Ενότητες σεμιναρίου
• Αξιολόγηση(assessment) : Ορισμός, λεκτική μη λεκτική αξιολόγηση, σκοπός, είδη, μορφές, κριτήρια, τεχνικές, διαδικασίες, μέθοδοι.
• Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου : Ορισμός, μοντέλα, σχέσεις εκπαιδευτικών με εκπαιδευτικούς, μαθητές , γονείς και θεσμικό περιβάλλον, εκπαιδευτικές διαδικασίες (διδασκαλία, παιδαγωγικό κλίμα την ώρα της διδασκαλίας, στόχοι, μάθηση, φοίτηση, επιδόσεις, πρόοδος) και εκπαιδευτικά αποτελέσματα
• Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού : Ορισμός, υλικοτεχνική υποδομή, υλικά για τον διδάσκοντα και τον μαθητή, κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικού υλικού και του σχολικού εγχειριδίου.
• Αξιολόγηση του μαθητή : Περιεχόμενο, επίδοση και παράγοντές της, portfolio (δημιουργία, αξία, χρήση του, αδύνατα και δυνατά σημεία, έντυπο, φόρμες), αξιολόγηση μαθητή κατά την διδασκαλία, τρόπος αξιολόγησης μαθητή και είδη αξιολόγησης στην διδακτική πράξη.
• Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών : Βασικά ζητήματα που προσδιορίζουν την αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη(εκπαιδευτικός, σχολείο), αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού (στόχοι, πλεονεκτήματα,μειονεκτήματα, διαδικασίες και δράσεις). Ορισμός εκπαιδευτικής αξιολόγησης(αντιλήψεις, απόψεις και προσδοκίες των εκπαιδευτικών) για μια αμερόληπτη και αντικειμενική αξιολόγηση.
Εκπαιδευτική μεθοδολογία
Λεπτομερής περιγραφή των όρων : Αξιολόγηση/Αξιολόγηση εκπαιδευτικού και διδακτικού έργου/ Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού/ Αξιολόγηση μαθητή και εκπαιδευτικού, καθώς και του ατομικού φακέλου εργασιών του μαθητή (portfolio) και της χρησιμότητας του στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Εκτενής ενημέρωση για τον ρόλο της αξιολογικής διαδικασίας αλλά και του τρόπου εφαρμογής της σε όλους τους παράγοντες του ευρύτερου εκπαιδευτικού έργου.
Απαντήσεις σε σχετικά ερωτήματα και προβληματισμούς με αναλύσεις απόψεων για την χρησιμότητα της ή μη (ποιος αξιολογεί ποιον, με ποιον τρόπο, με ποια κριτήρια) και πως θα επιτευχθεί με τον καλύτερο, αμερόληπτο και αντικειμενικό τρόπο.