Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Παιδαγωγική της Ένταξης- Ενταξιακή Εκπαίδευση- Φοίτηση μαθητών με Νοητική Καθυστέρηση (προγράμματα παρέμβασης)

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

ΓΚΟΝΕΛΑ ΕΛΕΝΗ

Σε ποιους απευθύνεται

Σε ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς προσχολικής Αγωγής, Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό (Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Κοινωνιολόγοι), Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (επαγγελματίες βοήθειας), φοιτητές, σπουδαστές, γονείς, ενήλικες με Νοητική Καθυστέρηση και όσους ενδιαφέρονται για τη Νοητική Καθυστέρηση.

Σκοπός

Ενημέρωση για τον όρο «Παιδαγωγική της Ένταξης» και την ενταξιακή εκπαίδευση των μαθητών με ε.ε.α. στο γενικό σχολείο, το οποίο οφείλει μέσα από πρακτικές ένταξης, να άρει τους φόβους και τις προκαταλήψεις που αφορούν τους μαθητές αυτούς, να υποστηρίξει την αμοιβαία κατανόηση και αλληλοαποδοχή και την ισότιμη συμμετοχή σε ένα Σχολείο για όλους.
Επίσης, για τη σημασία και αναγκαιότητα της ένταξης/συνεκπαίδευσης των μαθητών με Νοητική Καθυστέρηση σε προγράμματα παρέμβασης (φοίτησή τους στο δημόσιο σχολείο, γενικής και ειδικής εκπαίδευσης).

Περιγραφή σεμιναρίου

Περιεχόμενα του σεμιναρίου
• Παιδαγωγική της ένταξης-Ενταξιακή εκπαίδευση
Ιστορική αναδρομή, ορισμός και φιλοσοφία της, μορφές ένταξης και δυναμική της, ενταξιακό σχολείο, ενταξιακή τάξη (κοινωνικοσυναισθηματικό κλίμα μάθησης) σημασία και αναγκαιότητα της ένταξης, βασικές δομικές προυποθέσεις για την προώθηση εκπαιδευτικών πρακτικών της ένταξης.
• Σχολική ενσωμάτωση-συνεκπαίδευση/ ένταξη-παράλληλη στήριξη.
Ένα σχολείο για όλους, μοντέλα σχολικής ενσωμάτωσης και βασικές τους επιδιώξεις, παράλληλη στήριξη, δεξιότητες του εκπ/κου Π.Σ. (συνεργασία του ως συνδετικού κρίκου, βήματα πραγματοποίησης της Π.Σ).
Φοίτηση μαθητών με Ε.Ε.Α. και Νοητική Καθυστέρηση στο δημόσιο σχολείο
• ΑΠΣ για ελαφρά (ήπια), μέτρια και βαριά Νοητική Καθυστέρηση.
• Εργασίες σε ομάδες:
- Σχέδιο μαθήματος
- Μελέτη περίπτωσης
- Παραδείγματα διαφοροποιημένου προγρ/τος σε μαθήματα του Δ.Σ. για μαθ. με Νοητική Καθυστέρηση

Μεθοδολογία
Λεπτομερής περιγραφή της Παιδαγωγικής της Ένταξης με αναφορές στην ιστορική διαδρομή της και του ορισμού της με διασαφήνιση των όρων: ΑμεΑ, α.με.ε.ε.α., ανάπηρος, ένταξη, ενσωμάτωση, συνεκπαίδευση, inclusion, inclusive εκπαίδευση.
Προσδιορισμός της ενταξιακής εκπαίδευσης (σχολείο, τάξη, εκπαιδευτικός) και διαφοροποίηση της διδασκαλίας «curriculum διαίτης» στη σχολική πραγματικότητα.
Εκτενής αναφορά στη σημασία της ένταξης μαθητών με Νοητική Καθυστέρηση, τις δομικές προϋποθέσεις προώθησής της (φοίτηση, σχολική και κοινωνική ένταξη, ο ρόλος του εκπαιδευτικού της Π.Σ.)
Εργασία σε ομάδες:
- Σχέδιο μαθήματος για μαθητές με Νοητική Καθυστέρηση
- Μελέτη περίπτωσης
- Παραδείγματα διαφοροποιημένων προγραμμάτων σύμφωνα με τα ΑΠΣ για ελαφρά, μέτρια και βαριά Νοητική Καθυστέρηση

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια: 4 Διδακτικές Ώρες

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.