Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Σύνδρομο Asperger & Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Εισαγωγή στο ψυχοπαιδαγωγικό-θεραπευτικό πρόγραμμα

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Νατάσσα Γιάννακα
είναι διδάκτορας Κλινικής Ψυχολογίας και Ψυχοπαθολογίας του παιδιού του Πανεπιστημίου Paris V της Σορβόννης. Μετά την απόκτηση του πτυχίου της από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, συνέχισε τις σπουδές της στην Κλινική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Paris VII και στην συνέχεια έλαβε μεταπτυχιακά διπλώματα, στη Ψυχογλωσσολογία (D.E.A.) και στην Εξελικτική Ψυχολογία (D.E.A.) από το Πανεπιστήμιο Paris V.

Σε ποιους απευθύνεται

Η διάλεξη απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα ειδικών από τον χώρο της ψυχικής υγείας (παιδοψυχιάτρους, ψυχολόγους λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.ά.) εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής, σε γονείς αλλά και σε όσους ασχολούνται με την αξιολόγηση και εκπαίδευση παιδιών με σύνδρομο Αsperger.

Περιγραφή σεμιναρίου

Θεματολογία

Η διάλεξη θα αναφερθεί στις δυσκολίες των παιδιών με σύνδρομο Asperger να δημιουργήσουν φιλικές σχέσεις με τους συνομηλίκους τους, να αντιληφθούν τις προθέσεις, τις ανάγκες και τα συναισθήματα των άλλων, με συνέπεια την αδυναμία αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας με άλλα παιδιά, την άρνηση ένταξης τους σε ομάδες παιχνιδιού και την εκδήλωση συχνά ακραίων συναισθηματικών αντιδράσεων.
Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί η φιλοσοφία και τα βασικά στοιχεία ενός μοντέλου ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων για τα παιδιά με σύνδρομο Asperger, το μοντέλο “friends’ play”, το οποίο προτείνει την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων, των στρατηγικών που ενθαρρύνουν τα παιδιά ν’ αναπτύξουν την επικοινωνία, τη συνεργασία στο παιχνίδι, τις δεξιότητες συζήτησης, τη διαχείριση συναισθημάτων και συγκρούσεων, την κατανόηση κοινωνικών καταστάσεων.

Πρόγραμμα σεμιναρίου

10.00 - 10.30: Προσέλευση
10.30 – 10.40: Εισαγωγή
10.40 - 12.40: Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών με σύνδρομο Asperger
- Ποιες ονομάζουμε κοινωνικές δεξιότητες
- Διαγνωστικά κριτήρια
- Κώδικες συμπεριφοράς
- Παιχνίδι- φιλικές σχέσεις
- Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα
- Συναισθηματικές διαταραχές και προβλήματα συμπεριφοράς- άγχος
- Διεθνή επιστημονικά δεδομένα
- Θεραπευτικά μοντέλα
- Ψυχοεκπαιδευτική υποστήριξη
- Στρατηγικές παρέμβασης στο σχολείο, στην οικογένεια, στο φιλικό και κοινωνικό
περιβάλλον.
12.40 – 13.00: coffee break

13.00 – 15.00: Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: To μοντέλο “friends' play”- Εισαγωγή
- Φιλοσοφία του “friends' play”
- Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση για παιδιά με σύνδρομο Asperger
• στην προσχολική εφηβεία
• στη σχολική ηλικία
• στην εφηβεία
- Ατομικό πρόγραμμα
- Ομάδες «παιχνιδιού» με συνομηλίκους / Παιχνίδια, ασκήσεις, δραστηριότητες (θέατρο, μουσική, εικαστικά, χορός, παραμύθι)
- Παρέμβαση στο διάλειμμα
- Παρέμβαση στην τάξη, συμμετοχή του εκπαιδευτικού
- Συμβουλευτική σε γονείς
- Κοινωνικές δραστηριότητες των παιδιών
- Αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών
15.00 -15.30: Ερωτήσεις - συζήτηση
15.30 Λήξη σεμιναρίου - Παραλαβή βεβαιώσεων

ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΘΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.