Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Ετήσιο επιμορφωτικό σεμινάριο στην ειδική εκπαίδευση

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος: Μαρία Τζουριάδου, διευθύντρια του ΔΠΜΣ, καθηγήτρια ειδικής αγωγής-μαθησιακών δυσκολιών του ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, και γενικότερα σε κάθε επαγγελματία που ασχολείται με τη διάγνωση και το σχεδιασμό προγραμμάτων για μαθητές με δυσκολίες μάθησης από την προσχολική ηλικία μέχρι και την εφηβεία, φοιτητές προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς ανάλογων τμημάτων, αποφοίτους ή φοιτητές ΙΕΚ ανάλογων τμημάτων.

Περιγραφή σεμιναρίου

Ετήσιο επιμορφωτικό σεμινάριο στην ειδική εκπαίδευση 600 ωρών.

Σύνολο ωρών 600
Α) Διδασκαλία δια ζώσης: 200 ώρες
Β) Εκπαίδευση και εφαρμογή κριτηρίων: 200 ώρες
Γ) Εκπαίδευση και εφαρμογή εξειδικευμένων προγραμμάτων: 200

Το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στις πόλεις Θεσσαλονίκη και Ρόδο.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει 3 ενότητες:

Α. Η πρώτη ενότητα καλύπτει γενικά θέματα που αφορούν μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ), όπως
• Μαθησιακές Δυσκολίες
• Ήπια Νοητική Ανεπάρκεια
• Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
• Αισθητηριακές ανεπάρκειες
• Παιδιά εθνικών, γλωσσικών μειονοτήτων
• Διαχείριση της διαφοράς (αναπηρίας) στη γενική εκπαίδευση
• Θέματα αξιολόγησης, διάγνωσης, διαφορικής διάγνωσης
• Ελλειμματική προσοχή – υπερκινητικότητα
• Πρώιμη Παρέμβαση

Β. Η δεύτερη ενότητα καλύπτει εξειδικευμένα θέματα ψυχομετρικής αξιολόγησης:
• Ο ρόλος των τεστς στην αξιολόγηση και διάγνωση ΕΕΑ
• Τεστ νοημοσύνης – τεστ σχολικής επίδοσης
• Ανιχνευτικά κριτήρια (LDDI και MWM)
• Κριτήρια επάρκειας (DTLA, Λ-α-Τ-ώ, μαθηματικής επάρκειας)
• Ο ρόλος της ερμηνείας των κριτηρίων στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους δυσκολιών των παιδιών

Γ. Η τρίτη ενότητα περιλαμβάνει θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική αξιολόγηση και τύπους ειδικών προγραμμάτων για μαθητές με δυσκολίες μάθησης από την προσχολική ηλικία μέχρι και την εφηβεία όπως:
• Αξιολόγηση με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα
• Ανταπόκριση στην Παρέμβαση (RTI), Δυναμική αξιολόγηση, Portfolio assessment
• Προγράμματα ικανοτήτων για μαθητές με δυσλεξία, διαταραχές λόγου (Myklebust, Kirk, Gillingham, κ.ά.)
• Προγράμματα στρατηγικών για μαθητές με δυσλεξία, διαταραχές λόγου (Κάνσας, Dessler, Idol, κ.ά.)
• Προσαρμογές ΑΠ από το νηπιαγωγείο μέχρι και το γυμνάσιο
• Σχεδιασμός εξειδικευμένου προγράμματος
• Εφαρμογή εξειδικευμένου προγράμματος σε περίπτωση του ενδιαφέροντος του επιμορφούμενου
• Μοντέλα Πρώιμης Παρέμβασης

Την 3η Ενότητα μπορούν να την παρακολουθήσουν και όσοι έχουν πάρει πιστοποίηση 400 ωρών από προηγούμενο σεμινάριο.

Στη δεύτερη ενότητα η πρακτική περιλαμβάνει τη χορήγηση, διόρθωση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων των τεστ με στόχο τη διαμόρφωση υποθέσεων για τον τύπο δυσκολιών των παιδιών. Η πρακτική θα γίνει στον τόπο διαμονής του επιμορφούμενου.

Στην τρίτη ενότητα η πρακτική περιλαμβάνει παιδαγωγική αξιολόγηση του μαθητή, συνεκτίμηση στοιχείων από το ιστορικό του παιδιού και από άλλες εξετάσεις και εκτιμήσεις, σχεδιασμό και εφαρμογή εξειδικευμένου προγράμματος ανάλογα με την περίπτωση του παιδιού που θα επιλεγεί, αξιολόγηση του προγράμματος που θα εφαρμοστεί. Η πρακτική θα γίνει στον τόπο διαμονής.

Μεγάλο μέρος της εποπτείας και ανατροφοδότησης και για τις δύο πρακτικές θα γίνει εξ αποστάσεως.

