Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ (ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ, ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ)

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Dr Αγγελική Φουστάνα
Η κυρία Φουστάνα Αγγελική είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών με βαθμό «Άριστα». Οι μεταπτυχιακές της σπουδές έγιναν στο ίδιο Πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με βαθμό «Άριστα». Η διπλωματική της εργασία ήταν εμπειρική και είχε ως θέμα τη συσχέτιση των Αναγνωστικών δυσκολιών και των προβλημάτων Συμπεριφοράς παιδιών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η διδακτορική της διατριβή αναφέρεται στις γνωστικές στρατηγικές και διαδικασίες μάθησης των ευφυών παιδιών. Η μεταδιδακτορική της ειδίκευση αφορά στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους ευφυείς μαθητές από το Institute of Education, University of London της Αγγλίας. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι επιμορφώτρια σε προγράμματα εξειδίκευσης εκπαιδευτικών. Έχει αναλάβει την υλοποίηση Ευρωπαϊκού προγράμματος για τις γνωστικές διαδικασίες και την εκπαίδευση των ευφυών μαθητών.

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε Ειδικούς Παιδαγωγούς, Παιδαγωγούς, Νηπιαγωγούς, Ψυχολόγους, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς κι όλους τους ειδικούς, που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η λεπτομερής μελέτη της νοητικής καθυστέρησης ως ειδικής κατηγορίας εκπαιδευτικών αναγκών. Οι μαθητές με δυσκολίες νόησης φοιτούν στα γενικά ή στα ειδικά σχολεία ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συνοσηρότητα της διαταραχής. Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων χρειάζεται να γνωρίζουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα αυτών των μαθητών προκειμένου να τους βοηθήσουν σε ομαδικό ή εξατομικευμένο επίπεδο. Η διάγνωση κι αντιμετώπιση των ειδικών αναγκών αυτών των μαθητών αποτελεί πρώτιστο στόχο και προτεραιότητα στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.

Περιγραφή σεμιναρίου

Περιεχόμενα του σεμιναρίου
o Ιστορική αναδρομή νοημοσύνης
o Θεωρίες Νοημοσύνης
o Παράγοντες που επιδρούν στη νοημοσύνη
o Ορισμοί νοητικής καθυστέρησης
o Επίπεδα νοητικής καθυστέρησης και επιδημιολογία
o Αιτιολογία της Νοητικής Καθυστέρησης
o Η επίδραση της Κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος στη νοητική καθυστέρηση
o Εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθητών με νοητική καθυστέρηση
o Παρουσίαση περιστατικών νοητικά υστερημένων μαθητών

Μεθοδολογία
Η περιγραφή της ειδικής κατηγορίας των μαθητών με νοητική καθυστέρηση αναλύεται αρχικά μέσω του εννοιολογικού καθορισμού της νοητικής ικανότητας. Περιγράφονται οι θεωρίες Νοημοσύνης και η έννοια της νοητικής καθυστέρησης μέσα από την ανάλυση ορισμών. Παρουσιάζονται τα επίπεδα νοητικής καθυστέρησης και τα επιδημιολογικά δεδομένα ανά κατηγορία. Προτείνονται οι καταλληλότερες τεχνικές και προγράμματα εκπαίδευσης σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο. Παρουσιάζεται επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα σύμφωνο με τα ελληνικά δεδομένα και περιγράφονται αντιπροσωπευτικά περιστατικά μαθητών με νοητική καθυστέρηση.

Πληροφορίες συμμετοχής

Κόστος συμμετοχής: 50€
Ειδικές τιμές για Σπουδαστές-Ανέργους
Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
• Βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου
• Καφές στα διαλείμματα

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.