Βρείτε Σεμινάρια
x

Σεμινάριο σε αίθουσα

Εξειδίκευση στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης/ Δεύτερης Γλώσσας

Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ, Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, εκπαιδεύτρια καθηγητών
ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ, Φιλόλογος, υπεύθυνη Πολιτιστικών του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού
ΓΙΩΤΑ ΜΑΡΡΕ, Φιλόλογος, ειδικευμένη στη διδασκαλία της ελληνικής λογοτεχνίας
HUBERT EICHEIM, Πρώην διευθυντής του Ινστιτούτου Γκαίτε Αθήνας, επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου
ΞΕΝΙΑ ΚΟΥΤΕΝΤΑΚΗ, Εκπαιδεύτρια Διαπολιτισμικής Αγωγής

Σε ποιους απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε διδάσκοντες την ελληνική ως ξένη ή ως δεύτερη γλώσσα σε ενήλικες, αλλά και εκπαιδευτικούς (φιλόλογους ελληνικής και ξένων φιλολογιών, δάσκαλους, νηπιαγωγούς) που δεν έχουν διδακτική εμπειρία στο αντικείμενο.

Σκοπός

- Η ευαισθητοποίηση των διδασκόντων την ελληνική γλώσσα σε σχέση με τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των ενήλικων σπουδαστών τους.
- Ο προσανατολισμός τους σε νέες καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους.
- Η εξοικείωσή τους με διδακτικά υλικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης γλώσσας.
- Η ενημέρωσή τους για τις εξελίξεις στο διδακτικό αλλά και στο θεσμικό πλαίσιο της ελληνομάθειας.
- Η ευαισθητοποίησή τους σε θέματα διαπολιτισμικότητας και δυναμικής της ομάδας σε πολυεθνικές και πολυγλωσσικές τάξεις.
Το σεμινάριο στηρίζεται στις αρχές της συμμετοχικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Ενσωματώνει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων και προωθεί την ανταλλαγή ιδεών, προτάσεων και υλικών, όχι μόνο διδακτικών αλλά και σχετικών με τις κοινωνικές και πολιτισμικές γνώσεις. Εφαρμόζονται οι τεχνικές: εργασία σε ομάδες και σε ζευγάρια, παιχνίδι ρόλων, μικροδιδασκαλία, εισήγηση, κατευθυνόμενη συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, γλωσσικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια, βιωματικές δραστηριότητες.

Περιγραφή σεμιναρίου

- Οι ενήλικοι ως σπουδαστές της νέας ελληνικής: εντοπισμός χαρακτηριστικών, αναγκών και προσδοκιών των μαθητών μας, οι ενήλικοι ως μαθητές, ο ρόλος του δασκάλου, η διαχείριση του χρόνου.
- Ο σχεδιασμός του μαθήματος, η κατάταξη των μαθητών σε τμήματα, η επιλογή και αξιολόγηση του διδακτικού εγχειριδίου και διδακτικών υλικών.
- Η διδασκαλία του κειμένου και του λεξιλογίου, παρουσιάζοντας το νέο κείμενο, η αφομοίωση του νέου λεξιλογίου.
- Διαπολιτισμικότητα, μία βιωματική προσέγγιση

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.