Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ - «Οι αριθμοί … πέρα απ’ τους κανόνες»

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Ιωάννης Καραγιαννάκης, PhDc – Πανεπιστήμιο Αθηνών
Professor Steve Chinn

Σε ποιους απευθύνεται

• Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων (δάσκαλοι και καθηγητές θετικών επιστημών)
• Ειδικοί παιδαγωγοί
• Ψυχολόγοι
• Λογοθεραπευτές
• Γονείς
• Φοιτητές

Περιγραφή σεμιναρίου

Η αντιμετώπιση των μαθηματικών με την προσέγγιση «Οι αριθμοί …πέρα απ’ τους κανόνες» έχει δομηθεί με τρόπο που αναπτύσσει και καλλιεργεί προαπαιτούμενες αυτές δεξιότητες και ικανότητες για τη μάθηση των μαθηματικών.

Με την προσέγγιση αυτή αναπτύσσεται η κατάκτηση των αριθμών σε καθένα από τους τρεις τρόπους (αραβική μορφή, λεκτική μορφή, αναλογική ή ποσοτική μορφή) και αφετέρου στην ικανότητα μετάβασης από την μια μορφή στην άλλη, ανάλογα με τη φύση της εκάστοτε δραστηριότητας. Η προσέγγιση «Οι αριθμοί …πέρα απ’ τους κανόνες» σε συνδυασμό με το συνοδευτικό εποπτικό υλικό περιέχει πλήθος δραστηριοτήτων για την κατανόηση, εμπέδωση και εξάσκηση των μαθητών στις τρεις μορφές αναπαράστασης των αριθμών καθώς και στη μετατροπή αυτών από τη μια μορφή στην άλλη.

Η προσέγγιση «Οι αριθμοί …πέρα απ’ τους κανόνες» στοχεύει στην ανάπτυξη και καλλιέργεια των προαπαιτούμενων δεξιοτήτων (λεκτικών, μνημονικών, χωροχρονικών, μαθηματικής λογικής, αφαιρετικών, μεταγνωστικών) με δομημένο τρόπο.

Στις δραστηριότητες που θα παρουσιαστούν:
− ερμηνεύονται οι αριθμολέξεις και η μαθηματική ορολογία, οι γνώσεις και τα νοήματα συνδέονται
− χρησιμοποιούνται εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης των μαθηματικών συμβόλων
− αποκαλύπτεται η λογική των διαδικασιών και παρουσιάζονται μνημοτεχνικές για την εφαρμογή τους
− παρέχεται πληθώρα αντισταθμιστικών στρατηγικών αντιμετώπισης των μνημονικών δυσκολιών
− καλλιεργείται η λογικομαθηματική έννοια της συνεπαγωγής (αν…, τότε…)
− καλλιεργείται ο αυτοέλεγχος.

Η προσέγγιση αυτή, μπορεί να βοηθήσει μαθητές που έχουν κενά στις βασικές μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες , ή που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά. Εμπλέκει τους μαθητές στην διαδικασία μάθησης, πέρα από την επίδοσή τους. Δίνει εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας μαθητικών εννοιών. Δίνει σε ειδικούς παιδαγωγούς που επιθυμούν ένα στοχευόμενο και πολυχρηστικό εργαλείο προσέγγισης των μαθηματικών.

Θεματικοί άξονες του προγράμματος εκπαίδευσης:

Ενότητα Α (4 ώρες)
1. Τρόποι επεξεργασίας των αριθμών
2. Απαιτήσεις του μαθήματος των Μαθηματικών
3. Παράγοντες που εμποδίζουν τη μάθηση των Μαθηματικών
4. Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά (Μ.Δ.Μ.)

Ενότητα Β (12 ώρες)
Στρατηγικές αντιμετώπισης δυσκολιών στα Μαθηματικά με την προσέγγιση «Οι αριθμοί...πέρα απ’ τους κανόνες» στις παρακάτω ενότητες:
1. Το Δεκαδικό Σύστημα (ακέραιο – δεκαδικό μέρος)
2. Πρόσθεση
3. Αφαίρεση
4. Πολλαπλασιασμός – Προπαίδεια
5. Διαίρεση
6. Κλάσματα
7. Προβλήματα

Διάρκεια προγράμματος εκπαίδευσης: 16 ώρες

Πρόγραμμα σεμιναρίου

Σάββατο 23-2-2013
09.30 Προσέλευση, εγγραφές
10.00-11.30 Μέρος Α
11.30-12.00 Διάλειμμα καφές
12.00-13.30 Μέρος Α
13.30-14.30 Διάλειμμα καφές ελαφρύ γεύμα
14.30-16.00 Μέρους Β
16.00-16.30 Διάλειμμα καφές
16.30-18.00 Μέρος Β

Κυριακή 24-2-2013
09.30 Προσέλευση, εγγραφές
10.00-11.30 Μέρος Β
11.30-12.00 Διάλειμμα καφές
12.00-13.30 Μέρος Β
13.30-14.30 Διάλειμμα καφές ελαφρύ γεύμα
14.30-16.00 Μέρους Β
16.00-16.30 Διάλειμμα καφές
16.30-18.00 Μέρος Β

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.