Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Εξειδικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης στις Δεξιότητες και Τεχνικές στην Ψυχολογική Διαπόνηση (Coaching): Μια Γνωσιακή- Συμπεριφορική Προσέγγιση

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Ο Βασίλειος Καραβασίλης σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών του σπουδών ειδικεύθηκε στη Νευροψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ και, εν συνεχεία, στην Ψυχολογία της Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Λάιντεν. Επιπροσθέτως, έχει εκπαιδευθεί στη γνωσιακή-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία και την ψυχολογική διαπόνηση (coaching), τις οποίες και ασκεί. Ως ψυχολόγος και ως ερευνητής έχει εργαστεί σε ελληνικούς και ξένους δημόσιους φορείς, αλλά και ως ελεύθερος επαγγελματίας. Στον τομέα της πρόληψης, υπήρξε αρχικά συνεργάτης του Δήμου Χαϊδαρίου και αργότερα του Γραφείου Προληπτικής Ψυχικής Υγιεινής του Πολεμικού Ναυτικού, συστήνοντας ομάδες που αποσκοπούσαν τόσο στην πρόληψη όσο και στην καταπολέμηση δυσλειτουργικών συμπεριφορών. Μεταξύ άλλων, έχει σχεδιάσει, αναπτύξει και επιβλέψει την εφαρμογή του προγράμματος πρόληψης κατανάλωσης αλκοόλ από εφήβους, «Σκέψου πριν πιείς» [Think before you drink] για τον ολλανδικό φορέα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης του Λάιντεν και του προγράμματος «Υγιές Σώμα, Υγιής Νους» [Healthy Body, Healthy Mind] για λογαριασμό της ολλανδικής εταιρείας High Five Health Promotion B.V. που σκοπό είχε την προώθηση της φυσικής άσκησης στους ενήλικες,. Τέλος, έχει συνεργαστεί με τη Νευρολογική Κλινική του Νοσοκομείου του Μπρίστολ ως ερευνητής και νευροψυχολόγος και με τη Βρετανική Σχολή της Χάγης υπό την ιδιότητα του σύμβουλου ψυχικής υγείας.

Σε ποιους απευθύνεται

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δεξιότητες και Τεχνικές στην Ψυχολογική Διαπόνηση (Coaching): Μια Γνωσιακή-Συμπεριφορική Προσέγγιση» απευθύνεται σε σπουδαστές και επαγγελματίες ψυχολόγους και ψυχιάτρους.

Σκοπός

Οι κύριοι στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:
α) να εξοικειωθούν οι συμμετέχοντες με την προσέγγιση της ψυχολογικής διαπόνησης (psychological coaching) και να τη συσχετίσουν με άλλες προσεγγίσεις που ερμηνεύουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλλάζουν.
β) να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες τις απαραίτητες δεξιότητες και να γνωρίσουν συγκεκριμένες τεχνικές διαπόνησης για ένα φάσμα δυσλειτουργικών συμπεριφορών.
γ) να αυξήσουν οι συμμετέχοντες την αποτελεσματικότητά των τεχνικών τους με διαπονούμενους (coachees) οι οποίοι αντιστέκονται στην αλλαγή.

