Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΈΝΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Κωνσταντίνος Μ. Ντίνας
Απόφοιτος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας και του Πανεπιστημίου της Ουαλίας (Δίπλωμα Ανωτάτων Σπουδών στην Εκπαίδευση στις Σοβαρές Μαθησιακές Δυσκολίες, Master στην Διαχείριση της Ειδικής Αγωγής, Διδακτορικό της Φιλοσοφίας στην αυτοτραυματική συμπεριφορά). Προσφέρει τις υπηρεσίες του ως διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείου Γιάννουλης, και στο New York College όπου επιβλέπει διατριβές επιπέδου MPhil του Πανεπιστημίου του Bolton. Από το 2001 έως το 2012 διετέλεσε εντεταλμένος διδασκαλίας στο Διδασκαλείο Δ. Γληνός του Α.Π.Θ., όπου δίδαξε τη θεματική της υποστήριξης της θετικής συμπεριφοράς, ενώ από το 2007 έως το 2012, επιστημονικός συνεργάτης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Π.Θ., όπου δίδαξε τις θεματική της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς στον αυτισμό και την θεματική της ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτόνομης διαβίωσης).

Σε ποιους απευθύνεται

Η ημερίδα απευθύνεται σε επαγγελματίες της ειδικής αγωγής, εκπαιδευτικούς, φοιτητές σχετικών ειδικοτήτων αλλά και γονείς.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το σύνδρομο Asperger είναι η πιο ήπια μορφή του φάσματος του αυτισμού και αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1944 από τον αυστριακό γιατρό Hans Asperger.
Στο γνωστικό επίπεδο οι μαθητές με σύνδρομο Asperger έχουν συχνά υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις ενώ χαρακτηρίζονται από ένα ιδιαίτερο τρόπο επεξεργασίας της πληροφορίας όπως εμμονή στην λεπτομέρεια (Baron-Cohen, Ashwin, Ashwin, Tavassoli, & Chakrabarti, 2009' Frith, 1989’ Plaisted, O'Riordan & Baron-Cohen, 1998a) στα σχήματα, ημερολόγια, πίνακες αριθμών, λίστες αυτοκινήτων. Επίσης έχουν διαφορετική αντίληψη για το τι είναι εμφανές και σημαντικό σε μια κατάσταση (Frith, 1989) ελκύονται από απλά (διακόπτες ρεύματος, βρύσες) ή σύνθετα συστήματα (δελτία καιρού) και αρέσκονται στη συλλογή αντικειμένων (π.χ. χάρτες, καπάκια) ή πληροφοριών (π.χ. είδη εντόμων, μουσικής, υφασμάτων). Όμως ο τρόπος σκέψης τους είναι ανελαστικός και έτσι δεν προσαρμόζονται εύκολα στην αλλαγή (π.χ. προγράμματος, περιβάλλοντος) ή την αποτυχία οδηγούμενοι στην εκδήλωση κρίσεων άγχους, στην απομόνωση και στην εμμονή με προβλέψιμες καταστάσεις και επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες ως μέσο άμυνας.
Λόγω αισθητηριακής υπερευαισθησίας αποφεύγουν γεύσεις, ήχους, εικόνες, υλικά ακόμη και πρόσωπα ενώ λόγω κινητικής αδεξιότητας (π.χ. περπάτημα με μεγάλο άνοιγμα ή ελαφρές αναπηδήσεις) δυσκολεύονται να κατακτήσουν ικανότητες αυτοεξυπηρέτησης (π.χ. δέσιμο κορδονιών), αναψυχής (πχ. ποδήλατο) ή ακόμη και κοινωνικές (πχ. ποδόσφαιρο).
Στο κοινωνικό επίπεδο τείνουν να προσκολλώνται στα αντικείμενα παρά στους ανθρώπους (Swettenham κ.α., 1998). Παρουσιάζοντας αδυναμία κατανόησης και χρήσης των κοινωνικών κανόνων δεν συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες (Bowler, 1992).
Στο επικοινωνιακό επίπεδο συνήθως αρέσκονται να μιλούν μόνο για τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, ενώ η αδυναμία κατανόησης εκφράσεων προσώπου, συναισθημάτων (Karnezi & Teirney, 2009), επιθυμιών και της γνώμης των άλλων (Baron-Cohen, Leslie & Frith, 1985) εμποδίζει την ανάπτυξη φιλικών και / ή συνεργατικών σχέσεων.
Συνεπώς ενώ οι ακαδημαϊκές τους ικανότητες, τους κατατάσσουν στην γενική εκπαίδευση, τα ελλείμματά τους στις κοινωνικές και επικοινωνιακές ικανότητες εμποδίζουν την ένταξη στο κοινωνικό περιβάλλον του σχολείου και την αποδοχή από τους άλλους καθιστώντας τους μερικές φορές μέχρι και θύματα σχολικού εκφοβισμού
Η εισήγηση σκοπεύει να αναδείξει και αναλύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το άτομο με σύνδρομο Asperger από την αρχή της σχολικής του ζωής μέχρι την ενηλικίωσή του και τις σύγχρονες υποστηρικτικές παρεμβάσεις που διευκολύνουν την ενταξιακή προσπάθεια όπως η ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων η πρόληψη και αντιμετώπιση κρίσεων συμπεριφοράς και η δημιουργία υποστηρικτικών ομάδων.
Επιπρόσθετα να αναλύσει τις συστημικές αλλαγές που απαιτούνται για την ενεργό εμπλοκή στην ενταξιακή εκπαιδευτική προσπάθεια όλων των εν δυνάμει παραγόντων αλλαγής της ποιότητας ζωής του παιδιού (γονείς, επαγγελματίες, συνομήλικοι, συγγενείς).

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Χαρακτηριστικά του συνδρόμου Asperger
• Κριτήρια διάγνωσης
• Προσωποκεντρικός εκπαιδευτικός σχεδιασμός
• Παρέμβαση
*Ενημέρωση συμμαθητών
*Ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην ποιότητα ζωής του ατόμου
*Σύγχρονη τεχνολογία για προσαρμογή στην τάξη
*Προγραμματισμός εβδομάδας

12.30 – 13.00: coffee break

13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ:
• Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στο ενταξιακό περιβάλλον
*Κοινωνικές ιστορίες
*Ανάλυση έργου
*Αυτοδιαχείριση άγχους
• Ανάπτυξη επικοινωνίας
*Κατανόηση εκφράσεων
*Εκπαίδευση στην λειτουργική επικοινωνία
*Πρόληψη και διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30 Λήξη ημερίδας - Παραλαβή βεβαιώσεων

Όλες οι ενότητες με * συνοδεύονται από βιντεοσκοπημένα παραδείγματα εφαρμογής και πρακτικές οδηγίες

Πληροφορίες συμμετοχής

Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

Ειδικές τιμές για φοιτητές και ανέργους

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.