Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΔΕΠ-Υ): Η φύση, η διάγνωση και η αντιμετώπισή της στα παιδιά και στους εφήβους

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Δρ. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΑΚΟΥΡΟΣ
Ο Ευθύμιος Κάκουρος έχει κάνει βασικές και μεταπτυχιακές σπουδές στην ψυχολογία και έχει ανακηρυχθεί διδάκτωρ ψυχολογίας από το Τμήμα Ψυχολογίας του πανεπιστημίου Eotvos Lorand. Έχει επίσης μετεκπαιδευθεί σε Τεχνικές τροποποίησης συμπεριφοράς στο Beech Tree School (North) Preston, England, καθώς και σε μεθόδους καθοδηγητικής εκπαίδευσης στο Peto Institute for Conductive Education, Budapest. Εργάζεται με παιδιά και εφήβους σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό επί τριάντα περίπου χρόνια. Το επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος και των δραστηριοτήτων του είναι οι αναπτυξιακές και μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών. Το 1990 ίδρυσε στην Αθήνα το Ψυχολογικό Κέντρο Αναπτυξιακών και Μαθησιακών Δυσκολιών «ΑΡΣΗ» όπου, με τη συνεργασία ομάδας ειδικών, ασχολείται με την έρευνα, τη διάγνωση και τη θεραπευτική αντιμετώπιση των αναπτυξιακών και μαθησιακών δυσκολιών. Έχει εστιάσει το επιστημονικό του ενδιαφέρον κυρίως στην έρευνα και τη θεραπευτική αντιμετώπιση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), των Διαταραχών Άγχους και του Τραυλισμού.

Σε ποιους απευθύνεται

Η ημερίδα αυτή απευθύνεται πρωταρχικά στους ειδικούς (ψυχολόγους, παιδοψυχιάτρους, λογοπεδικούς, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς κ.ά.) οι οποίοι εργάζονται στο χώρο της ψυχικής υγείας του παιδιού και του εφήβου και αντιμετωπίζουν καθημερινά θέματα που αφορούν στις διαταραχές της συμπεριφοράς και τις μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, μπορεί να φανεί χρήσιμο στους φοιτητές οι οποίοι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν μελλοντικά με την κλινική ψυχολογία του παιδιού καθώς και στους γονείς και εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τις μαθησιακές δυσκολίες και τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών.

Σκοπός

Στα πλαίσια της ημερίδας αυτής:

α) επιχειρείται η παρουσίαση της φύσης της ΔΕΠ-Υ σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα και τις επικρατέστερες θεωρητικές προσεγγίσεις
β) παρουσιάζονται οι σύγχρονες διαδικασίες διάγνωσης και
γ) περιγράφεται η πολυεπίπεδη θεραπευτική προσέγγιση της ΔΕΠ-Υ η οποία ακολουθεί τις βασικές αρχές της γνωσιακής – συμπεριφορικής θεωρίας και εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στο Ψυχολογικό Κέντρο ΑΡΣΗ. Τις παρουσιάσεις συνοδεύει η προβολή βιντεοσκοπημένων αποσπασμάτων από θεραπευτικές συνεδρίες παιδιών με ΔΕΠ-Υ.

Περιγραφή σεμιναρίου

Θεματολογία

Τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) απασχολεί τους ειδικούς οι οποίοι εργάζονται στο χώρο της ψυχικής υγείας του παιδιού και του εφήβου περισσότερο από κάθε άλλη διαταραχή. Το γεγονός αυτό οφείλεται στη μεγάλη συχνότητα εμφάνισης της ΔΕΠ-Υ στον παιδικό πληθυσμό καθώς και στο γεγονός ότι πολλά προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς σχετίζονται με αυτή τη διαταραχή.
Οι εισηγητές της ημερίδας αυτής ασχολούνται συστηματικά με τη διάγνωση και τη θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Στο διάστημα αυτό, παράλληλα με το κλινικό τους έργο, έχουν επιδείξει πολύ έντονη ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητα σε θέματα που σχετίζονται με τη ΔΕΠ-Υ. Έχουν δημοσιεύσει πολλές ερευνητικές εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά για τη διαταραχή αυτή και είναι οι συγγραφείς του πρώτου βιβλίου το οποίο έχει κυκλοφορήσει από Έλληνες συγγραφείς για τη ΔΕΠ-Υ.

Πρόγραμμα

10.00 - 10.30: Προσέλευση
10.30 – 10.40: Εισαγωγή

Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΦΥΣΗ, ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠ-Υ
1. Η φύση και τα χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ
α) Επιδημιολογικά στοιχεία
β) Τα πρωτογενή συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ
γ) Τα συνοδά προβλήματα της ΔΕΠ-Υ
δ) Η συννοσηρότητα της ΔΕΠ-Υ με άλλες διαταραχές
ε) Η διάκριση μεταξύ ζωηρού και υπερκινητικού παιδιού
2. Η αιτιολογία της ΔΕΠ-Υ και τα δευτερογενή προβλήματα των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
α) Η νευροβιολογική βάση της ΔΕΠ-Υ
β) Οι μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ και η σχέση τους με τη δυσλεξία
γ) Η επίδραση της ΔΕΠ-Υ στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης των παιδιών
δ) Προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
3. Η διαδικασία και οι σύγχρονες τεχνικές διάγνωσης της ΔΕΠ-Υ
α) Η πολυεπίπεδη προσέγγιση στη διάγνωση της ΔΕΠ-Υ
β) Μέσα αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ
γ) Η διαδικασία της διάγνωσης της ΔΕΠ-Υ

12.40 – 13.00: coffee break
13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: H ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠ-Υ
4. Εισαγωγή στη θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ
α) Οι σύγχρονες θεραπευτικής προσεγγίσεις για τη ΔΕΠ-Υ
β) Η φαρμακευτική αγωγή
γ) Τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού θεραπευτή για την περίπτωση της ΔΕΠ-Υ
δ) Η πολυεπίπεδη προσέγγιση στη θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ
5. Τεχνικές θεραπευτικής αντιμετώπισης των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
α) Η δομή μιας τυπικής θεραπευτικής συνεδρίας
β) Κανόνες οι οποίοι πρέπει να τηρούνται κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας
γ) Πρόγραμμα τροποποίησης των δυσλειτουργικών μορφών συμπεριφοράς των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
δ) Τεχνικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών των παιδιών με ΔΕΠ-Υ
6. Η αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου.
α) Η αντιμετώπιση των δυσκολιών του παιδιού με ΔΕΠ-Υ στο πλαίσιο της οικογένειας
β) Η αντιμετώπιση των δυσκολιών του παιδιού με ΔΕΠ-Υ στο πλαίσιο σχολικής τάξης
15.00 -15.30: Ερωτήσεις - συζήτηση
15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων

ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Ημερομηνία, ώρες και τόπος διεξαγωγής
Ημερομηνία διεξαγωγής: Σάββατο 9 Απριλίου 2011
Ώρα προσέλευσης: 10.00 π.μ. - 10.30 π.μ.
Ώρες διεξαγωγής: 10.30 π.μ. - 15.30 μ.μ.
Η ημερίδα θα διεξαχθεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων (πίσω από την Ακαδημία των Αθηνών) στην οδό Ακαδημίας 50 στην Αθήνα.
 

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.