Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Αντιμετωπίζοντας τις δύσκολες συμπεριφορές στο σχολείο

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς - Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία
Η Αναστασία Καλαντζή-Αζίζι είναι Ομότιμη Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τ. Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Συμβουλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τ. Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονική Υπεύθυνη του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς και του Κύκλου Ευαισθητοποίησης στην Γνωσιακή - Συμπεριφοριστική Θεραπεία. Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και το 1972 ολοκλήρωσε τη διατριβή της στο ίδιο Πανεπιστήμιο με θέμα "Το πρόβλημα του παιδιού στο Νοσοκομείο". Ειδικεύθηκε στη Γνωσιακή - Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου της Βιέννης ως κρατική υπότροφος και διατέλεσε για πέντε χρόνια Ψυχολόγος πλήρους απασχόλησης στην Ψυχολογική Υπηρεσία του Δήμου (και ομοσπονδιακού κρατιδίου) της Βιέννης.
Αργυροπούλου Μαρία- Ιωάννα
H Αργυροπούλου Μαρία- Ιωάννα είναι απόφοιτος των Τμήματων Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.), του Προγράμματος Ψυχολογίας καθώς και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2010 είναι Υποψήφια Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εκπαιδεύτηκε στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς στη γνωσιακή/ συμπεριφοριστική κατεύθυνση. Είναι συνεργάτης του κέντρου «Ομιλία» καθώς και της Διαγνωστικής και Θεραπευτικής Μονάδας για το παιδί «Σπύρος Δοξιάδης». Παράλληλα εργάζεται ιδιωτικά με παιδιά, εφήβους και ενηλίκους. Έχει διδάξει σε φροντιστηριακά μαθήματα και σεμινάρια σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και του ΙΕΘΣ, και έχει συμμετάσχει με 32 προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις σε 26 πανελλήνια και ευρωπαϊκά Συνέδρια. Είναι Πρόεδρος και ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Κλινικών Ψυχολόγων Ελλάδος.

Σε ποιους απευθύνεται

Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, και σπουδαστές του ΙΕΘΣ, οι οποίοι έχουν εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης ή προετοιμάζονται για να ασχοληθούν με αυτήν

Σκοπός

Στόχος του Εργαστηρίου είναι παρουσίαση του οικοσυστημικού μοντέλου παρέμβασης των Α.Molnar και Β Lindquist, καθηγητών του Τμήματος Επιστημών Αγωγής του Παν/μίου του Wisconsin (ΗΠΑ), το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του έργου του Εκπαιδευτικού μέσω της αντιμετώπισης των συμπεριφορών οι οποίες παρεμβαίνουν στην ομαλή διαξαγωγή της λειτουργίας της τάξης. Το μοντέλο αυτό αποτελεί ένα συγκερασμό γνωσιοσυμπεριφοριστικών και συστημικών προσεγγίσεων και έχει εφαρμοστεί από εκπαιδευτικούς στα ελληνικά σχολεία, στην πράξη, σε μια μεγάλη γκάμα προβληματικών καταστάσεων. Το εργαστήριο αυτό βοηθά τους εκπαιδευτικούς να εμβαθύνουν σε έναν εναλλακτικό τρόπο αντιμετώπισης τόσο των προβλημάτων συμπεριφοράς που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όσο και των προβλημάτων που είναι πιθανόν να εμφανιστούν στη συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους γονείς, αλλά και με συναδέλφους.

Περιγραφή σεμιναρίου

To εργαστήριο αποτελείται από: α) ένα θεωρητικό μέρος, στο οποίο παρουσιάζονται αναλυτικά οι τεχνικές και το θεωρητικό τους πλαίσιο και β) ένα βιωματικό μέρος, το οποίο περιλαμβάνει εξάσκηση των συμμετεχόντων στις βασικές τεχνικές του μοντέλου, μέσω βιωματικών ασκήσεων και παρουσιάσεων μελετών περίπτωσης. Θα ακολουθήσει συζήτηση σχετικά με τα εμπόδια και τις δυσκολίες της πρακτικής τους εφαρμογής, ενώ οι συμμετέχοντες θα κληθούν να καταθέσουν τις δικές τους δυσκολίες και εμπειρίες από τον χώρο της εργασίας τους, καθώς και τις εντυπώσεις τους από το εργαστήριο.

Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με το θεωρητικό υπόβαθρο του μοντέλου και θα εξασκηθούν στην εφαρμογή των τεχνικών, καθώς και στον τρόπο αξιοποίησής του στα πλαίσια του σχολείου. Η παρακολούθηση του εργαστηρίου θα αποτελέσει προϋπόθεση για την εγγραφή στο πρόγραμμα εποπτείας μέσω scype, όσων συμμετεχόντων θα θελήσουν να εφαρμόσουν στην πράξη τις τεχνικές στο δικό τους χώρο εργασίας.

Περιεχόμενο: Οι ενότητες που θα καλυφθούν στο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:
• Παρουσίαση θεωρητικού πλαισίου, συνοπτική παρουσίαση των τεχνικών
• Αναλυτική παρουσίαση και εξάσκηση στις εξής τεχνικές: α) Η τεχνική της θετικής υποδήλωσης κινήτρων, β) Η τεχνική της αναγνώρισης των θετικών λειτουργιών της συμπεριφοράς, γ) Η τεχνική της ενθάρρυνσης της συνέχισης των προβλημάτων, δ) η τεχνική της «κερκόπορτας», ε) η τεχνική της έμμεσης επιρροής στο πρόβλημα και στ) Η τεχνική του εντοπισμού των εξαιρέσεων
• Συζήτηση πάνω σε πραγματικά παραδείγματα από την πρακτική των συμμετεχόντων
• Σχόλια – ερωτήσεις, αξιολόγηση σεμιναρίου μέσω ερωτηματολογίου

Μέθοδος: Σύντομες εισηγήσεις, βιωματικές ασκήσεις, παρουσίαση μελετών περίπτωσης, παιχνίδι ρόλων

Πληροφορίες συμμετοχής

  • Ημερομηνία & Ώρες Διεξαγωγής: 8 Μαρτίου 2014, 10.00 – 15.00 ώρα
  • Κόστος Συμμετοχής: 50 €
  • Δίνεται Βεβαίωση Παρακολούθησης

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.