Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Δυσλεξία – Δυσαριθμησία: Οι Αριθμοί Πέρα από τους Κανόνες

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Mediterranean Professional Studies
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

κ. Ι. Καραγιαννάκης
Ο Γιάννης Καραγιαννάκης είναι μέλος του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Εθνικού & Καποδιστριακό Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.), με το ερευνητικό του ενδιαφέρον προσανατολισμένο στο χώρο των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά (Μ.Δ.Μ.). Είναι υποψήφιος διδάκτορας του τομέα Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Διδακτικής των Μαθηματικών στο Μαθηματικό Τμήμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει πτυχίο Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει λάβει υποτροφία από το Graduate School of Education του πανεπιστημίου του Harvard παρακολουθώντας πρόγραμμα μετεκπαίδευσης επαγγελματιών του χώρου της εκπαίδευσης. Έχει δημοσιεύσει ερευνητικά άρθρα ελληνικά και διεθνή περιοδικά. Είναι εισηγητής σε πλήθος διεθνών και εγχώριων συνεδρίων και σεμιναρίων στο γνωστικό πεδίο των Μ.Δ.Μ. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος των προγραμμάτων των Μαθηματικών των σχολείων για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες: Red Rose School, (UK) και Eureka Leuven School, (Belgium). Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα με αντικείμενο τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρίας Δυσλεξίας. Είναι υπεύθυνος της ακαδημαϊκής επιτροπής του επίσημου φορέα μαθησιακών δυσκολιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης: European Dyslexia Association καθώς και μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρόγραμμα διδασκαλίας Μαθηματικών κατάλληλο και για μαθητές με Μ.Δ.Μ. με τίτλο «Οι αριθμοί …πέρα απ’ τους κανόνες» το οποίο αποτελείται απο βιβλίο και εποπτικό υλικό. Το πρόγραμμα «Οι αριθμοί …πέρα απ’ τους κανόνες» είναι υπο δημοσίευση στην αγγλική, ιταλική, γερμανική, γαλλική, σλοβενική, και τουρκική γλώσσα από τις αντίστοιχες χώρες.

Σε ποιους απευθύνεται

• Σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
• Σε ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και κοινωνικούς λειτουργούς που δουλεύουν, με μαθητές/τριες που έχουν Μαθησιακές Δυσκολίες.
• Σε φοιτητές/τριες και απόφοιτους/τες: παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης, μαθηματικών σχολών, ψυχολογίας, συμβουλευτικής και ανθρωπιστικών/κοινωνικών επιστημών.
• Σε γονείς οι οποίοι βοηθούν τα παιδιά τους στα μαθηματικά του σχολείου.

Σκοπός

Στόχος του προγράμματος είναι η σύντομη περιγραφή των διαφορετικών προφίλ στα Μαθηματικά των παιδιών με Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, ΔΕΠΥ, Αυτισμό και χαρισματικών μαθητών και κυρίως η παρουσίαση εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας ανά περίπτωση. Το πρόγραμμα διεξάγεται με βιωματικό τρόπο και τη χρήση ειδικά σχεδιασμένου εποπτικού υλικού.
Το πρόγραμμα «Οι αριθμοί… πέρα απ’ τους κανόνες» υποστηρίζεται από ειδικά σχεδιασμένα εποπτικά υλικά, τα οποία είναι εύκολα στη χρήση τους και στοχεύουν στο να παρουσιάσουν τις μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες με εναλλακτικούς τρόπους… πέρα απ’ τους κανόνες! Πρόκειται για ένα βιωματικό τρόπο απόκτησης γνώσεων και κατανόησης των προτεινόμενων στρατηγικών διδασκαλίας, αφού υλοποιούνται άμεσα από τους σπουδαστές με τη χρήση του εν λόγω εποπτικού υλικού του προγράμματος κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου. Βασική παραδοχή του προγράμματος είναι: κάνω – μαθαίνω –κατανοώ.
Παρουσιάζει το πρόγραμμα διδασκαλίας Μαθηματικών «Οι αριθμοί…πέρα απ’ τους κανόνες», το οποίο ανέπτυξε ο κ. Γιάννης Καραγιαννάκης και το οποίο ήδη εφαρμόζεται σε εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ευρώπη. Την επιμέλεια των ξενόγλωσσων εκδόσεων έχει ο διακεκριμένος επιστήμονας και αυθεντία στις Mαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά Prof. Dr. Steve Chinn.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το πρόγραμμα παρουσιάζει μια καινοτόμα επιστημονική προσέγγιση διδασκαλίας των Μαθηματικών αλλά ταυτόχρονα και έναν εύχρηστο πρακτικό οδηγό για τον ειδικό, τον εκπαιδευτικό αλλά και το γονιό που αναζητά έναν γρήγορο και δομημένο τρόπο διδασκαλίας των Μαθηματικών για να καλύψει την τρέχουσα διδακτέα ύλη, αλλά ταυτόχρονα κενά και αδυναμίες προηγούμενων ετών.
Το πρόγραμμα δομείται ιεραρχικά και εστιάζει στον πυρήνα των εννοιών. Για παράδειγμα, η ενότητα της πρόσθεσης εστιάζει στην κατανόηση της έννοιας της πρόσθεσης, ενώ περιλαμβάνει στρατηγικές που ξεκινούν από την πρόσθεση μονοψήφιων αριθμών και φτάνουν μέχρι και την πρόσθεση πολυψήφιων, δεκαδικών αριθμών και κλασμάτων. Έτσι, μπορεί να προσαρμοστεί σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε ενήλικες ανάλογα με το είδος και τον βαθμό των δυσκολιών τους.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ενότητα 1: Οι αριθμοί
• Πως επεξεργάζεται ο άνθρωπος τους αριθμούς;
• Πως αναπτύσσονται οι πρώιμες αριθμητικές δεξιότητες;
• Ποιες είναι τα προαπαιτούμενα για τη μάθηση των Μαθηματικών
• Ποιό είναι το γνωστικό ύφος μαθητών και δασκάλων στα Μαθηματικά
• Ποιό ρόλο διαδραματίζει ο εγκέφαλος;

Ενότητα 2: Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά (Μ.Δ.Μ.) – Δυσαριθμησία
• Βασικά συμπτώματα
• Υποθέσεις προέλευσης
• Κατηγοριοποίηση Μ.Δ.Μ
• Αξιολόγηση -Διάγνωση Μ.Δ.Μ.

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ενότητα 3: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Μ.Δ.Μ.)
Στρατηγικές αντιμετώπισης Μ.Δ.Μ. στις παρακάτω ενότητες:
• Το Δεκαδικό Σύστημα (ακέραιο – δεκαδικό μέρος)
• Πρόσθεση
• Αφαίρεση
• Πολλαπλασιασμός – Προπαίδεια-ΕΚΠ
• Διαίρεση-ΜΚΔ
• Κλάσματα
• Προβλήματα

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια: 18 ώρες
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Το πρόγραμμα διδασκαλίας Μαθηματικών «Οι αριθμοί…πέρα απ’ τους κανόνες», το οποίο ανέπτυξε ο κ. Γιάννης Καραγιαννάκης, διδάσκεται κατ’ αποκλειστικότητα στο ΚΔΒΜ 2 Mediterranean Professional Studies που είναι και ο μοναδικός πάροχος εκπαίδευσης στην Ιδιωτική μεταλυκειακή εκπαίδευση (Ιδιωτικά Κολλέγια – Κέντρα Δια Βίου Μάθησης 2) στην Ελλάδα.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.