Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

To κυνήγι του θησαυρού: το πρώτο ηλεκτρονικό παιχνίδι για χρήση στη γνωσιακή - συμπεριφοριστική θεραπεία παιδιών

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς - Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία
Η Αναστασία Καλαντζή-Αζίζι είναι Ομότιμη Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τ. Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Συμβουλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τ. Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονική Υπεύθυνη του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς και του Κύκλου Ευαισθητοποίησης στην Γνωσιακή - Συμπεριφοριστική Θεραπεία. Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και το 1972 ολοκλήρωσε τη διατριβή της στο ίδιο Πανεπιστήμιο με θέμα "Το πρόβλημα του παιδιού στο Νοσοκομείο". Ειδικεύθηκε στη Γνωσιακή - Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου της Βιέννης ως κρατική υπότροφος και διατέλεσε για πέντε χρόνια Ψυχολόγος πλήρους απασχόλησης στην Ψυχολογική Υπηρεσία του Δήμου (και ομοσπονδιακού κρατιδίου) της Βιέννης.
Σοφιανοπούλου Αναστασία
Η Αναστασία Σοφιανοπούλου είναι απόφοιτος του Προγράμματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία του ιδίου Τμήματος. Από τον Ιούλιο 2012 είναι Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εκπαιδεύτηκε στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς ως Ψυχοθεραπεύτρια γνωσιακής/ συμπεριφοριστικής κατεύθυνσης. Μετεκπαιδεύτηκε επί έξι μήνες στο «Κέντρο Εκπαίδευσης και Έρευνας» (“Lehr- und Forschungspraxis”) του Πανεπιστημίου της Βιέννης. Έχει διδάξει σε φροντιστηριακά μαθήματα και σεμινάρια του Προγράμματος Ψυχολογίας, και έχει συμμετάσχει με προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις σε πανελλήνια και ευρωπαϊκά Συνέδρια.

Σε ποιους απευθύνεται

Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν ψυχολόγοι και ψυχοθεραπευτές, οι οποίοι έχουν εμπειρία στη θεραπεία παιδιών και εφήβων.

Σκοπός

Στόχος του Εργαστηρίου είναι η παρουσίαση ενός πρωτοπόρου για τα ελληνικά δεδομένα ηλεκτρονικού θεραπευτικού παιχνιδιού γνωσιακής-συμπεριφοριστικής κατεύθυνσης «Το κυνήγι του θησαυρού» (“Treasure Hunt”), το οποίο δημιουργήθηκε στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης (“Department of Child and Adolescent Psychiatry”). Όπως όμως διαπιστώθηκε στην πορεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από θεραπευτές άλλων κατευθύνσεων λόγω του ψυχοεκπαιδευτικού του χαρακτήρα. Αυτό μεταφράστηκε και προσαρμόστηκε στα ελληνικά από το Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Το παιχνίδι έχει ήδη προσαρμοστεί και χρησιμοποιείται, εκτός από τη Γερμανική πρωτότυπη έκδοση, στα Αγγλικά και τα Ολλανδικά. Απευθύνεται σε έμπειρους ψυχοθεραπευτές που δουλεύουν με παιδιά και εφήβους.

Περιγραφή σεμιναρίου

Το Εργαστήριο θα αποτελείται από δύο μέρη: στο πρώτο μέρος θα γίνει παρουσίαση των ερευνητικών δεδομένων που υπάρχουν στη βιβλιογραφία σχετικά με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τη χρήση τους στη ψυχοθεραπεία. Συγκεκριμένα, θα συζητηθούν τα οφέλη των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στη Γνωσιακή- συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία, καθώς και στη θεραπεία συγκεκριμένων ψυχικών και αναπτυξιακών διαταραχών παιδιών και εφήβων. Στη συνέχεια, θα αναφερθούν κριτικές και πιθανές αρνητικές επιδράσεις κατά τη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Στο δεύτερο μέρος θα παρουσιαστούν αναλυτικά η δομή του παιχνιδιού, ο τρόπος ένταξής του στη θεραπεία με τα παιδιά, αλλά και οι τρόποι αποτελεσματικότερης χρήσης. Παράλληλα θα γίνουν βιωματικές ασκήσεις με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το παιχνίδι. Τέλος, θα υπάρξει χρόνος για συζήτηση των προβληματισμών σχετικά με την εφαρμογή του παιχνιδιού στη θεραπεία των παιδιών.

Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τη βασική δομή και τις ενότητες του παιχνιδιού, καθώς και με τον τρόπο ένταξής του στη θεραπεία των παιδιών.

Περιεχόμενα
Οι ενότητες που θα καλυφθούν στο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:
• Εισαγωγικές πληροφορίες σχετικά με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τη χρήση τους στη θεραπεία με παιδιά και εφήβους
• Οφέλη της χρήσης των θεραπευτικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών, αλλά και σημεία κριτικής
• Παρουσίαση και εξοικείωση με τις ενότητες του θεραπευτικού παιχνιδιού
• Τρόποι ένταξης και αξιοποίησης του ηλεκτρονικού παιχνιδιού στη θεραπεία των παιδιών.

Μέθοδος: Σύντομες εισηγήσεις, βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδι ρόλων, ασκήσεις σε μικρές ομάδες.

Πληροφορίες συμμετοχής

  • Ημερομηνία & Ώρες Διεξαγωγής: 22 Φεβρουαρίου 2014, 10.00 – 15.00 ώρα
  • Κόστος Συμμετοχής: 50 €
  • Δίνεται Βεβαίωση Παρακολούθησης

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.