Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ (ΔΕΠ) ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΔΕΠΥ) (ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER-AD/HD)

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Ελένη Γκονέλα
Γεννήθηκε στις Σέρρες. Σπούδασε σε Παιδαγωγική Ακαδημία κ συνέχισε τις σπουδές κ την κατάρτισή της στην Ελλάδα κ το εξωτερικό στη γενική κ ειδική αγωγή κ εκπαίδευση, με εξιδείκευση στον Αυτισμό. Εργάστηκε σε δημόσια σχολεία Π.Ε. κ ΣΜΕΑΕ (Υποδ/ντρια, Δ/ντρια, Συντονίστρια Πειραματικών Δ.Σ. Μαρασλείου). Δίδαξε στο Μ.Δ.Δ.Ε. Ειδικής Αγωγής, ΠΕΚ κ ΙΕΚ σε ενήλικες. Διετέλεσε Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. κ Ε.Α.Ε. Κατά τη διάρκεια της υπηρεσιακής της θητείας, αλλά κ σήμερα, ασχολείται με παρακολουθήσεις, εισηγήσεις κ οργανώσεις σεμιναρίων, συνεδρίων κ ημερίδων κ με συμμετοχές σε συμβούλια, επιτροπές, συλλόγους κ επιστημονικές οργανώσεις, συνεχίζοντας τη δραστηριότητά της. Έγραψε το βιβλίο: ΑΥΤΙΣΜΟΣ-Αίνιγμα κ Πραγματικότητα κ δημοσιεύτηκαν άρθρα της σε επιστημονικά περιοδικά, ανακοινώσεις κ εισηγήσεις σε συνέδρια (πρακτικά).

Σε ποιους απευθύνεται

Σε ειδικούς παιδαγωγούς, εκπ/κούς Προσχολικής Αγωγής, Α/θμιας κ Β/θμιας εκπ/σης, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές,φοιτητές, σπουδαστές, γονείς, όσους εμπλέκονται κ ασχολούνται με την υποστήριξη παιδιών με ΔΕΠ/Υ κ όσους ενδιαφέρονται για το σύνδρομο ΔΕΠ/Υ.

Σκοπός

Ερώτηση γονέα: «Το παιδί μου παρουσιάζει μια αυξημένη κινητικότητα κ ενεργητικότητα. Είναι υπερκινητικό ή ΔΕΠ/Υ;»
Απαντήσεις σε ανάλογες ερωτήσεις.
Γενική ενημέρωση για το σύνδρομο ΔΕΠ/Υ κ τις επιπτώσεις του στο παιδί (σπίτι κ σχολείο), γονείς κ εκπαιδευτικούς.
Επειδή τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ πρέπει να παραμείνουν να φοιτούν στην κοινή τάξη του γενικού σχολείου – με κάποιες προϋποθέσεις, ανάλογα με το παιδί- θα αναφερθούμε στα: α) οι εκπ/κοι χρειάζονται γνώση για να τα αντιμετωπίσουν β) το πρόγραμμα του σχολείου να έχει ευελιξία κ κάποια ελαστικότητα για να ικανοποιεί τις ανάγκες του παιδιού, γ)οι γονείς, αφού κατανοήσουν τι συμβαίνει με το παιδί τους, θεωρείται απαραίτητη η συνεργασία τους με σχολείο κ ειδικούς κ δ) το παιδί χρειάζεται στήριξη από ειδικό παιδαγωγό μέσα στην τάξη.

Περιγραφή σεμιναρίου

Περιεχόμενα του σεμιναρίου

-Ιστορία κ μύθοι για το σύνδρομο ΔΕΠ/Υ
-Ορισμός
-Επιδημιολογία
-Αιτιολογία, συμπτωματολογία
-Διάγνωση
• Διαγνωστικά κριτήρια (DSM/IV κ ICD-10)
• Διαγνωστικές μέθοδοι
-Τύποι ΔΕΠΥ
• Δυσκολίες στη συγκέντρωση προσοχής, υπερκινητική συμπεριφορά, παρορμητικότητα
-Με τι συνυπάρχει η ΔΕΠ/Υ-Διαφορική διάγνωση
-Πρόγνωση
-Αντιμετώπιση:- θεραπευτική
-φαρμακευτική αγωγή
-τροποποίηση συμπεριφοράς
-ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις (παιδί, γονείς, εκπ/κοί)
-παιδαγωγική (ο ρόλος εκπ/κού κ σχολείου)
-προγραμματισμός διδασκαλίας
-αρχές παρέμβασης
-βοήθεια στην οικογένεια

Μεθοδολογία

Περιγραφή της αναπτυξιακής διαταραχής κ οργανικής αιτιολογίας ΔΕΠ/Υ μαθητών, μέσω της ανάλυσης του συνδρόμου.
Εκτενής παρουσίαση των χαρακτηριστικών, παιδιών με ΔΕΠ/Υ κ της διαφοροποίησής τους από εκείνα των παιδιών της ίδιας χρονολογικής ηλικίας.
Ενημέρωση για τις επικρατέστερες απόψεις αντιμετώπισης της ΔΕΠ/Υ (θεραπευτική, φαρμακευτική, τροποποίηση συμπεριφοράς, ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις), με έμφαση στην παιδαγωγική αντιμετώπιση από τον εκπ/κο της τάξης, με προγραμματισμένο τρόπο διδασκαλίας κ ενδεικτικές υποστηρικτικές αρχές παρέμβασης, μέσα στις γενικές δραστηριόητες μάθησης.
Επειδή πολλά παιδιά με ΔΕΠ/Υ ξεπερνούν τα κυρίαρχα συμπτώματα (ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα, παρορμητικότητα) μεγαλώνοντας, στην εφηβεία εξακολουθούν σχολικά και κοινωνικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να επιμένουν κ στην ενήλικη ζωή, μια θεραπευτική παρέμβαση θα πρέπει να έχεις στόχους: 1)τον περιορισμό εκδήλωσης των πρωτογενών συμπτωμάτων ΔΕΠ/Υ, 2)την πρόληψη των δευτερογενών προβλημάτων κ 3) την απόκτηση δεξιοτήτων αυτοελέγχου, για την προσαρμογή τους στο περιβάλλον.

Πληροφορίες συμμετοχής

Διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.