Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Ένταξη Μαθητών με Σύνδρομο Asperger στο Σχολικό Περιβάλλον

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Κωνσταντίνος Μ. Ντίνας PhD
Απόφοιτος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λάρισας και του Πανεπιστημίου της Ουαλίας (Δίπλωμα Ανωτάτων Σπουδών στην Εκπαίδευση στις Σοβαρές Μαθησιακές Δυσκολίες, Master στην Διαχείριση της Ειδικής Αγωγής, Διδακτορικό της Φιλοσοφίας στην αυτοτραυματική συμπεριφορά). Προσφέρει τις υπηρεσίες του ως διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείου Γιάννουλης, και στο New York College όπου επιβλέπει διατριβές επιπέδου MPhil του Πανεπιστημίου του Bolton. Από το 2001 έως το 2012 διετέλεσε εντεταλμένος διδασκαλίας στο Διδασκαλείο Δ. Γληνός του Α.Π.Θ., όπου δίδαξε τη θεματική της υποστήριξης της θετικής συμπεριφοράς, ενώ από το 2007 έως το 2012, επιστημονικός συνεργάτης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Π.Θ., όπου δίδαξε τις θεματική της εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς στον αυτισμό και την θεματική της ανάπτυξης ικανοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και αυτόνομης διαβίωσης).

Σε ποιους απευθύνεται

Η ημερίδα απευθύνεται σε επαγγελματίες της ειδικής αγωγής, εκπαιδευτικούς, φοιτητές σχετικών ειδικοτήτων αλλά και γονείς.

Σκοπός

Οι συχνά υψηλές ακαδημαϊκές ικανότητες των παιδιών με σύνδρομο Asperger τα κατατάσσουν στην γενική εκπαίδευση. Η ένταξή τους όμως στο σχολικό περιβάλλον δεν μπορεί να γίνει εφικτή χωρίς την παροχή κατάλληλης στήριξης για την πρόληψη και αντιμετώπιση των προκλήσεων συμπεριφοράς που αντιμετωπίζουν και την ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών τους ικανοτήτων.

Πόσο εύκολο είναι να εντάξεις κάποιον που μπορεί να:
• ξοδεύει περισσότερο χρόνο με τα αντικείμενα παρά με τους ανθρώπους (Swettenham κ.α., 1998)
• επικοινωνεί λιγότερο από τα άλλα παιδιά,
• τείνει να ακολουθεί τις δικές του επιθυμίες παρά να προσέχει ή να επηρεάζεται από τις επιθυμίες και γνώμες των άλλων (Baron-Cohen, Leslie & Frith, 1985),
• δείχνει περιορισμένο ενδιαφέρον στις ομαδικές δραστηριότητες (Bowler, 1992), έχει εμμονές στην λεπτομέρεια της πληροφορίας (Baron-Cohen, Ashwin, Ashwin, Tavassoli, & Chakrabarti, 2009' Plaisted, O'Riordan & Baron-Cohen, 1998a),
• θυμάται και προσέχει πράγματα που οι άλλοι δεν προσέχουν (Frith, 1989),
• έχει διαφορετική αντίληψη για το τι είναι εμφανές και σημαντικό σε μια κατάσταση (Frith, 1989),
• ενθουσιάζεται από σχήματα, ημερολόγια, πίνακες αριθμών, λίστες αυτοκινήτων,
• ελκύεται από απλά (διακόπτες ρεύματος, βρύσες) ή σύνθετα συστήματα (δελτία καιρού)
• συλλέγει κατηγορίες αντικειμένων (χάρτες, καπάκια) ή πληροφοριών (είδη εντόμων, μουσικής, υφασμάτων)
• προτιμά εμπειρίες που είναι προβλέψιμες και ελεγχόμενες παρά απρόβλεπτες.
• είναι κινητικά αδέξιος, να μην αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα των άλλων
• έχει συχνές κρίσεις άγχους και φοβίες (Karnezi & Teirney, 2009);

Ο προαναφερθείς φαινότυπος χαρακτηριστικών συμπεριφορών του συνδρόμου αναδεικνύει και τα εμπόδια στην προσαρμογή στο περιβάλλον της ένταξης.

Η εισήγηση σκοπεύει να αναδείξει τις λύσεις στην υπερπήδηση των εμποδίων στην ένταξη αναλύοντας τα σύγχρονα δεδομένα της έρευνας τόσο στην κατανόηση και διάγνωση του συνδρόμου όσο και στις εμφανείς εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων, την πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς.

Επιπρόσθετα να αναλύσει τις συστημικές αλλαγές που απαιτούνται για την ενεργό εμπλοκή στην ενταξιακή εκπαιδευτική προσπάθεια όλων των εν δυνάμει παραγόντων αλλαγής της ποιότητας ζωής του παιδιού (γονείς, επαγγελματίες, συνομήλικοι, συγγενείς).

Περιγραφή σεμιναρίου

Πρόγραμμα ημερίδας

10.00 – 10.30: Προσέλευση

10.30 – 11.00: Γνωριμία – Εισαγωγή

11.00 – 12.45: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ
Γνωσιακή επεξεργασία στο σύνδρομο Asperger
• Υπερσυστηματοποίηση
• Αισθητηριακή υπερευαισθησία
• Επιπτώσεις στην εκπαίδευση
Διαφοροδιάγνωση
Εκτίμηση Λειτουργίας Συμπεριφορών

12.45 – 13.15: Διάλειμμα

13.15 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ
Υποστήριξη μαθητών με σύνδρομο Asperger
• Προβλήματα συμπεριφοράς: Αιτιολογία και Παρέμβαση
• Κρίσεις συμπεριφοράς: Πρόληψη και αντιμετώπιση
• Ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων
• Ο ρόλος των συνομηλίκων
• Ενεργός εμπλοκή γονέων
Προσωποκεντρικός εκπαιδευτικός σχεδιασμός

15.00 – 15.30: Ερωτήσεις

15.30 Λήξη ημερίδας – Παραλαβή βεβαιώσεων συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

Πληροφορίες συμμετοχής

Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 18 Μαΐου 2013
Ώρα προσέλευσης: 10.00 π.μ. - 10.30 π.μ.
Ώρες διεξαγωγής: 10.30 π.μ. - 15.30 μ.μ.
Η ημερίδα θα διεξαχθεί στο Καμπέρειο Πνευματικό Ίδρυμα στην οδό Παπαδοπούλου 11 στα Ιωάννινα.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.