Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Πώς να προωθήσουμε την ενεργητική συμμετοχή στην τάξη; Βιωματικές τεχνικές και ασκήσεις – εργαλεία για χρήση από τον εκπαιδευτικό

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Ευρυμάθεια
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Σοφία Κρητικού, Ψυχολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην «Εκπαίδευση ενηλίκων», Εκπαιδεύτρια ειδικής αγωγής
Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Στη συνέχεια, παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην "Εκπαίδευση Ενηλίκων" στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Είναι πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών και Εκπαιδεύτρια ενηλίκων από το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης δομών δια βίου μάθησης (Ε.ΚΕ.ΠΙΣ). Εργάζεται, εδώ και 14 χρόνια, ως εκπαιδεύτρια στο ίδρυμα ''Θεοτόκος'', στο Ίλιον Αττικής. Έχει ειδικευτεί σε εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας (Μakaton, νοηματική) και εκπαιδευτικές μεθόδους για άτομα με αναπηρία (νοητική υστέρηση, αυτισμό), όπως το TEACH, ABA, Συστηματική καθοδήγηση κ.α. Παράλληλα, διδάσκει συστηματικά σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Σε ποιους απευθύνεται

Απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με την ομαδική διδασκαλία οποιουδήποτε αντικειμένου, από την προσχολική αγωγή μέχρι και την εκπαίδευση ενηλίκων.

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να παρουσιάσει μια σειρά τεχνικών και ασκήσεων που προωθούν την ενεργητική συμμετοχή στην τάξη. Πρόκειται για πρακτικές που μπορούν να εμπλουτίζουν, αλλά και να υποκαθιστούν την τεχνική της διδασκαλίας, έτσι όπως εφαρμόζεται σήμερα. Η τελευταία, συνήθως δεν προάγει τη δημιουργικότητα ούτε εξασφαλίζει μια γνωριμία με το αντικείμενο που να έχει βάθος σε ποιότητα αλλά και σε χρονική διάρκεια
Με τη λήξη του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα νιώθουν ότι έχουν πλέον στη διάθεσή τους εργαλεία με τα οποία μπορούν να κινητοποιήσουν πιο εύκολα τους μαθητές τους, να τους φέρουν σε επαφή με τα συναισθήματα και τις σκέψεις που τους γεννά το εκπαιδευτικό αντικείμενο, έτσι ώστε να μαθαίνουν γρήγορα και ευχάριστα.

Περιγραφή σεμιναρίου

Μεθοδολογία
Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα κληθούν να πάρουν μέρος οι ίδιοι στην υλοποίηση αυτών των τεχνικών Έτσι θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν πρώτοι την εμπειρία της βιωματικής μάθησης αλλά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης προς τους μαθητές τους. Ο ρόλος της εισηγήτριας θα είναι υποστηρικτικός και συντονιστικός.

Δομή Σεμιναρίου
Η διάρκεια του Σεμιναρίου είναι 5 ώρες:
Α. ΜΕΡΟΣ : Εξοικείωση με την εμπειρία της βιωματικής μάθησης / Παρουσίαση βιωματικών τεχνικών και ασκήσεων
Α Ενότητα
- Διερεύνηση των βιωμάτων των συμμετεχόντων: αναμνήσεις από το σχολείο, μαθησιακό προφίλ, σημερινό προσωπικό τους προφίλ διδασκαλίας.
- Προδιαγραφές μιας αποτελεσματικής διδασκαλίας
- Ορισμός βιωματικών ασκήσεων, είδη και χρησιμότητά τους
- Απαραίτητες δεξιότητες του συντονιστή των βιωματικών ασκήσεων

Β Ενότητα
- Στη συνέχεια, θα παρουσιαστούν κάποιες από τις συνολικά 20 περίπου βιωματικές τεχνικές και ασκήσεις που θα δουλευτούν, μεταξύ των οποίων:
- ο καταιγισμός ιδεών,
- οι ομάδες εργασίας,
- η επίδειξη,
- η μελέτη περίπτωσης,
- το παιχνίδι ρόλων,
- η προσομοίωση,
- η συνέντευξη από ειδικό,
- η λύση προβλήματος,
- η ακροστιχίδα
- η ζωγραφική κτλ.
- Θα δοθεί έμφαση στις προδιαγραφές σωστής υλοποίησης κάθε τεχνικής για να είναι αποτελεσματική και στα κριτήρια επιλογής της κατάλληλης για την περίσταση τεχνικής, όπως και στην χρησιμότητα να μπορεί κανείς να συνδυάζει και να εναλλάσσει μεταξύ τους τις τεχνικές, ανάλογα με τη δυναμική που αναπτύσσεται στην ομάδα.

Β. ΜΕΡΟΣ: Επιλογή τεχνικών που ταιριάζουν στην προσωπικότητά τους.
Αυτοαξιολόγηση της εκπαιδευτικής τους πρακτικής πριν και μετά το σεμινάριο.

Πληροφορίες συμμετοχής

Προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έως Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Folder με το υλικό του σεμιναρίου
• Βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου
• Καφές στα διαλείμματα

Κόστος Συμμετοχής

40€
Oι τιμές σε έκδοση τιμολογίου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 24%.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.