Περιγραφή σεμιναρίου

Η ψυχολογική διαπόνηση είναι μια δυναμική μεθοδολογία βραχυπρόθεσμης παρέμβασης, με επιρροές από το κίνημα της Θετικής Ψυχολογίας του Martin Seligman. Στόχο έχει τη βελτίωση της αυτό-αποτελεσματικότητας του ατόμου και την ανάπτυξη των προσωπικών του δεξιοτήτων. Τα τελευταία χρόνια, ο ρόλος του διαπονητή (coach) γίνεται όλο και πιο γνωστός στο ευρύ κοινό, ενώ η ίδια η ψυχολογική διαπόνηση κερδίζει διαρκώς έδαφος ως ανεξάρτητη προσέγγιση ή ως απαραίτητη και διακριτή τεχνική στο πλαίσιο άλλων θεραπευτικών προσεγγίσεων (εν προκειμένω στη Γνωσιακή-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία).
Ο κύριος στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος «Δεξιότητες και Τεχνικές στην Ψυχολογική Διαπόνηση: Μια Γνωσιακή-Συμπεριφορική Προσέγγιση» είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες εξειδικευμένη γνώση για τη μέθοδο και τον τρόπο εφαρμογής της σ’ ένα φάσμα δυσλειτουργικών συμπεριφορών. Στις πρώτες συναντήσεις θα γίνει εκτενής παρουσίαση των βασικών θεραπευτικών και διαπονητικών τεχνικών που σχετίζονται με την ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ διαπονητή και διαπονούμενου. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα διαφορετικά θεωρητικά μοντέλα και τις έννοιες που σχετίζονται με την αλλαγή της συμπεριφοράς, αλλά και τις επιμέρους παρεμβάσεις. Τέλος, οι συμμετέχοντες, μέσω της χρήσης παραδειγμάτων, θα έρθουν σε επαφή με την κλινική εφαρμογή της διαπόνησης.
Στην πρακτική ενότητα του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αναλάβουν τον ρόλο τόσο του διαπονητή όσο και του διαπονούμενου με στόχο την συμπλήρωση 4 συνεδριών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι συμμετέχοντες θα εποπτεύονται ομαδικά σε εβδομαδιαία βάση.
Στο τέλος της πρακτικής ενότητας, οι συμμετέχοντες θα οργανώσουν παρουσιάσεις κατά ομάδες με θέμα τη διαπόνηση και τη χρησιμότητά της. Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν ενώπιον ανοικτού κοινού σε προκαθορισμένη ημερομηνία και χώρο.

Ενδεικτικό περιεχόμενο του σεμιναρίου:
Η εκπαίδευση αποτελείται από τρείς ενότητες
Ενότητα Ι
1) Διαπονητική Ψυχολογία και Διαπόνηση: Μια εισαγωγή.
2) Βασικές θεραπευτικές τεχνικές Ι.
3) Βασικές θεραπευτικές τεχνικές ΙΙ.
4) Αυτό-αποτελεσματικότητα, αυτό-πεποίθηση: Πως αλλάζει μια συμπεριφορά;
5) Γνωσιακή αναδόμηση και αρνητικά συναισθήματα.
6) Συμπεριφορικές τεχνικές: Το παράδειγμα της κοινωνικής φοβίας.
7) Επίλυση προβλημάτων και διαχείριση χρόνου.
5) Επίτευξη στόχων: Το παράδειγμα της αναβλητικότητας.
9) Κλινικές εφαρμογές Ι: Η Συνέντευξη Παροχής Κινήτρων στις διατροφικές διαταραχές και την εξάρτηση από το αλκοόλ.
10) Κλινικές εφαρμογές ΙΙ: Αντιμετώπιση του αυτοκτονικού ιδεασμού.
11) Αντιμετωπίζοντας τα εμπόδια στη συνεδρία.
12) Διεξάγοντας μια διαπονητική συνεδρία.
Ενότητα ΙΙ
Ομαδικές συναντήσεις υπό εποπτεία.
Ενότητα ΙΙΙ
Προετοιμασία και διεξαγωγή παρουσιάσεων για επιμέρους θέματα της ψυχολογικής διαπόνησης.

Μεθοδολογία:
Η παρουσίαση των θεματικών γίνεται υπό μορφή διαλέξεων.
Οι ώρες για τις συνεδρίες καθορίζονται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να καταγράψουν, με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, μια αντιπροσωπευτική συνεδρία και να τη συζητήσουν με τον εισηγητή.
Η επιλογή των επιμέρους θεματικών και η κατανομή των παρουσιάσεων γίνεται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια: 40 Διδακτικές Ώρες

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.