Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (MEDIA LITERACY): Αρχές – Μεθοδολογία – Διδακτική Αξιοποίηση

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
Το σεμινάριο έχει λήξει! Δείτε όλα τα ενεργά σεμινάρια πατώντας εδώ.

Εισηγητής

Πούλιος Ιωάννης
Ο κ. Πούλιος Ιωάννης σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θες/νικης, και πραγματοποίησε διετή μετεκπαίδευσή στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης «Δημ. Γληνός». Κατέχει οργανική θέση στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών ενώ από το σχολικό έτος 2007-2008 υπηρετεί στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Νομού Σερρών και είναι υπεύθυνος για τα ευρωπαϊκά προγράμματα και το Εθνικό Δίκτυο Αγωγής Τηλεόρασης.
Μπούκικας Κωνσταντίνος
Ο κ. Μπούκικας Κωνσταντίνος σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπ/σης του ΑΠΘ, στη Ζαρίφειο Παιδαγωγική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης και στο ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ (Ανωτέρα σχολή Τεχνολόγων Γεωπονίας. Σήμερα είναι Δάσκαλος, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Αγωγής Καταναλωτή της Δ/νσης Π/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Εθνικού Δικτύου Αγωγής Τηλεόρασης.

Σκοπός

Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό σεμινάριο υλοποιείται έπειτα από τη διαπίστωση πως υπάρχει τεράστιο κενό στο κομμάτι της κατάρτισης των εκπαιδευτικών, δασκάλων, νηπιαγωγών, καθώς και όλων των επιστημόνων της αγωγής στο καινοτόμο αυτό κομμάτι που ορίζεται ως οπτικοακουστική αγωγή. Μια πτυχή της εκπαίδευσης και της διδακτικής διεργασίας που αναπόδραστα προκύπτει από την αυξανόμενη είσοδο των ΤΠΕ στην εκπαίδευση αλλά και των οπτικοακουστικών μέσων στην αγωγή των μαθητών.
Επιγραμματικά στόχοι της διήμερης αυτής επιμόρφωσης είναι:
- Η ευαισθητοποίηση πολιτών που έχουν σχέση με την εκπαίδευση (ανηλίκων και ενηλίκων) σχετικά με τη σημασία και αναγκαιότητα της οπτικοακουστικής αγωγής
- Η οπτικοακουστική αγωγή των ίδιων των συμμετεχόντων (η κατανόηση της «γλώσσας» της τηλεόρασης, η απόκτηση δεξιοτήτων για την κατανόηση και αποκωδικοποίηση των τηλεοπτικών προϊόντων, η απομυθοποίηση των μύθων που έχουν κατασκευαστεί για το ρόλο και τη δύναμη της τηλεόρασης, η συνειδητοποίηση της φύσης του τηλεοπτικού μέσου, η διαμόρφωση ποιοτικών κριτηρίων για την επιλογή τηλεοπτικών προγραμμάτων κλπ)
- Η απόκτηση παιδαγωγικών «εργαλείων» από τους συμμετέχοντες ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και υποστηρίζουν προγράμματα οπτικοακουστικής αγωγής στους τόπους εργασίας (ως εκπαιδευτές ενηλίκων και κυρίως ανηλίκων)
- Η διεύρυνση των μεθόδων και δράσεων και τελικά των δυνατοτήτων επιλογής για έναν εκπαιδευτικό που θέλει να εφαρμόσει πρόγραμμα οπτικοακουστικής αγωγής (ή εκπαίδευσης στα Μέσα, media literacy κλπ)
- Η απόκτηση τεχνικών γνώσεων από τους συμμετέχοντες για ζητήματα όπως η δημιουργία animation, η παραγωγή τηλεοπτικών προϊόντων στα σχολεία κλπ
- Η θεωρητική κατάρτιση των συμμετεχόντων (με την παροχή πρόσθετης βιβλιογραφίας για την οπτικοακουστική αγωγή)
- Η απόκτηση υποστηρικτικού υλικού από τους συμμετέχοντες (με βιντεάκια, παρουσιάσεις power point, φύλλα εργασίας κλπ) απαραίτητου για την πραγματοποίηση προγραμμάτων οπτικοακουστικής αγωγής στα σχολεία
Τέλος, επιμορφωτικός στόχος του σεμιναρίου είναι μέσω από μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων που θα πραγματοποιηθούν, οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν πρακτικές και εφαρμόσιμες γνώσεις οι οποίες θα μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική πράξη.

