Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΤΟ PROJECT ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: Σχεδιασμός & Εφαρμογές

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ Παμουκτσόγλου Αναστασία
H Παμουκτσόγλου Αναστασία είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2000 ως το 2009 υπηρέτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως Πάρεδρος με δυο πενταετείς θητείες, με ειδικότητα την «Σχολική Αποτελεσματικότητα» και την «Αξιολόγηση και Επιμόρφωση» Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από το 1978 μέχρι το 2000 στη περιοχή του Πειραιά, το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, την Νίκαια και τις Αχαρνές. Δίδαξε σε προπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΠΤΔΕ), στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας (Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής), στο «Πρόγραμμα Επαγγελματικής και Ακαδημαϊκής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στα Π.Ε.Κ., σε Σεμινάρια Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων και σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Π.Δ.Μ. του Π.Τ.Δ.Ε. του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Σε ποιους απευθύνεται

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής, σε διοικητικά αλλά και συντονιστικά στελέχη της εκπαίδευσης και σε φοιτητές.

Σκοπός

Oι Ερευνητικές Εργασίες (Project-based learning) θεσμοθετήθηκαν ως διακριτή ενότητα του υποχρεωτικού προγράμματος του «Νέου Λυκείου». Αποτελούν μια νέα διδακτική προσέγγιση όπου οι μαθητές μέσω μιας εκτεταμένης ερευνητικής διαδικασίας απαντούν σε ένα σύνθετο ερώτημα ή προβληματισμό. Επιτρέπουν, σε κάποιο βαθμό την «έκφραση και επιλογή» του μαθητή, και διαθέτουν αυστηρό και προσεκτικό προγραμματισμό, και αξιολογούνται για να βοηθήσουν τους μαθητές αφενός να μάθουν το βασικό ακαδημαϊκό περιεχόμενο, και αφετέρου να ασκηθούν στις δεξιότητες του 21ου αιώνα (όπως: συνεργασία, επικοινωνία & κριτική σκέψη), και να δημιουργήσουν υψηλής ποιότητας, αυθεντικά «προϊόντα» - εργασίες & παρουσιάσεις.
Για τα δεδομένα του ελληνικού Λυκείου οι Ερευνητικές Εργασίες αποτελούν εκπαιδευτική καινοτομία, καθώς πρωτο-εφαρμόστηκαν πριν από μερικές δεκαετίες κυρίως στη Δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Η θεσμοθέτηση των Ερευνητικών Εργασιών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου, στηρίζεται σε παιδαγωγικές αρχές, όπως:
1. Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης της Μάθησης,
2. Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών
3. Η αρχή της Διαφοροποίησης του Περιεχομένου, της Διαδικασίας και του Πλαισίου της Μάθησης
4. Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών.
Γιατί πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τις ερευνητικές εργασίες; Μέσω αυτών οι μαθητές κατανοούν βαθύτερα τις έννοιες και τα κριτήρια μιας ερευνητικής εργασίας καθώς αυτές δομούν ζωτικής σημασίας εργασιακές δεξιότητες και ισόβιες συνήθειες μάθησης. Βοηθούν τους μαθητές να αναγνωρίσουν και να αντιμετωπίσουν ζητήματα του σχολικού περίγυρου, να διερευνήσουν τη σταδιοδρομία τους, να αλληλεπιδράσουν με τους ενηλίκους, να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία, και να παρουσιάσουν την εργασία τους και σε ακροατήρια εκτός τάξης, στοιχεία που καθιστούν την σχολική ζωή ενδιαφέρουσα.
Όταν όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται συντονισμένα, μεταβάλλουν το ρόλο του εκπαιδευτικού και των μαθητών, καθιερώνουν νέες εκπαιδευτικές πρακτικές συνεργασίας και, δημιουργούν μια νέα εκπαιδευτική κουλτούρα που ενθαρρύνει την πρωτοβουλία, την επιλογή, τον πειραματισμό και την ατομική και ομαδική ευθύνη, προετοιμάζοντας πληρεστέρα μαθητές για τις μετα-Λυκειακή τους ζωή.
Επακόλουθο κάθε καινοτομίας είναι η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (νέων αλλά και εμπείρων) σε πρακτικά ζητήματα της εκπαιδευτικής τους πράξης, ως προς τα προβλήματα και τις δυσκολίες που προκύπτουν εξαιτίας του νέου, σε μια σχολική αίθουσα.
Η ημερίδα παρουσιάζει ένα συνδυασμό πρακτικών συμβουλών και παρουσίασης ενημερωτικού υλικού σχετικά με τις πρακτικές πτυχές των ερευνητικών εργασιών, με δραστηριότητες και επικεντρώνεται σε πραγματικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό έργο.

Περιγραφή σεμιναρίου

Πρόγραμμα ημερίδας

09.30 - 10.30: Προσέλευση

10.30 – 10.40: Χαιρετισμοί

10.40 - 12.30: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
• Θεωρητικό και Εννοιολογικό πλαίσιο του όρου: ερευνητικές εργασίες
• H Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση της Μάθησης στις Ερευνητικές Εργασίες
• Εναλλακτικά Σχήματα Κατανομής Θεμάτων και Οργάνωσης Ομάδων

12.30 – 13.00: coffee break

13.50 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
• Μεθοδολογία Σχεδιασμού
• Επιλογή θέματος & Προετοιμασία.
• Οργάνωση - Χρονοδιάγραμμα
• Ερευνητικά ερωτήματα
• Δραστηριότητες ΠΡΙΝ
• Δραστηριότητες ΚΑΤΑ
• Δραστηριότητες ΜΕΤΑ
• Αξιολόγηση της Ομαδικής Εργασίας και Ατομική Βαθμολόγηση των Μαθητών
• Παρουσίαση- Επίδειξη Ενδεικτικού Σχεδίου
• Παραδείγματα Ερευνητικών Εργασιών

15.00 -15.30: Ερωτήσεις – Απαντήσεις – Συζήτηση.

15.30 Λήξη ημερίδας - Παραλαβή βεβαιώσεων

Παροχές - κόστος
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
Το κόστος συμμετοχής είναι 35€ για φοιτητές-ανέργους και 45€ για εκπαιδευτικούς – επαγγελματίες κ.λπ.

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.