αξιολόγησης
• Αξιολόγηση από τους εκπαιδευόμενους ενός τουλάχιστον περιστατικού (εθελοντή)
με το RORSCHACH – πρακτική εφαρμογή
• Ομαδικές παρουσιάσεις περιστατικών εκπαιδευομένων

Γ΄ Θεματική Ενότητα: Άνοιξη 2015
• Συνδυαστική ερμηνεία αποτελεσμάτων C.A.T./T.A.T. και RORSCHACH
• Αξιολόγηση από τους εκπαιδευόμενους ενός περιστατκού (εθελοντή)
με C.A.T./T.A.T. και RORSCHACH συνδυαστικά– πρακτική εφαρμογή.
• Ατομικές παρουσιάσεις περιστατικών από όλους τους εκπαιδευόμενους
• Ομαδική εποπτεία

ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:
1. Παρουσίαση θεωρητικής γνώσης από την εκπαιδεύτρια
2. Μελέτη συγγραμμάτων από τους εκπαιδευόμενους
3. Ομαδική συζήτηση
4. Πρακτική εφαρμογή από τους εκπαιδευόμενους με περιστατικά
(κατά προτίμηση εθελοντών)
5. Ομαδικές Παρουσιάσεις περιστατικών
6. Ατομικές Παρουσιάσεις περιστατικών
7. Ομαδική Εποπτεία

Σε επιλεγμένο αριθμό αποφοίτων του Εργαστηρίου Εκπαίδευσης θα προσφερθεί η δυνατότητα πρακτικής άσκησης με κλινικά περιστατικά της Μονάδας Δοξιάδη στην αξιολόγηση παιδιών και εφήβων με τις προβολικές δοκιμασίες.

Η πρακτική άσκηση θα περιλαμβάνει:
α) παρακολούθηση της εβδομαδιαίας κλινικής συνάντησης (Case Conference) της διεπιστημονικής ομάδας της Μονάδας
και
β) την αξιολόγηση κλινικών περιστατικών παιδιών και εφήβων της Μονάδας με τις προβολικές δοκιμασίες του CAT/TAT και Rorschach, με παροχή εποπτείας.

Πληροφορίες συμμετοχής

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : Σεπτέμβριος 2014 – Ιούνιος 2015
ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Το εργαστήριο θα διεξάγεται εβδομαδιαίως, ημέρα Τετάρτη απόγευμα, 4 εκπαιδευτικές ώρες. Οι ημερομηνίες διεξαγωγής θα ανακοινωθούν κατά την έναρξη του εκπαιδευτικού έτους.
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 800 ευρώ: Το ποσό καταβάλλεται ως εξής: 100 ευρώ προκαταβολή και το υπόλοιπο του ποσού σε επτά ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Σε περίπτωση ακύρωσης ή διακοπής της συμμετοχής η προκαταβολή δεν επιστρέφεται.

Η συμμετοχή είναι περιορισμένη και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων. Η επιλογή των συμμετεχόντων θα γίνει κατόπιν συνέντευξης. Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα δοθεί στους εκπαιδευθέντες πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.