ΕΝΟΤΗΤΑ Α. Visual Merchandising, Εμπορικός χώρος και μέθοδοι προβολής προϊόντων και υπηρεσιών, ΕΝΟΤΗΤΑ Β. Εμπορική Καμπάνια & Προβολή Προϊόντος,
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ. Space Planning – Οργάνωση & Διακόσμηση Καταστήματος ΕΝΟΤΗΤΑ Δ. Fashion Styling - Μόδα & Τάσεις 2023/24
Το πρόγραμμά μας λειτουργεί από το 2008 πρωτοξεκινώντας το σεμινάριο Visual Merchandising στην Ελλάδα και έχοντας εκπαιδεύσει έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών και μέλη εταιρειών. Η ύλη μας κάθε χρόνο προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, νέα παραδείγματα και νέες τάσεις fashion & interior styling.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αισθητική του καταστήματος, αλλά και ο τρόπος προβολής προϊόντων μέσα σε αυτόν, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια εφόσον οι εικόνες του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου μας επηρεάζουν πλέον ισοδύναμα, ως προς τις επιλογές μας. Επιπλέον η κατανόηση της σχέσης κοινωνίας και αισθητικής γίνεται ακόμη πιο σημαντική σε μια εποχή η οποία κρίνεται ασταθής ως προς την ψυχολογία του πελάτη, τις ανάγκες και τα πρότυπά του. Πολλοί θεώρησαν ότι μετά από το lockdown, και τη συνήθειά μας να αγοράζουμε διαδικτυακά, η φυσική παρουσία των πελατών στο κατάστημα και η ανάγκη προβολής προϊόντων μέσα σε αυτό, θα μειωθεί. Μπορεί η online αγορά να έχει κερδίσει ένα μεγάλο ποσοστό αγορών, η ανάγκη όμως για σωστή προβολή των προϊόντων μέσα στο κατάστημα αλλά και διαδικτυακά έχει συνολικά ενισχυθεί με τα social media να είναι σε συνεχή διάλογο με τη φυσική προβολή των προϊόντων. Επιπλέον ο χώρος του καταστήματος, δεν αποτελεί πλέον μια αποθήκη προϊόντων προς πώληση, αλλά μια εμπειρία όπου ο πελάτης συνδέεται συναισθηματικά.
Οι τεχνικές προβολής με τις οποίες ασχολείται το σεμινάριο αυτό αφορούν από την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών σε ένα φυσικό χώρο μέχρι τη σύνθεση στοιχείων για τη διάδοση μιας εμπορικής ιδέας σε ένα post. Ο ρόλος της προβολής γίνεται πολυδιάστατος συνδεόμενος με την πραγματική προβολή προϊόντων (βιτρίνα, showroom, κατάστημα) αλλά και με ψηφιακή προβολή τους (μέσα από τα social media και το διαδίκτυο). Ο ρόλος πλέον του Visual Merchandiser δεν στηρίζεται μόνο σε πρακτικές και λειτουργικές γνώσεις, αλλά στη προσαρμογή του έργου του στις σύγχρονες τάσεις styling και οπτικής επικοινωνίας, αλλά και στη μόδα, όπως και στα νέα πρότυπα της αγοράς. Τα πρότυπα των Generation Ζ και Alpha, αλλάζουν την αισθητική του νεανικού στυλ, με τάσεις όπως αυτή του creative reset να δίνουν σημασία στη δημιουργία και στη διαφορετικότητα στο στυλ, αναβιώνοντας και τάσεις των δεκαετιών 80 και 90. Σύμφωνα με τους αναλυτές τάσεων, το ενδιαφέρον μας είναι περισσότερο στη δημιουργία εμπειριών και επομένως πιο γρήγορων και στοχευμένων οπτικών μηνυμάτων εφόσον ο εμπορικός χώρος μετατρέπεται σε μια εμπειρία η οποία εξαρτάται τόσο από τον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων, αλλά και από γενικά στοιχεία ατμόσφαιρας με τον εξοπλισμό, την εσωτερική διαμόρφωση, την κυκλοφορία μέσα στο χώρο και τα οπτικά και στυλιστικά μηνύματα.
Το σεμινάριο αυτό πραγματοποιείται με εξ αποστάσεως online μαθήματα μέσα από την πλατφόρμα zoom. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα μικτής εκπαίδευσης, δηλαδή ο μαθητής να έρθει επιπλέον για 4 συναντήσεις στο χώρο του εργαστηρίου όπου θα μπορεί να πραγματοποιήσει στυλιστικούς συνδυασμούς και στήσιμο βιτρίνας σε κλ 1/1.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε 4 κύριες ενότητες, οι οποίες είναι οι εξής:
Α. Εμπορικός χώρος και μέθοδοι προβολής προϊόντων και υπηρεσιών: Στην Ενότητα αυτή προσφέρεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο γνώσεων ως προς τις τεχνικές προβολής προϊόντων και τις μεθόδους σύνθεσης σε χώρο του καταστήματος αλλά και σύνθεσης για μια διαδικτυακή προβολή, εξετάζοντας ‘ποιος είναι ο πελάτης του σήμερα’ και ‘πως επικοινωνώ μαζί του οπτικά’. Για αυτό το λόγο εξετάζουμε εκτός από τους κανόνες σύνθεσης και προώθησης, τους κανόνες χρωματολογίας και τις τάσεις στυλστικών συνδυασμών (για το 2022/23 και 2023/24), όπως και τη σχέση χώρου με τα 3-διάστα αντικείμενα, τη γραφιστική και τα σκηνικά στοιχεία (προπς). Ο κάθε μαθητής αναπτύσει τις δικές του μεθόδους ‘εφήμερης σύνθεσης’ και ανακαλύπτει πως με απλά υλικά μπορεί να δώσει πρωτότυπες και σωστές λύσεις αναδεικνύοντας την αισθητική ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, αλλά και την ταυτότητα ενός brand. Γίνονται ασκήσεις πάνω στις τεχνικές προβολής, mood boards χρωματικών συνδυασμών και στυλιστικών συνδυασμών.
