Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

DIR / Floortime: Αναπτυξιακό μοντέλο για παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας, ΔΕΠ-Υ, σύνδρομοDown, εύθραυστο Χ

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Jake Greenspan
Ο Jake Greenspan είναι απόφοιτος του Kenyon College στις ΗΠΑ. Από το 1998 εργάστηκε με τον πατέρα του και δημιουργό του Floortime Dr. Stanley Greenspan, και για 10 χρόνια εκπαιδεύτηκε από αυτόν στην εφαρμογή του Μοντέλου DIR και της μεθόδου Floortime Approach, καθώς και στο πώς να εκπαιδεύει άλλους στις αρχές της μεθόδου. Ο Τζέικ είναι από τα ιδρυτικά μέλη του σχολείου Creative Minds International PCS: πρόκειται για το μόνο διεθνές δημόσιο σχολείο στην Ουάσινγκτον, το οποίο μάλιστα έχει ενσωματώσει στο πρόγραμμά του την αναπτυξιακή εκπαιδευτική προσέγγιση του Dr. Stanley Greenspan, για να υποστηρίξει όλους τους μαθητές του στη μάθηση, ανεξάρτητα από τον τρόπο που επεξεργάζονται την πληροφορία. Είναι επίσης πρόεδρος του ΔΣ του μη κερδοσκοπικού οργανισμού All The Difference Inc. στο Wilmington (Delaware) και συνδιευθυντής τού The Floortime Center®, το οποίο ίδρυσε μαζί με τον Tim Bleecker στην Bethesda (Maryland).

Σε ποιους απευθύνεται

Επαγγελματίες ή φοιτητές: Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ψυχολόγοι, Παιιδαγωγοί / Ειδικοί παιδαγωγοί, Κοινωνιολόγοι. Καθώς και σε Γονείς και σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το Floortime™ (ή DIRFloortime™) είναι οι τεχνικές, με τις οποίες ακολουθούμε (και διεγείρουμε) τα συναισθηματικά ενδιαφέροντα του παιδιού (παιδοκεντρικό μοντέλο), εξερευνούμε τις ιδέες του, ενώ ταυτόχρονα προκαλούμε το παιδί να κάνει επαφή μαζί μας, να γίνεται δημιουργικό, αυθόρμητο, περίεργο, και να κατακτά όλο και περισσότερο διάφορες κοινωνικές, μαθησιακές και συναισθηματικές δεξιότητες (ανεβαίνοντας την ιεραρχική κλίμακα των αναπτυξιακών οροσήμων), ενώ εμείς επεκτείνουμε τη δράση και την αλληλεπίδραση, κινητοποιώντας όλες τις αισθήσεις και τις κινήσεις, τα συναισθήματα. Βοηθάμε το παιδί να μένει συγκεντρωμένο σε μας και στη δραστηριότητα και να εξασκεί δεξιότητες σκέψης: εμπλοκή με τον άλλο, αλληλεπίδραση, συμβολική σκέψη, λογική σκέψη.

Σήμερα το DIR είναι γνωστό παγκόσμια και έχει αμείωτη διάδοση. Προσφέρει αναπτυξιολογική αξιο-λόγηση μέσω του μοντέλου «Δέντρο της Μάθησης» (The Learning Tree (DIR) Model), και παρέμβαση μέσω της μεθόδου The Greenspan Floortime Approach™, που έχει την καλύτερη ερευνητική τεκμηρίωση σε σχέση με άλλες παρεμβάσεις για να υποστηρίξει την αποτελεσματικότητά του ως προς τα πυρηνικά ελλείμματα του αυτισμού: τις σχέσεις και την επικοινωνία.

Το Floortime ενδυναμώνει τη σκέψη, δεν είναι τόσο απλό όσο η παιγνιοθεραπεία. Το πρόγραμμα είναι ολοκληρωμένο και δουλεύει με όλα τα στοιχεία DIR, με σκοπό να κατακτά το παιδί τα λειτουργικά συναισθηματικά στάδια, να εξελίσσει τις ατομικές ιδιαιτερότητες εγκεφαλικής επεξεργασίας, και να δημιουργεί σχέσεις που θα προωθούν τη μάθηση και την ανάπτυξή του, μέσα στα όρια των δυνατοτήτων του.

Ο Greenspan επιμένει στην άμεση έναρξη παρέμβασης μόλις διαγνωσθεί ένα παιδί, διότι, όσο περισσότερο χρόνο το παιδί δεν επικοινωνεί, τόσο περισσότερο δυσκολεύονται οι γονείς να σχετισθούν μαζί του και τόσο περισσότερο το παιδί αποσύρεται. Η παρέμβαση πρέπει να μετατρέψει τις εμμονές σε αλληλεπίδραση για να οδηγηθούμε σε μίμηση και παιχνίδι.

Περιγραφή / ενότητες:
- Περιγραφή των Λειτουργικών Συναισθηματικών Αναπτυξιακών Σταδίων.
- Πώς απαρτιώνονται οι διαφορετικές περιοχές εγκεφαλικής επεξεργασίας.
- Γιατί οι αλληλεπίδραση παιδιού-ενήλικα είναι εντελώς διαφορετική από την αλληλεπίδραση μεταξύ συνομηλίκων.
- Γιατί, αν αντιμετωπίσουμε μια προβληματική συμπεριφορά σαν σύμπτωμα, τότε θα εμφανιστεί στη θέση της μια άλλη προβληματική συμπεριφορά, εξ αιτίας των συναισθηματικών αναγκών του παιδιού.
- Πώς επιτυγχάνουμε αμφίδρομη αλληλεπιδραση στις συνεδρίες Floortime, ανάπτυξη της από κοινού προσοχής, της εμπλοκής και της επίλυσης προβλημάτων. Οι θεραπευτές βοηθούν το παιδί να συντηρεί την εστίαση της προσοχής του στο να εξελίξει την αλληλεπίδραση και τη λογική, αφηρημένη σκέψη.
- Με την μέθοδο Greenspan Floortime Approach™, θα μάθουμε να κάνουμε αξιολόγηση (The Learning Tree) και να σχεδιάζουμε την παρέμβαση.
- Θα ακούσουμε ότι μπορούμε να σχεδιάσουμε 3 είδη πρεμβάσεων στο σπίτι: 1) Floortime, 2) ημιδομημένη επίλυση προβλημάτων και 3) δραστηριότητες: κινητικές, αισθητηριακές, αντιληπτικές-κινητικές, οπτικοχωρικές.
- Θα σχολιάσουμε την εφαρμογή του προγράμματος σε 3 πλαίσια: Σπίτι, Σχολείο, Θεραπείες. Θα συζητήσουμε πώς το DIR μπορεί να προσαρμοστεί στο σχολικό περιβάλλον. Θα συζητήσουμε πώς γράφουμε μετρήσιμους εξατομικευμένους στόχους.
- Θα δούμε ότι μπορούμε να επεκτείνουμε το πρόγραμμα με play dates (ραντεβού για παιχνίδι).

Πληροφορίες συμμετοχής

Ανλυτικές πληροφορίες: http://floortimegreece.blogspot.gr

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.