Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Πρώιμη ανίχνευση & παρέμβαση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. Φουστάνα Αγγελική
Η κα Αγγελική Φουστάνα σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/ίου Αθηνών, όπου έλαβε υποτροφία επίδοσης από το Ι.Κ.Υ. και βαθμό Άριστα. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές είναι στην Ειδική Παιδαγωγική - Παιδαγωγική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Έλαβε υποτροφία από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εκπόνηση της Διδακτορικής της Διατριβής με θέμα την γνωστική ανάπτυξη των ευφυών-χαρισματικών μαθητών. Έχει ειδίκευση από το Institute of Education, University of London στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές. Έχει διδάξει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2003 έως το 2011 τα μαθήματα: “Ψυχοφυσιολογία”, “Ψυχικές διαταραχές παιδιών κι εφήβων”, “Παιδαγωγική ψυχολογία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες” και “Νευροφυσιολογία-Νευροψυχολογία”. Έχει εργαστεί ως Εκπαιδευτικός, Ειδική Παιδαγωγός και προϊσταμένη Ιατρο-Παιδαγωγικών τμημάτων για ΑμΕΑ. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιμορφώτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ευφυών – χαρισματικών μαθητών. Είναι Επιμορφώτρια Εκπ/σης Ενηλίκων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Ως ερευνήτρια έχει συμμετάσχει σε Διεθνή και Παγκόσμια Συνέδρια ως εισηγήτρια και μέλος Επιστημονικών Επιτροπών. Έχει συγγράψει κεφάλαια σε πλείστα βιβλία, ένα βιβλίο ως συν-συγγραφέας και μια μονογραφία. Υλοποίησε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τους ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές και ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε Δασκάλους, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Νηπιαγωγούς, Ψυχολόγους, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς κι όλους τους ειδικούς, που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η μελέτη των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και η παρουσίαση διδακτικών μεθόδων και τεχνικών. Η διάλεξη θα προσανατολιστεί στην πρώιμη ανίχνευση και στην αντιμετώπιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Θα παρουσιαστούν τα ερευνητικά δεδομένα και οι θεωρητικές προσεγγίσεις που στοιχειοθετούν το πεδίο εννοιολογικού καθορισμού τους και οι σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις. Θα αναλυθούν οι κατηγορίες των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και θα επισημανθούν οι διαφοροποιήσεις των Ειδικών από τις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες θεωρητικά κι εμπειρικά. Επίσης, θα εξεταστεί η αιτιολογία των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών μέσα από το πρίσμα της Γνωστικής Ψυχολογίας. Επιπρόσθετα, θα εξεταστούν οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία κάθε κατηγορίας Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και τα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια αξιολόγησης. Τέλος, θα παρουσιαστούν οι τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο. Η επιμόρφωση για τη φύση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών θα βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να διακρίνουν τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες από άλλες κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και να εφαρμόσουν τις κατάλληλες εκπαιδευτικές τεχνικές και μεθόδους ειδικής παρέμβασης.

Οι διδακτικές τεχνικές αφορούν στα ακόλουθα:

  • Εμπλουτισμένη εισήγηση
  • Εργασίες σε ομάδες
  • Ατομικές εργασίες
  • Προβολή εποπτικού υλικού
  • Παρουσίαση εργαλείων και περιπτώσεων

Περιγραφή σεμιναρίου

Αναλυτικό Πρόγραμμα

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Ορισμοί των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
• Διάκριση Γενικών και Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
• Κατηγορίες Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
• Η Αιτιολογία των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών μέσα από το Δραστικό Σύστημα Επεξεργασίας πληροφοριών

12.30 – 13.00: Διάλειμμα

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Πρώιμες ενδείξεις και συμπτωματολογία των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών ανά βαθμίδα εκπαίδευσης
• Ψυχοφυσιολογικά δεδομένα των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
• Κριτήρια αξιολόγησης των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
• Τεχνικές και μέθοδοι παρέμβασης των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών ανά κατηγορία διαταραχής

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.
15.30 Λήξη - Παραλαβή βεβαιώσεων

Πληροφορίες συμμετοχής

Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης
• Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
• Φάκελος συνέδρου
• Μπλοκ σημειώσεων
• Στυλό

Ειδικές τιμές για φοιτητές και ανέργους

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.