• Για τη χορήγηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης στην ειδική αγωγή απαιτείται η συμμετοχή σε δύο τουλάχιστον ενότητες (1η και 2η, ή 1η και 3η, 400 ώρες, 40 ECTS).
• Πιστοποίηση επάρκειας στα τεστ χορηγείται από τους έχοντες τα νόμιμα πνευματικά δικαιώματα των κριτηρίων, τα οποία έχουν σταθμιστεί στον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό (ΕΠΕΑΕΚ 2006-2008 «Ψυχομετρική - Διαφορική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες»). Επιπλέον τα τεστ Γλωσσικής και Μαθηματικής Επάρκειας είναι τα μόνα κατασκευασμένα και σταθμισμένα ελληνικά εργαλεία κατάλληλα για τη διαφοροδιάγνωση ΜΔ (δυσλεξία, ειδική διαταραχή του λόγου, δυσαριθμησία, ΔΕΠΠΥ) από άλλες αναπτυξιακές διαταραχές (ΝΑ) ή άλλες περιπτώσεις δυσκολιών μάθησης.
• Πιστοποίηση εξειδίκευσης στην εφαρμογή παιδαγωγικών προγραμμάτων για μαθητές με ΕΕΑ θα λάβουν όσοι παρακολουθήσουν την τρίτη ενότητα.

Το σεμινάριο μοριοδοτείται. Ο βαθμός μοριοδότησης εξαρτάται από την εκάστοτε εγκύκλιο (Τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν 1,5 και 0,5 αντίστοιχα).
Το ίδιο το σεμινάριο παρέχει 60 πιστωτικές μονάδες (ECTS) για χρήση στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Εκπαιδευτικό υλικό
Το υλικό των τεστ και του εκπαιδευτικού υλικού θα δοθούν σε ηλεκτρονική μορφή.

Πιστοποίηση
Κάθε επιμορφούμενος θα αξιολογηθεί με την εκπόνηση μιας εργασίας που θα αναλάβει και την οποία θα παραδώσει σε ηλεκτρονική μορφή στο τέλος του σεμιναρίου. Με την παράδοση της τελικής εργασίας, καθώς και την εξόφληση των διδάκτρων, θα λάβει πιστοποιητικό εξειδίκευσης με 60 ECTS, καθώς και ειδικό πιστοποιητικό επάρκειας χορήγησης για κάθε ψυχομετρικό εργαλείο, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της χορήγησης των κριτηρίων.

Κόστος Συμμετοχής

  • Το κόστος και των τριών ενοτήτων είναι 1200 €, ποσό που θα καταβληθεί σε τέσσερις ισόποσες δόσεις. Όσοι πληρώσουν όλο το ποσό εφάπαξ θα έχουν έκπτωση 10%. Οι φοιτητές, οι άνεργοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα έχουν έκπτωση 20% και εάν καταβάλλουν το ποσό εφάπαξ η έκπτωση θα είναι 30%.
  • Το κόστος των δύο ενοτήτων είναι 800 €, ποσό που θα καταβληθεί σε τέσσερις ισόποσες δόσεις. Όσοι πληρώσουν όλο το ποσό εφάπαξ θα έχουν έκπτωση 10%. Οι φοιτητές, οι άνεργοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα έχουν έκπτωση 20% και εάν καταβάλλουν το ποσό εφάπαξ η έκπτωση θα είναι 30%.
  • Το κόστος της 3ης ενότητας είναι 500 €, ποσό που θα καταβληθεί σε δύο ισόποσες δόσεις. Όσοι πληρώσουν όλο το ποσό εφάπαξ θα έχουν έκπτωση 10%.

Πληροφορίες συμμετοχής

Η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι υποχρεωτική. Οι επιμορφούμενοι έχουν δικαίωμα απουσίας σε ποσοστό 20% μόνο στην παρακολούθηση του θεωρητικού μέρους. Στην πρακτική δεν έχουν δικαίωμα απουσίας. Τα μαθήματα αρχίζουν τον Νοέμβριο του 2015 και ολοκληρώνονται τέλος Ιουνίου του 2016.

Εγγραφές - Δηλώσεις Συμμετοχής
Η αποστολή των αιτήσεων θα γίνει μόνο ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις: alikos@nured.auth.gr και tzour@nured.auth.gr από 7 Σεπτεμβρίου μέχρι 10 Οκτωβρίου 2015. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν την αίτηση από την ιστοσελίδα του Προγράμματος πατώντας εδώ: Α.Π.Θ - ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η τελική επιλογή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 15/10/2015 και οι εγγραφές θα γίνουν από 15-30 Οκτωβρίου, καθημερινές 5-7 το απόγευμα στο γραφείο 406 της Παιδαγωγικής Σχολής, ή ηλεκτρονικά εφόσον τα δικαιολογητικά είναι σκαναρισμένα.

Κατά την εγγραφή οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν αντίγραφο πτυχίου, και φωτοτυπία Α.Τ. Οι προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές θα υποβάλουν βεβαίωση από τη Γραμματεία του Τμήματος όπου φοιτούν. Με την εγγραφή θα πρέπει να καταβληθεί και η α΄ δόση της χρηματικής συμμετοχής στην Τράπεζα Πειραιώς και να προσκομιστεί η απόδειξη κατάθεσης.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τον αριθμό που προβλέπεται, η επιλογή θα γίνει με κλήρωση. Επίσης εάν ο αριθμός των αιτήσεων δεν είναι ικανός, το σεμινάριο δεν θα πραγματοποιηθεί.

Το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων και των πρακτικών ασκήσεων θα ανακοινωθεί στο τέλος Οκτωβρίου. Ανάκληση της αίτησης συμμετοχής και επιστροφή των χρημάτων μπορεί να γίνει μέχρι 1/11/2015 πριν την έναρξη των μαθημάτων, ώστε να μπορεί να καλυφθεί η κενή θέση που θα προκύψει.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.