Εισηγητής
Περιγραφή σεμιναρίου
Η ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση του παιδιού χαρακτηρίζεται από την ικανότητά του να ανταποκρίνεται σε καινούριες καταστάσεις, που πολλές φορές μπορεί να είναι δύσκολες, απαιτητικές, στρεσογόνες, με συμπεριφορές που ταιριάζουν στην ηλικία του. Ανάμεσα στα σημαντικά γεγονότα στα οποία το παιδί καλείται να έρθει αντιμέτωπο με το άγχος του είναι και η ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον και στη μαθησιακή διαδικασία. Σε αυτές τις καινούριες συνθήκες που το άγχος είναι έντονο το παιδί με συναισθηματικές δυσκολίες, προκειμένου να αντιμετωπίσει το στρες που εκλύεται, καταφεύγει σε μηχανισμούς αντίδρασης και συμπεριφοράς που δεν ταιριάζουν με την χρονολογική του ηλικία. Στην περίπτωση αυτή δυσχεραίνεται και η μαθησιακή διαδικασία. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι:
• Πώς οι γονείς και το οικογενειακό περιβάλλον επηρεάζουν τη συναισθηματική ωρίμανση του παιδιού, • Ο δεσμός μητέρας-παιδιού και η ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, • Ψυχοσυναισθηματικά επιτεύγματα ανά ηλικιακές περιόδους, • Πώς εκδηλώνονται οι συναισθηματικές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον και πόσο επηρεάζουν τη μαθησιακή διαδικασία, • Η πίεση των γονιών για μαθησιακά επιτεύγματα και το παιδί που πάσχει ψυχοσυναισθηματικά, • Παρεμβάσεις - πότε μια συμπεριφορά ενός παιδιού αποτελεί το σήμα του κινδύνου για μια παραπομπή στον ειδικό από το δάσκαλο και το γονιό, • Ενημέρωση γονέων - παιδαγωγών.
Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος