Το πρώτο μέρος του σεμιναρίου (30 ώρες) περιλαμβάνει την εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και την παρουσίαση των εργαλείων και των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών. Στο διάστημα αυτό θα ενταχθούν θεωρητικές εισηγήσεις, προβολή παρουσιάσεων, διεξαγωγή γραπτών ασκήσεων, αλλά και εφαρμογή κλινικών παραδειγμάτων.
Το δεύτερο μέρος του σεμιναρίου (60 ώρες) επικεντρώνεται στη γνωριμία με τις αρχές και τις μεθόδους αντιμετώπισης και αποκατάστασης των μαθησιακών δυσκολιών. Το ενδιαφέρον θα εστιαστεί στην εξάσκηση των συμμετεχόντων μέσω γραπτών ασκήσεων σε κλινικά περιστατικά. Για το λόγο αυτό θα δοθεί στους συμμετέχοντες πλούσιο, σύγχρονο και εξειδικευμένο υλικό το οποίο έχει κατασκευαστεί εξ’ ολοκλήρου από τις εκπαιδεύτριες για τις ανάγκες του σεμιναρίου.
Το τρίτο μέρος του σεμιναρίου (10 ώρες) αφορά στη συμβουλευτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών που έχουν στην τάξη της παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και των γονέων που βιώνουν τη μαθησιακή δυσκολία των παιδιών τους. Με βιωματικό τρόπο και μέσα από ασκήσεις προσομοίωσης συνεδριών και παιξίματος ρόλων θα αναλυθούν οι τρόποι αποτελεσματικής διαχείρισης των προβλημάτων που δημιουργούνται σε ένα σύστημα (σχολικό- οικογενειακό) λόγω ων μαθησιακών δυσκολιών, αλλά και των μεθόδων καλύτερης υποστήριξης του μαθητή από το δάσκαλο και τον γονέα.
Αναλυτικό πρόγραμμα του Σεμιναρίου
1ο Σαβ/ριακο: Εισαγωγή στις μαθησιακές δυσκολίες (ιστορική αναδρομή, ορισμός μαθησιακών δυσκολιών, αιτιολογία, συννοσηρότητα, χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, κατηγοριοποίηση μαθησιακών δυσκολιών, διαφοροποίηση «αργών» και δυσλεξικών μαθητών)
2ο Σαβ/ριακο: Παρουσίαση Αθηνά – τεστ, σχολική ετοιμότητα, παρουσίαση προφίλ παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στο WISC– III (ψυχομετρικό εργαλείο για την αξιολόγηση της νοημοσύνης)
3ο Σαβ/ριακο: Αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, πρακτική εξάσκηση, συγγραφή έκθεσης αξιολόγησης
4ο Σαβ/ριακο – 9 Σαβ/ριακο: Αρχές αποκατάστασης – Αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών (πρώτη ανάγνωση και γραφή, γραφο-φωνολογική ενημερότητα, γραφή, ορθογραφία, ανάγνωση, κατανόηση και οργάνωση πληροφοριών κειμένου, γραπτή έκφραση και δομή και ανάπτυξη παραγράφου, μαθηματικά) – Εξάσκηση σε περιστατικά
10ο Σαβ/ριακο: Συμβουλευτική γονέων, οδηγίες για τον εκπαιδευτικό, πρακτική εξάσκηση, περιστατικά