Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Μεταγνωστικές στρατηγικές και μεταγνωστική ενημερότητα: Τεχνικές αντιμετώπισης δυσκολιών παραγωγής γραπτού λόγου και κατανόησης

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Ευρυμάθεια
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Μαρία Ράλλη, Ειδική Παιδαγωγός ΜΑ. PhD
Αποφοίτησε από την παιδαγωγική σχολή του ΑΠΘ. Στην συνέχεια, εξειδικεύτηκε στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Brunel University της Αγγλίας, όπου έλαβε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα. Είναι διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η διδακτορική διατριβή της είναι στις Επιστήμες Αγωγής με ειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο των μαθησιακών δυσκολιών γραπτού λόγου και τη χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.
Έχει συμμετάσχει, ως εισηγήτρια, σε συνέδρια τόσο στο εξωτερικό, όσο και στον Ελλαδικό χώρο. Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων αναφορικά με την “Εφαρμογή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση” και την “Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών”.
Είναι συγγραφέας δυο εξειδικευμένων εκπαιδευτικών υλικών στην καλλιέργεια των μεταγνωστικών δεξιοτήτων με τίτλους: «Οι μικροί συγγραφείς 1» και τα «Φλύαρα μολύβια». Είναι μέλος της ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού του εκπαιδευτικού λογισμικού «Η Χώρα των Λενού» που απευθύνεται σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Έχει σχεδιάσει το πολυμεσικό εκπαιδευτικό περιβάλλον με τίτλο «Δάφνη» (υπο έκδοση) το οποίο στοχεύει στη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας και της δεξιότητας συγγραφής κειμένων σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Σε ποιους απευθύνεται

Το παρόν βιωματικό σεμινάριο, διάρκειας 6 ωρών, απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, καθώς και σε μεταπτυχιακούς φοιτητές των αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Σκοπός

Στόχος του σεμιναρίου είναι να προσφέρει στους συμμετέχοντες: τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις και το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για να σχεδιάσουν και να πραγματοποιήσουν θεραπευτικές παρεμβάσεις σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες γραπτού λόγου τόσο σε εξατομικευμένο επίπεδο, όσο και σε πρακτικές εφαρμόσιμες σε μικρές ομάδες μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Περιγραφή σεμιναρίου

Αποτελείται από δυο ενότητες:

I. Θεωρητικό υπόβαθρο
• Χαρακτηριστικά γνωρίσματα μαθησιακών δυσκολιών κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου.
• Ο ρόλος των μεταγνωστικών στρατηγικών και της μεταγνωστικής ενημερότητας στις μαθησιακές δυσκολίες κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου
• Μεταγνωστικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών γραπτού λόγου
• Ανάλυση μελέτης περίπτωσης
• Διδακτικές παρεμβάσεις διδασκαλίας μεταγνωστικών στρατηγικών που προκύπτουν από τη διεθνή βιβλιογραφία

II. Βιωματικό εργαστήριο
• Προσομοίωση διδασκαλίας για την καλλιέργεια μεταγνωστικών στρατηγικών σε ομαδοσυνεργατικά πλαίσια - Ανάθεση ρόλων σε ανομοιογενείς ομάδες μαθητών
• Ο συντονιστικός ρόλος του θεραπευτή και η σημασία της φθίνουσας καθοδήγησης
• Οι συμμετέχοντες θα λάβουν μέρος σε δραστηριότητες που αφορούν στις προ-συγγραφικές (planning), συγγραφικές (drafting), μετα-συγγραφικές (revising) φάσεις του γραπτού λόγου και σε ασκήσεις roleplaying.
• Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στην εφαρμογή δυο εξειδικευμένων εκπαιδευτικών εργαλείων που θα τους δώσουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν εξατομικευμένες και ομαδοσυνεργατικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια: 6 ώρες
Κόστος συμμετοχής: 50€
Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως 6 Μαρτίου 2015
Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου
• Καφές στα διαλείμματα

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.