To εργαστήριο αποτελείται από: α) ένα θεωρητικό μέρος, στο οποίο παρουσιάζονται αναλυτικά οι τεχνικές και το θεωρητικό τους πλαίσιο και β) ένα βιωματικό μέρος, το οποίο περιλαμβάνει εξάσκηση των συμμετεχόντων στις βασικές τεχνικές του μοντέλου, μέσω βιωματικών ασκήσεων και παρουσιάσεων μελετών περίπτωσης. Θα ακολουθήσει συζήτηση σχετικά με τα εμπόδια και τις δυσκολίες της πρακτικής τους εφαρμογής, ενώ οι συμμετέχοντες θα κληθούν να καταθέσουν τις δικές τους δυσκολίες και εμπειρίες από τον χώρο της εργασίας τους, καθώς και τις εντυπώσεις τους από το εργαστήριο.
Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με το θεωρητικό υπόβαθρο του μοντέλου και θα εξασκηθούν στην εφαρμογή των τεχνικών, καθώς και στον τρόπο αξιοποίησής του στα πλαίσια του σχολείου. Η παρακολούθηση του εργαστηρίου θα αποτελέσει προϋπόθεση για την εγγραφή στο πρόγραμμα εποπτείας μέσω scype, όσων συμμετεχόντων θα θελήσουν να εφαρμόσουν στην πράξη τις τεχνικές στο δικό τους χώρο εργασίας.
Περιεχόμενο: Οι ενότητες που θα καλυφθούν στο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:
• Παρουσίαση θεωρητικού πλαισίου, συνοπτική παρουσίαση των τεχνικών
• Αναλυτική παρουσίαση και εξάσκηση στις εξής τεχνικές: α) Η τεχνική της θετικής υποδήλωσης κινήτρων, β) Η τεχνική της αναγνώρισης των θετικών λειτουργιών της συμπεριφοράς, γ) Η τεχνική της ενθάρρυνσης της συνέχισης των προβλημάτων, δ) η τεχνική της «κερκόπορτας», ε) η τεχνική της έμμεσης επιρροής στο πρόβλημα και στ) Η τεχνική του εντοπισμού των εξαιρέσεων
• Συζήτηση πάνω σε πραγματικά παραδείγματα από την πρακτική των συμμετεχόντων
• Σχόλια – ερωτήσεις, αξιολόγηση σεμιναρίου μέσω ερωτηματολογίου
Μέθοδος: Σύντομες εισηγήσεις, βιωματικές ασκήσεις, παρουσίαση μελετών περίπτωσης, παιχνίδι ρόλων