Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ: Διαχείριση Προβλημάτων Συμπεριφοράς & Προσαρμογής

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου
Η Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου είναι πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μεγάλη Βρετανία και απέκτησε μεταπτυχιακά επιπέδου master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία (MEd Psychology of Education), στη Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση (MEd Counselling in Education) από το πανεπιστήμιο του Bristol και στην Εκπαιδευτική Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter (MSc in Educational Research). Στο Πανεπιστήμιο του Exeter ακολούθησε διδακτορικές σπουδές που οδήγησαν στην απόκτηση διδακτορικού στην Εκπαίδευση (PhD in Education), με θέμα τη χαρισματικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Παράλληλα εργαζόταν ως βοηθός έρευνας σε διάφορα προγράμματα του Πανεπιστημίου και ως βοηθός διδασκαλίας σε μαθήματα ερευνητικής μεθοδολογίας και εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών.

Περιγραφή σεμιναρίου

 Ακόμα και με τη θεωρητική κατάρτιση που λαμβάνει ο νέος εκπαιδευτικός, σύντομα όταν μπει για πρώτη φορά στη σχολική τάξη αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει αρκετή απόσταση ανάμεσα στις παιδαγωγικές θεωρίες που διδάχτηκε, και στην εκπαιδευτική πράξη. Οι διαπροσωπικές δεξιότητες, οι διδακτικές τεχνικές και κυρίως οι ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις που κάθε μαθητής χρειάζεται καθιστούν απαραίτητη την περαιτέρω επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.
Φυσικά οι εκπαιδευτικοί σε πολλά πεδία είναι άριστα καταρτισμένοι. Όμως λόγω των προβλημάτων που συνειδητοποιούν οι εργαζόμενοι στο χώρο της εκπαίδευσης, είναι αναπόφευκτο να δημιουργούνται συναισθήματα ανεπάρκειας. Ως αποτέλεσμα, βιώνεται έντονο άγχος που δεν οφείλεται στην ανεπάρκειά τους στο γνωστικό τους αντικείμενο, αλλά σε προβληματισμούς που έχουν για τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Άλλες πηγές άγχους είναι η έλλειψη κινήτρων των μαθητών, η έλλειψη χρόνου, θέματα πειθαρχίας, έλλειψη συνεννόησης και επικοινωνίας με τους συναδέλφους, ασάφεια του εκπαιδευτικού ρόλου, κτλ.
Εντοπίζεται λοιπόν η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (νέων αλλά και έμπειρων, καθώς στα επαγγέλματα που αφορούν δουλειά με ανθρώπους, ποτέ δεν εξαντλούνται οι γνώσεις) σε πιο πρακτικά ζητήματα της εκπαιδευτικής τους πράξης, ως προς τα προβλήματα και τις δυσκολίες που προκύπτουν σε μια σχολική αίθουσα:
• Ποιες είναι οι διαπροσωπικές δεξιότητες που μπορεί να καλλιεργήσει κάποιος, για να ‘κερδίσει’ περισσότερο τους μαθητές του;
• Πώς μπορεί κάποιος να διδάξει χρησιμοποιώντας τεχνικές εναλλακτικής διδακτικής (βιωματικότητα, ομαδοκεντρική διδασκαλία, δημιουργική διδασκαλία);
• Πώς μπορεί να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός τους μαθητές που έχουν χαμηλά κίνητρα;
• Πώς μπορεί να χειριστεί ο εκπαιδευτικός προβλήματα προσαρμογής και ακραίας συμπεριφοράς (επιθετικότητα, συστολή, κτλ);
• Τι ρόλο παίζουν τα όρια και η πειθαρχία στην εκπαιδευτική πράξη;
• Τί θέλουν οι μαθητές από τον εκπαιδευτικό τους;
• Ποιες είναι οι κοινωνικές δεξιότητες που μπορεί να καλλιεργήσει ο εκπαιδευτικός, για να επικοινωνεί καλύτερα με τους μαθητές του;
• Ποια είναι η σημασία της συνεργασίας με τους γονείς;
• Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του χαρισματικού δασκάλου;
Το σεμινάριο αυτό ακολουθεί συνδυασμό πρακτικών συμβουλών και παρουσίασης ενημερωτικού υλικού σχετικά με τις πρακτικές πτυχές του παιδαγωγικού επαγγέλματος, με ομαδικές δραστηριότητες και συζητήσεις που επικεντρώνουν σε πραγματικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό τους έργο. Αποτελείται από δύο ενότητες που αλληλοσυμπληρώνονται, για να καλύψουν ολοκληρωμένα τον τρόπο αντιμετώπισης μιας σειράς πρακτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νέοι αλλά και περισσότερο έμπειροι εκπαιδευτικοί.

Πρόγραμμα

09.30 - 10.30: Προσέλευση

10.30 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η συμπεριφορά του εκπαιδευτικού, η επικοινωνία με τους μαθητές και οι προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες του καλού παιδαγωγού
• Ποια είναι η σχέση της αυτοπεποίθησης του ίδιου του εκπαιδευτικού και πώς αντανακλάται στο έργο του στην τάξη: θέματα αυτοανάπτυξης και αξιολόγηση της αυτοεκτίμησης- παραδείγματα
• Επικοινωνιακές τεχνικές: τα εξωγλωσσικά στοιχεία της επικοινωνίας και ο ρόλος τους στη διαχείριση της τάξης
• Πέρα από το γνωστικό αντικείμενο: κοινωνικές, ηγετικές, ενδοπροσωπικές δεξιότητες του εκπαιδευτικού- ασκήσεις εσωτερικής καλλιέργειας αυτών
• Η δυναμική της τάξης και οι ρόλοι: ετικετοποίηση και οι κίνδυνοί της
• Προβλήματα στην προσοχή κατά τη διάρκεια του μαθήματος
• Η αποτελεσματική χρήση επαίνου και ορίων για τη συμπεριφορά: προτεινόμενες δραστηριότητες και πρακτικοί τρόποι διαχείρισης
• Πώς συντηρείται και πώς διακόπτεται η προβληματική συμπεριφορά
• Θέσπιση κανόνων της τάξης και γενικότερη πρόληψη

12.30 – 13.00: coffee break

13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Συγκεκριμένα προβλήματα συμπεριφοράς και δυσκολίες προσαρμογής και η αντιμετώπισή τους από τον εκπαιδευτικό
• Προβλήματα παρακολούθησης και συμμετοχής στο μάθημα: αντιμετώπιση προβλημάτων υπερκινητικότητας, πλήξης, μειωμένης προσοχής.
• Προβλήματα εξωτερικευμένης συμπεριφοράς: αντιμετώπιση μαθητών με επιθετικότητα και εκφοβιστικές συμπεριφορές- πρακτικές δραστηριότητες εντός τάξης
• Προβλήματα εσωτερικευμένης συμπεριφοράς: ενίσχυση αυτοεκτίμησης για μαθητές με χαμηλή αυτοπεποίθηση και κοινωνική απόσυρση
• Συναισθηματική δυσπροσαρμοστικότητα που εκδηλώνεται ως άγχος: πώς ο εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει σε θέματα άγχους
• Βοήθεια στην προσαρμογή, όρια στη συμπεριφορά: ψυχοπαιδαγωγικές τεχνικές για μαθητές με καλύτερη συμπεριφορά.
• Πρόγραμμα εφαρμοσμένης ανάλυσης της συμπεριφοράς

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων

Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.