Το σεμινάριο ενδυνάμωσης και υποστήριξης παιδαγωγών και εκπαιδευτικών προσχολικής & πρωτοσχολικής εκπαίδευσης, έχει ως σκοπό την ολιστική πλαισίωση του εκπαιδευτικού. Αρχικά προσφέρεται η γνωριμία με σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και προτάσεις μάθησης, με βασικές αρχές και ιδεολογικό υπόβαθρο την μαθητοκεντρική προσέγγιση. Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής, αλλά και ως ολοκληρωμένος επαγγελματίας θα έχει την ευκαιρία να στηρίξει και να αναθεωρήσει πρακτικές που τον δυσκολεύουν στη καθημερινή επαφή του με το απαιτητικό αναλυτικό πρόγραμμα, τον απαιτητικό αριθμό της ομάδας των παιδιών που καλείται να διαχειριστεί καθημερινά και τις αυξημένες ανάγκες του.
Ένα επιμορφωτικό σεμινάριο που σκοπό έχει να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να μιλήσουν, να εκφραστούν, να έρθουν σε επαφή με την παιδικότητα αλλά και την επαγγελματική ταυτότητα που επιθυμούν και συνεχίζουν να "χτίζουν". Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο αποτελείται από τρεις κύριους άξονες κατάρτισης των εκπαιδευτικών.
1. Πως μπορεί ο παιδαγωγός να εντοπίσει τις αναπτυξιακές και συμπεριφορικές αποκλίσεις.
Εκπαίδευση στην ανίχνευση ενδεχόμενων αναπτυξιακών και συμπεριφορικών αποκλίσεων με σκοπό την αναγνώρισή τους και την έγκαιρη παρέμβαση. Αναλυτικά:
I. Εκπαιδευτικός ερευνητής.
• Τeacher as Researcher movement.
• Η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προσχολικής/πρωτοσχολικής ηλικίας και η σημασία της ψυχοεκπαίδευσης.
• Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα και εργαλεία παρατήρησης & αυτοπαρατήρησης
• Η σημασία του εξωτερικού παρατηρητή-Άξονες Παρατήρησης
• Παρατηρώντας το ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών
II. Δημοκρατικές παρεμβάσεις.
• Η σημασία της "επιλογής" στη μαθησιακή διαδικασία
• Ο δημοκρατικός διάλογος
• Δημοκρατική οργάνωση τάξης/συμβούλιο/κανόνες
• Η συνδιαμόρφωση του προγράμματος με τον μαθητή
III. Ηλικίες κλειδιά και αναπτυξιακά ορόσημα.
IV. Τι σημαίνει αναπτυξιακή και συμπεριφορική απόκλιση.
V. Παιχνίδια και τρόποι εντοπισμού αποκλίσεων (βιωματικό)
VI. Εργαλεία και μέθοδοι για τους παιδαγωγούς.
2. Παρεμβάσεις από τους εκπαιδευτικούς σε επίπεδο διδασκαλίας.
Αντιμετώπιση των συμπεριφορών που παρεκκλίνουν στο εσωτερικό πλαίσιο του κάθε φορέα και παρεμβάσεις από τους εκπαιδευτικούς σε επίπεδο διδασκαλίας.
• Δέσιμο ομάδας- Διδάσκοντας τον σεβασμό και την αλληλοκατανόηση
• Παιχνίδια αυτοεκτίμησης.
• Παιχνίδια πνευματικού εγγραμματισμού και πνευματικής ενδυνάμωσης
• Drama in Education - Δραματικές Τεχνικές και μαθησιακή διαδικασία
• Παιχνίδια διαχείρισης θυμού.
• Παιχνίδια διαχείρισης άγχους.
• Εξατομίκευση διδασκαλίας ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή
3. Επικοινωνία με γονείς
• Έκθεση περίπτωσης μαθητή (πώς ένας δάσκαλος κρατάει αρχείο με την εικόνα του μαθητή, ποια στοιχεία μπορεί να επικοινωνήσει)
• Όρια σε σχέση με το ρόλο του δασκάλου
• Μη παρεμβατικοί τρόποι επικοινωνίας δασκάλου-γονέα
• Οριοθέτηση στους γονείς
• Κατευθυντήριες οδηγίες για γονείς από τους δασκάλους (χρήσιμοι φορείς, πρωτόκολλα)
• Καλλιεργώντας τον "κύκλο της ελευθερίας"-τεχνικές έκφρασης
Covid-19: Η επίδρασή του στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών & η ψυχοεκπαίδευση στην μετά covid εποχή.
• Πόσο και πώς έχει επηρεάσει η πανδημία την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
• Η εκπαίδευση και η ψυχοεκπαίδευση στην μετά covid εποχή.
• Δραστηριότητες διαχείρισης.
• Τεχνικές αποσυμφόρησης του άγχους των παιδιών για εκπαιδευτικούς.