Περιγραφή σεμιναρίου

Πρόγραμμα

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010
9.30 - 10.00 π.μ. Προσέλευση
10.00-10.30 π.μ. Παιδί και τηλεόραση: θεωρητική προσέγγιση
(περιεχόμενο οπτικοακουστικής αγωγής, φύση τηλεοπτικού μέσου, ερευνητικά δεδομένα, συμπεράσματα από την τριετή δράση του Δικτύου) από τον σχεδιαστή και Συντονιστή του Εθνικού Δικτύου Αγωγής Τηλεόρασης, εκπαιδευτικό, κ. Ιωάννη Πούλιο
10.30-10.45 π.μ. Εκπαιδευτικά εργαλεία και μεθοδολογία
από τον Υπεύθυνο Αγωγής Υγείας της Π.Ε. Ν. Σερρών, Συντονιστή του Εθνικού Δικτύου Αγωγής Τηλεόρασης, εκπαιδευτικό, κ. Κωνσταντίνο Μπούκικα
10.45-13.00 μ.μ. Βιωματικές δραστηριότητες –A’ μέρος
• Χωρισμός σε ομάδες
• Οι ομάδες φτιάχνουν σύνθημα, αφίσα και αποκτούν όνομα
• Τι αισθάνομαι για την τηλεόραση (γκριμάτσες, μουντζούρες)
• Διαφορετικές απόψεις για την τηλεόραση (παιχνίδι επιχειρημάτων)
• Μαρία η άσχημη (Photo shop, παιχνίδι βαθμολόγησης επωνύμων, νευρική ανορεξία κλπ)
• Σήματα καταλληλότητας (ιστορία σημάτων, ρόλος πολιτείας, παραδείγματα)
• Οι τηλεοπτικοί καυγάδες (προβολή οπτικοακουστικού υλικού, θεατρικό παιχνίδι)
13.00-13.30 μ.μ. Διάλειμμα
13.30-15.30 μ.μ. Βιωματικές δραστηριότητες - Β’ μέρος
• Η διαφήμιση και εμείς (Η διαφήμιση παντού, τι είναι διαφήμιση, τι κάνουν οι διαφημίσεις)
• Φτιάχνουμε μια τηλεοπτική διαφήμιση (θεατρικό παιχνίδι)
• Ο ρόλος της εικόνας και των ήχων (προβολή οπτικοακουστικού υλικού)
• Οι παγίδες σε μια τηλεοπτική διαφήμιση (ανάλυση της γλώσσας της διαφήμισης)
• Τα κρυφά και φανερά μηνύματα των διαφημίσεων (μελέτη περιπτώσεων)
• Αναλύουμε τηλεοπτικές διαφημίσεις (προβολή οπτικοακουστικού υλικού, μελέτη περιπτώσεων)
• Η περίπτωση του Marlboro (Power Point)
• Ένας διαφημιστής με πολλή φαντασία!! (θεατρ. παιχνίδι)
15.30-15.45 Ερωτήσεις

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010
9.30-10.00 π.μ. Προσέλευση
10.00-12.00 π.μ. Βιωματικές δραστηριότητες – Α’ μέρος
• Αναλύοντας ένα δελτίο ειδήσεων (προβολή οπτικοακουστικού υλικού, μελέτη περιπτώσεων)
• Εκπαιδεύοντας έναν μελλοντικό εκφωνητή ειδήσεων (θεατρικό παιχνίδι)
• Το σχόλιο και η προσωπική άποψη (μελέτη περιπτώσεων)
• Ετοιμάζοντας ένα δελτίο καιρού (θεατρικό παιχνίδι)
• Επιλέγοντας τον καλύτερο δημοσιογράφο (παιχνίδι ρόλων)
12.00-12.30 μ.μ. Διάλειμμα
12.30-13.15 μ.μ. Βιωματικές δραστηριότητες – Β’ μέρος
• Οι σαπουνόπερες (προβολή οπτικοακουστικού υλικού, θεατρικό παιχνίδι)
• Οι 3 οικογένειες… (θεατρικό παιχνίδι)
• Οι φόβοι μου και η τηλεόραση (Power point)
• Στερεότυπα και τηλεόραση (προβολή οπτικοακουστικού υλικού)
• Τα βίντεο κλιπ (Το βίντεο κλιπ «Telephone», Lady Gaga, Μελέτη περίπτωσης)
13.15-15.00 μ.μ. Βιωματικές δραστηριότητες – Γ’ μέρος
• Ένα εικονικό συνέδριο για την τηλεόραση (παιχνίδι ρόλων)
• Παιδικά προγράμματα (προβολή οπτικοακουστικού υλικού)
• Τα αισθήματά μας και η τηλεόραση (προβολή οπτικοακουστικού υλικού)
• Πληροφορίες για την τεχνική animation
• Παραδείγματα τηλεοπτικών προϊόντων των παιδιών
15.00-15.30 μ.μ. Ερωτήσεις-παραλαβή βεβαιώσεων

Παροχές
Σε όλους τους συμμετέχοντες παρέχεται:
- Βεβαίωση παρακολούθησης
- Σχετικό επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή.
- Φάκελος συνέδρου
- Μπλοκ σημειώσεων
- Στυλό
- Μπουφέ

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.