Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού & Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Παμουκτσόγλου Αναστασία
H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2000 ως το 2009 υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με δυο πενταετείς θητείες, με ειδικότητα την «Σχολική Αποτελεσματικότητα» και την «Αξιολόγηση και Επιμόρφωση». Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από το 1978 μέχρι το 2000 στη περιοχή του Πειραιά, το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, την Νίκαια και τις Αχαρνές. Δίδαξε σε προπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΠΤΔΕ), στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής), στο «Πρόγραμμα Επαγγελματικής και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στα Π.Ε.Κ., σε Σεμινάρια Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων και σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Π.Δ.Μ. του Π.Τ.Δ.Ε. του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
Δρ Εμμανουηλίδου Καλλιόπη
Η Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία και απέκτησε μεταπτυχιακά επιπέδου master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (MEd Psychology of Education), στη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση (MEd Counselling in Education) από το πανεπιστήμιο του Bristol και στην Εκπαιδευτική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter (MSc in Educational Research). Στο Πανεπιστήμιο του Exeter ακολούθησε με κρατική υποτροφία διδακτορικές σπουδές που οδήγησαν στην απόκτηση διδακτορικού (PhD), με θέμα τη χαρισματικότητα, τα είδη νοημοσύνης και τα συναισθηματικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των ταλαντούχων παιδιών. Παράλληλα εργαζόταν ως βοηθός έρευνας σε προγράμματα του Πανεπιστημίου και ως διδάσκουσα σε μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών. Κατά τη διάρκεια της διαμονής της στην Αγγλία, παρακολούθησε επιμορφωτικά σεμινάρια συμβουλευτικής και ψυχολογίας (συμβουλευτική παιδιών, εξαρτήσεις, θεραπεία μέσω τέχνης, διαχείριση άγχους, ομαδική θεραπεία, κτλ.) και απέκτησε δύο Certificates Συμβουλευτικής, και Συμβουλευτικής για διαταραχές πρόσληψης τροφής (Iron Mill Institute).

Σε ποιους απευθύνεται

Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων από τις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, σε στελέχη της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης αλλά και σε φοιτητές καθώς και σε επαγγελματίες και επιστήμονες με ενεργό ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο. Αξίζει να σημειωθεί πως η παρούσα ημερίδα αποτελεί την πρώτη ημερίδα όπου υλοποιείται Πανελλαδικά στο θεματικό αυτό πεδίο μετέπειτα και από τις σχετικές εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την προτιθέμενη εισαγωγή της αξιολόγησης στη δημόσια εκπαίδευση

Περιγραφή σεμιναρίου

Α. Θεματολογία Ημερίδας
Στις οργανωμένες κοινωνίες της εποχής μας η εκπαίδευση καθορίζεται από την κυρίαρχη κουλτούρα, όπως αυτή εκφράζεται από τις πολιτικές των κυβερνήσεών τους. Η αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών στο διδακτικό έργο, οι μέθοδοι διδασκαλίας που ακολουθούνται αλλά και η τεκμηρίωση, αποτελούν κριτήρια τα οποία συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο ενδιαφερόντων των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων εκτιμούμε ότι η παρακάτω θεματική θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη καθώς προετοιμάζεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εντός του σχολικού έτους.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι μια αναγκαιότητα που έχει γίνει αντικείμενο αναγνώρισης και μελέτης εδώ και πολύ καιρό στην εκπαιδευτική έρευνα. Αν και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί σημείο έντονων αντιπαραθέσεων, ολοένα και περισσότερο αναγνωρίζεται ότι μπορεί να αποτελέσει μηχανισμό ανατροφοδότησης που θα συμβάλει στη βελτίωση της εκπαίδευσης (μαζί με την εκπαιδευτική έρευνα και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών).
Πέρα από την επιστημονική κατάρτιση πάνω στο γνωστικό αντικείμενο του εκπαιδευτικού, επικρατεί η γενική παραδοχή ότι η ψυχοπαιδαγωγική κατάρτιση αποτελεί κεντρικότατη συνιστώσα της αποτελεσματικότητας στο εκπαιδευτικό έργο.
Στην συγκεκριμένη επιμόρφωση, συζητώνται πρακτικές διαστάσεις των σημείων στα οποία καλείται να αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός, καθώς και παρατίθενται προβληματισμοί σχετικά με τις τεχνικές αλλά και προσωπικές δυσκολίες της διαδικασίας της ψυχοπαιδαγωγικής αξιολόγησης, ενώ υπογραμμίζεται ο ρόλος πολλαπλών αξιολογητών για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας.

Β. Περιεχόμενα Επιμόρφωσης
Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: 10.30 – 12.30
1. Σκοπός και βασικές διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης
2. Βασικοί παράγοντες αξιολόγησης :
Α. Οι μαθητές, ως προς τις γνώσεις και τις δεξιότητες.
Β. Η σχολική γνώση.
Γ. Ο εκπαιδευτικός ως προς την παιδαγωγική και την ειδική (επιστημονική γνώση).
3. Διαστάσεις της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης
4. Διαδικασίες της αξιολόγησης
5. Παράμετροι αξιολόγησης των διαστάσεων του εκπαιδευτικού έργου.
6. Συζήτηση - Αποτελέσματα
Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: 13.00 – 15.00

1. Αξιολόγηση των δεξιοτήτων επικοινωνίας: φωνή, γλώσσα σώματος, ακρόαση
2. Αξιολόγηση για τη διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια
3. Αξιολόγηση για το πώς ο εκπαιδευτικός μπορεί να διαχειρίζεται προβλήματα συμπεριφοράς και μάθησης
4. Αξιολόγηση σχετικά με την αυτοδιαχείριση του εκπαιδευτικού: άγχος, διατροφή, φυσική κατάσταση, επιμόρφωση
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΛΗΞΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ: 15.00 – 15.30

ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Πληροφορίες συμμετοχής

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.