B. Εμπορική Καμπάνια & Προβολή Προϊόντος. Στην ενότητα αυτή αναλύουμε την έννοια του εμπορικού ημερολογίου και τη σημασία της καμπάνιας κατά τη διάρκεια του χρόνου. Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να μπορέσει ο μαθητής να σκεφτεί, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μια πρόταση του για μια εμπορική καμπάνια, προσπαθώντας να ξεφύγει από στερεότυπα και να μεταφράσει στις ανάγκες του σήμερα τη σημασία μια εποχής (πχ. Χριστούγεννα, Καμπάνια Άνοιξης/Καλοκαιριού), σε σχέση με μήνυμα που το προϊόν (ή υπηρεσία) θέλει να προσφέρει. Ο μαθητής μαθαίνει τη μεθοδολογία παρουσίασης μιας καμπάνιας, από την κεντρική ιδέα μέχρι τον προγραμματισμό και την υλοποίησή της, έτσι όπως θα την παρουσίαζε στην εμπορική ομάδα και ομάδα marketing μιας εταιρείας. Επίσης συνειδητοποιεί τα διαφορετικά στάδια που απαιτούνται για μια καμπάνια από την έρευνα και έμπνευση μέχρι το τελικό πλάνο, τον υπολογισμό του budget και τη δημιουργία χρονοδιαγράμματος εργασιών.
Γ. Space Planning – Οργάνωση & Διακόσμηση Καταστήματος: Στην Ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στις μεθόδους ομαδοποίησης των προϊόντων μέσα στο χώρο αλλά και στους τρόπους ανάδειξης της γκάμας προϊόντων και των εμπορικών μηνυμάτων μέσα σε αυτόν. Αναλύεται ο χώρος ως μια συναισθηματική εμπειρία, όπου η αρχιτεκτονική του χώρου, η επίπλωση, η σήμανση και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων στο σύνολο τους παίζουν καθοριστικό ρόλο. Μαθαίνουμε μεθοδολογίες ομαδοποίησης προϊόντων και διαμόρφωσης του εμπορικού πλάνου (layout - floor plan) μέσα από γωνιές προβολής και σημεία εστίασης (focal points). Γίνονται ασκήσεις ομαδοποίησης προϊόντων, πλάνου χώρου, (κύριων υπηρεσιών και λειτουργιών), planograms και προτάσεων εσωτερικών σημείων προβολής. Ο μαθητής μαθαίνει να δουλεύει με πλάνο σε κλίμακα και να δημιουργεί ζώνες προϊοντικών συνόλων.
Δ. Fashion Styling - Μόδα & Τάσεις 2023/24: Το σύγχρονο σκηνικό μόδας, στη βιτρίνα, στο εσωτερικό του κατστήματος ή μέσα από μια προβολή στα social media, έχει κάθε εποχή και για κάθε μαγαζί (ή brand) μια διαφορετική ιστορία να πει. Η ενότητα αυτή συνδέει το κομμάτι της μόδας με τις τάσεις πρόγνωσης χρωματικών και στυλιστικών συνδυασμών για το 2023/24, σύμφωνα με αναγνωρισμένους οίκους πρόγνωσης αλλά και με νέες εφαρμογές και προτάσεις στη βιτρίνα, τα showrooms, τα media και τα social media. Ανακαλύπτει τη σχέση της μόδας με παλαιότερα στυλ αλλά και με νέες δραστηριότητες, συνήθειες και αντιλήψεις ζωής (lifestyles). Επίσης εξετάζει τη σχέση της μόδας με το forecasting και την πρόγνωση των τάσεων μόδας για τις σεζόν Spring/Summer και Autumn/Winter, βλέποντας επίσης τον ρόλο των art/concept directors, των fashion stylists και των fashion photographers.
ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ
-
Τεχνικές Προβολής
-
Ανάλυση Προϊόντος και τύπων καταναλωτή
-
Ο ρόλος της χρωματολογίας, αντιθέσεων και συνδυασμών
-
Ο ρόλος του Visual Merchandiser σήμερα και η σχέση του με το Fashion και το Interior Styling αλλά και τα Social Media
-
Η σημασία των props και της γραφιστικής
-
Layout και κριτήρια ομαδοποίησης προϊόντων
-
Κάτοψη καταστήματος, Όψεις και Planograms
-
Red thread, hot spots και προτεραιότητες πλάνου
-
Δημιουργία ντουλάπας συνδυασμών
-
Εξοπλισμός και τάσεις εξοπλισμού στο εσωτερικό του καταστήματος
-
Τάσεις διακόσμησης καταστήματος
-
Εμπορικό ημερολόγιο & καμπάνιες
-
Προγνώστες σύγχρονων τάσεων στη μόδα και διακόσμηση
-
Οι προταγωνιστές της μόδας και η προβολή
-
Σχέση βιτρίνας, φωτογραφίας και social media