Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΟΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Dr Αγγελική Φουστάνα
Η κυρία Φουστάνα Αγγελική είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών με βαθμό «Άριστα». Οι μεταπτυχιακές της σπουδές έγιναν στο ίδιο Πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με βαθμό «Άριστα». Η διπλωματική της εργασία ήταν εμπειρική και είχε ως θέμα τη συσχέτιση των Αναγνωστικών δυσκολιών και των προβλημάτων Συμπεριφοράς παιδιών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η διδακτορική της διατριβή αναφέρεται στις γνωστικές στρατηγικές και διαδικασίες μάθησης των ευφυών παιδιών. Η μεταδιδακτορική της ειδίκευση αφορά στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους ευφυείς μαθητές από το Institute of Education, University of London της Αγγλίας. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι επιμορφώτρια σε προγράμματα εξειδίκευσης εκπαιδευτικών. Έχει αναλάβει την υλοποίηση Ευρωπαϊκού προγράμματος για τις γνωστικές διαδικασίες και την εκπαίδευση των ευφυών μαθητών. Άρθρα της που αναφέρονται στην αξιολόγηση, στην αντιμετώπιση και στα ψυχο-κοινωνικά προβλήματα παιδιών με ειδικές ανάγκες, και κυρίως Μαθησιακές δυσκολίες, στην εκπαίδευση των ευφυών μαθητών και εν γένει σε θέματα Ειδικής Αγωγής έχουν δημοσιευθεί σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά και έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια – Πανελλήνια και Διεθνή. Είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών, της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος και του Πανελλήνιου Συλλόγου Ειδικής Αγωγής. Έχει εργαστεί ως διευθύντρια σε Ιατρο-παιδαγωγικά κέντρα και ως εκπαιδευτικός Γενικής και Ειδικής Αγωγής.

Σε ποιους απευθύνεται

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε Ειδικούς Παιδαγωγούς, Παιδαγωγούς, Νηπιαγωγούς, Ψυχολόγους, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς κι όλους τους ειδικούς, που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η μελέτη των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και ο σχεδιασμός προγράμματος αντιμετώπισης.Στόχος του σεμιναρίου είναι η παρουσίαση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών προκειμένου τα άτομα που ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με μαθητές όλων των βαθμίδων να μπορέσουν να αξιολογήσουν και να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους στη μάθηση. Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τη φύση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών θα τους βοηθήσει να εφαρμόσουν τις κατάλληλες εκπαιδευτικές τεχνικές και μεθόδους εξατομικευμένης παρέμβασης. Η ύπαρξη Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών αποτελεί ένα έντονο πρόβλημα στη σύγχρονη εκπαιδευτική πρακτική, που απασχολεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Οι δυσκολίες εμφανίζονται σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα και εμφανίζουν διαφοροποιήσεις στο είδος και στην έντασή τους. Η γνώση κι εξειδίκευση στον τομέα αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση της κατάλληλης αντιμετώπισης των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.

Περιγραφή σεμιναρίου

Περιεχόμενα του σεμιναρίου
• Ορισμοί των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών,
• Διάκριση Γενικών και Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών,
• Αιτιολογία,
• Συμπτωματολογία ανά βαθμίδα εκπαίδευσης,
• Τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο
• Συζήτηση

Μεθοδολογία
Το σεμινάριο αφορά στον εννοιολογικό καθορισμό των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Παρουσιάζονται οι σύγχρονες Παιδαγωγικές και Ψυχολογικές θεωρίες προσέγγισής τους κι όλες οι σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στο πεδίο. Αναλύονται οι διαφοροποιήσεις των Ειδικών από τις Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες θεωρητικά κι εμπειρικά. Επίσης, εξετάζονται θέματα αιτιολογίας των Μαθησιακών Δυσκολιών μέσα από το πρίσμα της Εξελικτικής Ψυχολογίας και της Ψυχοφυσιολογίας. Ακολούθως, μελετώνται οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και τα κριτήρια διάγνωσης κι αξιολόγησης. Τέλος, παρουσιάζονται τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο και προγράμματα αντιμετώπισης. Γίνεται αναφορά και περιγραφή παραδειγμάτων μαθητών με διαφορετικό γνωστικό προφίλ κι ακολουθεί συζήτηση.

Πληροφορίες
Διάρκεια: 17.00 – 21.00 (5 Διδακτικές Ωρες)
Κόστος συμμετοχής: 50€
Για Ανέργους και Φοιτητές: 40€

Στο κόστος του σεμιναρίου περιλαμβάνονται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου
- Καφές στα διαλείμματα

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.