Το νηπιαγωγείο αποτελεί το πρώτο πεδίο κοινωνικοποίησης των παιδιών μετά το οικογενειακό περιβάλλον, έτσι ο νηπιαγωγός αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά πρόσωπα στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Τα παιδιά μέσα στο σχολικό περιβάλλον καλούνται να συμμετάσχουν στη διαδικασία της μάθησης, σε ομαδικές – κοινωνικές δραστηριότητες αλλά και να μάθουν να υπακούν σε κανόνες και ιεραρχίες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ:
Για 7 Σάββατα 10:00 – 13:00. Από 8 /10 /2011 έως και 26 Νοεμβρίου (εκτός από το Σάββατο 29 Οκτωβρίου).
Τα θέματα που θα αναλύονται κάθε φορά θα καθορίζονται έπειτα από συνεννόηση με τους συμμετέχοντες ανάλογα με τις ανάγκες τους. Ο κύκλος επιμόρφωσης ολοκληρώνεται με την απόκτηση βεβαίωσης, σε 7 συναντήσεις με συνολική διάρκεια 21 ώρες,
Στην πρώτη συνάντηση Θα συμπληρωθούν ερωτηματολόγια που θα καθορίσουν τη θεματολογία που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους συμμετέχοντες.
Ενδεικτική θεματολογία:
• Σχέσεις με συνομηλίκους – φιλίες.
• Προβλήματα συμπεριφοράς-επιθετικότητα.
• Σχέσεις με νηπιαγωγούς.
• Εξωσχολικές δραστηριότητες.
• Αντιμετώπιση κρίσεων (απώλεια – πένθος, ασθένεια κ.α).
• Όρια .
• Διάσπαση Προσοχής – Υπερκινητικότητα.
• Κοινωνικός στιγματισμός.
• Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
Τα σεμινάρια θα είναι φροντιστηριακού τύπου σε ολιγομελή τμήματα ατόμων. Αφού γίνει μια εισήγηση από τους ειδικούς, θα υπάρχει η δυνατότητα για συζήτηση, προβληματισμό, έκφραση συναισθημάτων, ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και εμπειριών.