Περιεχόμενα του σεμιναρίου
-Ιστορική ανασκόπηση των Μ.Δ.- Σύγχρονες απόψεις κ τάσεις
-Ορισμός των Μ.Δ.
(γενικές ή σύνθετες, ειδικές, δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσπραξία, δυσφασία-αφασία, ΔΕΠ/Υ, διγλωσσία).
-Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία)
(χαρακτηριστικά δυσλεξίας, παρατήρηση συμπεριφοράς, τι πρέπει να κάνουν γονείς κ δάσκαλοι).
-Πρώιμες ενδείξεις, συμπτώματα κ δείγματα Μ.Δ.
(προσχολική κ πρώτη σχολική ηλικία, Γυμνάσιο κ Λύκειο) κ τρόποι αντιμετώπισης ή διαχείρισης
-Μ.Δ.: Δυσλεξία-Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
-Φοίτηση μαθητών με ΕΕΑ στο γενικό σχολείο (υποστηρικτικές δομές-ένταξη).
Μεθοδολογία
Περιγραφή των γενικών (σύνθετων) Μ.Δ. κ των ειδικών (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, δυσγραφία, δυσαριθμησία) με ανάλυση των ορισμών.
Εκτενής παρουσίαση των πρώιμων ενδείξεων κ συμπτωμάτων των παιδιών με πιθανό εντοπισμό Μ.Δ. από γονείς κ εκπ/κούς, στην προσχολική, πρώτη σχολική ηλικία, Γυμνάσιο κ Λύκειο) κ τρόπους διαχείρισης στη σχολική τάξη (παραδείγματα).
Ανάλυση των χαρακτηριστικών των ατόμων με δυσλεξία κ του ψυχολογικού, συμπεριφορικού κ μαθησιακού τους προφίλ, καθώς κ του ρόλου κ των στάσεων γονέων κ εκπ/κών στη διαχείριση του προβλήματος των Μ.Δ. στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Παρουσιάζονται οι υποστηρικτικές δομές φοίτησης κ ένταξης των παιδιών με ειδικές εκπ/κες ανάγκες στο γενικό σχολείο(ν. 3699/2008).