Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Μιλάμε στα παιδιά για την τέχνη

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Η Ευγενία Αλεξάκη (1968) σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της στο Βερολίνο, στο Kunsthistorisches Institut του Πανεπιστημίου Freie Universität από όπου έλαβε διδακτορικό τίτλο στην Ιστορία της Τέχνης (1996). Έχει διδάξει Ιστορία της Τέχνης, Διδακτική της Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειοπαιδαγωγική στα Πανεπιστήμια Αιγαίου, Ιωαννίνων, Πατρών και Αθηνών καθώς και σε Προγράμματα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και Ενηλίκων. Σήμερα διδάσκει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Μουσειακές Σπουδές» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2000, διοργάνωσε, με τον Γ. Κόκκινο, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου τη διημερίδα Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στη Μουσειακή Αγωγή (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2002), ενώ το 2008, με τη Δ. Μαρκάτου, την επιστημονική συνάντηση Η Ιστορία της Τέχνης στην Εκπαίδευση. Μια πρώτη προσέγγιση (Εταιρεία Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης, Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη).

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φοιτητές, μουσειοπαιδαγωγούς και όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν τη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη, προκειμένου να ενισχύσουν τον κριτικό οπτικό εγγραμματισμό των παιδιών και των νέων σε μια εποχή οπτικής υπερπληροφόρησης.

Περιγραφή σεμιναρίου

Έχει θέση στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα η ιστορία της τέχνης και αν ναι πώς θα μπορούσε να ενταχθεί με τρόπο μη γραμμικό και μονοσήμαντο στο σχολείο του σήμερα; Μέσα από ποια τεχνοϊστορικά μεθοδολογικά αλλά και παιδαγωγικά πρίσματα μπορούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να μελετήσουν έργα της παγκόσμιας τέχνης στο πλαίσιο μιας παιδαγωγικής κοινωνικής δικαιοσύνης στη σύγχρονη πολυπολιτισμική εποχή;
Στην κατεύθυνση αυτή στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν, μέσω της ανάλυσης εικαστικών έργων του 20ού και 21ου αιώνα: α) σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες για την ένταξη της μελέτης έργων της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στη σχολική τάξη β) μοντέλα εφαρμογής σε διάφορα σχολικά μαθήματα και δράσεις, ενώ παράλληλα οι συμμετέχοντες που επιθυμούν θα αναπτύξουν -με την υποστήριξη της εισηγήτριας- ένα δικό τους project που θα παρουσιαστεί στο τέλος του σεμιναρίου.

Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο του σεμιναρίου:
Τρίτη 9 Οκτωβρίου στις 19:00

Πληροφορίες συμμετοχής

• Μέρα και ώρες μαθημάτων: Τρίτη 17:00-19:00
• Κόστος: 280 €
• Σε όλους τους συμμετέχοντες θα δοθεί δωρεάν το βιβλίο Συζητώντας με την κόρη μου για τον πολιτισμό του Jerome Clement.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.