Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Πολυμορφία συμπεριφορικών ιδιαιτεροτήτων των μαθητών στη σχολική τάξη: προβλήματα συμπεριφοράς, σχολική άρνηση, σχολική φοβία, μαθητική αταξία

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

ΓΚΟΝΕΛΑ ΕΛΕΝΗ

Σε ποιους απευθύνεται

Σε εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό ( Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές ….), φοιτητές, σπουδαστές και γονείς.

Σκοπός

Προσδοκώμενα αποτελέσματα
Ενημέρωση για τα είδη προβλημάτων στην σχολική τάξη ( προβληματικές συμπεριφορές, μαθησιακές δυσκολίες, σχολική φοβία, σχολική άρνηση, μαθητική αταξία, «κρίση») και για τις βασικές αρχές τροποποίησης, διαχείρησης και αντιμετώπισής τους. Επισήμανση του ψυχοσυναισθηματικού υπόβαθρου των προβληματικών συμπεριφορών σε επίπεδο οικογένειας και σχολείου και της συναισθηματικής εκπαίδευσης.
Προτάσεις για παρεμβάσεις ατομικές, οικογενειακές, σχολείου και για στάσεις, τεχνικές, παιδαγωγικές στρατηγικές πρόληψης προβλημάτων συμπεριφοράς και αρχές θετικής/ δημιουργικής λειτουργίας της σχολικής τάξης για τον εκπαιδευτικό. Συζήτηση για το ρόλο του περιβάλλοντος στην δημιουργία αγχογόνων καταστάσεων και τρόπους διαχείρησής τους.
Γνωριμία με θέματα διαχείρησης ιδιαιτεροτήτων των μαθητών στα πλαίσια της πολυπολιτισμικότητας.

Περιγραφή σεμιναρίου

Διαχείρηση ή τροποποίηση;
Ενοχοποίηση ή πρόληψη και αντιμετώπιση;

Ενότητες σεμιναρίου
• Διαχείρηση κρίσεων στη σχολική κοινότητα : Διαχείρηση σχολικής τάξης, μαθησιακών δυσκολιών, σχολικής φοβίας και αντιμετώπισή τους. Σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών και διαμαθητικές σχέσεις – πίεση συνομηλίκων, «κρίση».
• Διαχείρηση Προβλημάτων Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη : Είδη προβλημάτων συμπεριφοράς. Τροποποίηση, διαχείριση, αντιμετώπιση. Μαθητική αταξία. Σχολική πειθαρχεία.
• Διαχείρηση της σχολικής τάξης : Διαχείριση καταστάσεων/ αναγκών / συναισθημάτων / βιωμάτων / στάσεων / απόψεων / γνωμών. Εκπαιδευτικός και στερεότυπα. Βασικές αρχές της διαχείρισης. Λεκτικά και μη λεκτικά μηνύματα. Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών / Ενσυναίσθηση.
• Προβλήματα συμπεριφοράς στην σχολική ηλικία : Προβλήματα συμπεριφοράς – Επιδημιολογικά στοιχεία. Μορφές και είδη προβληματικών καταστάσεων στο σχολείο. Νέα μοντέλα ανάλυσης και αντιμετώπισης των σχολικών διαταραχών. Συναισθηματικό υπόβαθρο προβληματικών συμπεριφορών. Οικογένεια / Σχολείο / Εκπαιδευτικοί και προβληματική συμπεριφορά. Παρεμβάσεις ατομικές, οικογενειακές , σχολείου. Στάσεις, τεχνικές, παιδαγωγικές στρατηγικές πρόληψης προβλημάτων συμπεριφοράς. Αρχές θετικής / δημιουργικής λειτουργίας τάξης. Συναισθηματική εκπαίδευση.
• Δυσκολίες Συμπεριφοράς και Μάθησης στις Προσχολικές τάξεις : Ατομικές διαφορές που τελειώνουν στα όρια της φυσιολογικής συμπεριφοράς και που αρχίζει η «απόκλιση» ; Διερεύνηση, σχεδιασμός παρέμβασης και μεθοδολογικές επιλογές.
• Προβλήματα συμπεριφοράς : Κατηγοριοποίησή τους. Διάγνωση συναισθηματικών προβλημάτων συμπεριφοράς. Προβλήματα Μ. Δυσκολιών. Περιβαλλοντικές αγχογόνες καταστάσεις. Προβλήματα στην οικογένεια. Προβλήματα πειθαρχίας, συμπεριφοράς και συναισθηματικής συμπεριφοράς. Διαφοροποιήσεις / Προβλήματα : Εναντίωση, επιθετικότητα. Αυτεπάρκεια. Μοντέλο αυτό-ρύθμισης.
• Διαχείρηση προβλημάτων της τάξης : Είδη επικοινωνίας. Χαρισματική επικοινωνία. Αντιμετωπίζοντας επίθεση. Φοβίες. Αρχές διαχείρισης. Γονέας VS εκπαιδευτικός.
• Θέματα Διαχείρησης Προβλημάτων Σχολικής Τάξης : Διαχείριση ιδιαιτεροτήτων μαθητών πολυπολιτισμικότητας. Ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση.

Εκπαιδευτική μεθοδολογία: Ενημερωτικές διευκρινήσεις των συμπεριφορικών ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού, με λεπτομερή περιγραφή τους. Επεξηγήσεις των μέσων και τρόπων για την τροποποίηση, διαχείριση και αντιμετώπιση των προβληματικών συμπεριφορών στη σχολική τάξη. Μοντέλα ανάλυσης και αντιμετώπισης των ψυχοσυναισθηματικών διαταραχών των μαθητών, για δημιουργία σωστού ψυχολογικού κλίματος και δημιουργικής λειτουργίας της σχολικής τάξης. Εκτενής παρουσίαση παρεμβάσεων, στάσεων, τεχνικών παιδαγωγικών στρατηγικών πρόληψης των προβληματικών συμπεριφορών και ο ρόλος της σχολικής πειθαρχίας στην μαθητική αταξία, αλλά και την αντιμετώπιση της σχολικής φοβίας. Συζήτηση για τον τρόπο επικοινωνίας και την διαχείριση των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών από την οικογένεια. Ο ρόλος του γονέα και του εκπαιδευτικού. Η πολυπολιτισμικότητα και η διαχείριση της.

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια 12 ώρες

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.