Βρείτε Σεμινάρια

Σεμινάριο σε αίθουσα

Επιμορφωτικό σεμινάριο παιδαγωγών για την ανίχνευση αναπτυξιακών και συμπεριφορικών αποκλίσεων & η ψυχοεκπαίδευση στην μετά covid εποχή

Διοργανωτής Σεμιναρίου:
Katalinas Life Events
Το σεμινάριο έχει λήξει! Αναζητήστε παρόμοια σεμινάρια στην κατηγορία Εκπαίδευση

Εισηγητής

Ελένη Τσάνταλη
Η Ελένη Τσάνταλη είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και κατέχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Ψυχολόγου. Το μεταπτυχιακό της δίπλωμα από το τμήμα Ιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών έχει τίτλο «Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας». Έχει εξειδικευτεί στις αναπτυξιακές διαταραχές και ιδιαίτερα στα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Οι μετεκπαιδεύσεις της έχουν να κάνουν με μη λεκτικές μορφές έκφρασης και διαχείριση συμπεριφοράς, ψυχοκινητική ανάπτυξη, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες καθώς και στη γραφή Braille. Παράλληλα, έχει εκπαιδευτεί σε Δεξιότητες Συμβουλευτικής από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Έχει εργαστεί ιδιωτικά με παιδιά με ψυχοκινητικές δυσκολίες, με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού καθώς και με ομάδες γονέων και εφήβων. Τέλος, έχει εκπονήσει έρευνα πάνω στην ''Βλεμματική και Απτική Συμπεριφορά στην Ελεύθερη Αλληλεπίδραση Γονέα-Βρέφους στην Ελλάδα και την Σκωτία'' η οποία έχει παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια αναπτυξιακής ψυχολογίας και ψυχολογικής έρευνας.

ΚΑΒΒΑΔΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ, MSc Counseling in Education , Working & Health Environments
H Θεοδώρα Καββαδία είναι ανθρωπιστική Εκπαιδευτικός και Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, με εμπειρία στην διαχείριση εξαρτήσεων και στον επαγγελματικό προσανατολισμό σε ομάδες μαθητών, φοιτητών και ενηλίκων. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού, Συμβουλευτικής στην Εκπαίδευση, την Υγεία και την Εργασία (MSc University of Athens). Η πρακτική και επαγγελματική της εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης σχετίζεται με νηπιαγωγεία σε όλη την Αττική και συγκεκριμένα εκπαιδευτήρια, όπως το Μπενάκειο Ίδρυμα και οι παιδικές στέγες. Όσον αφορά τον χώρο της Συμβουλευτικής, έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευσή της στο ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ, καθώς και στο Τμήμα Εκπαίδευσης του ΚΕΘΕΑ, σε ομάδες εξαρτημένων εφήβων και σε ομάδες συμβουλευτικής γονέων. Επίσης, δραστηριοποιείται στον χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων και της αποκατάστασης ψυχικής υγείας ενηλίκων. Ο εθελοντισμός είναι ένα πλούσιο μέρος της ζωής της και προσφέρει ενεργά σε ευρωπαϊκά προγράμματα συμβουλευτικής νέων, είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την Δημοκρατική Παιδεία(EUDEC), καθώς και συνεργάτιδα του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, με την διοργάνωση τηλεσεμιναρίων.

Σκοπός

Ένα επιμορφωτικό σεμινάριο που σκοπό έχει να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να μιλήσουν, να εκφραστούν, να έρθουν σε επαφή με την παιδικότητα αλλά και την επαγγελματική ταυτότητα που επιθυμούν και συνεχίζουν να "χτίζουν". Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο αποτελείται από τρεις κύριους άξονες κατάρτισης των εκπαιδευτικών.

 

Περιγραφή σεμιναρίου

Το σεμινάριο ενδυνάμωσης και υποστήριξης παιδαγωγών και εκπαιδευτικών προσχολικής & πρωτοσχολικής εκπαίδευσης, έχει ως σκοπό την ολιστική πλαισίωση του εκπαιδευτικού. Αρχικά προσφέρεται η γνωριμία με σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και προτάσεις μάθησης, με βασικές αρχές και ιδεολογικό υπόβαθρο την μαθητοκεντρική προσέγγιση. Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής, αλλά και ως ολοκληρωμένος επαγγελματίας θα έχει την ευκαιρία να στηρίξει και να αναθεωρήσει πρακτικές που τον δυσκολεύουν στη καθημερινή επαφή του με το απαιτητικό αναλυτικό πρόγραμμα, τον απαιτητικό αριθμό της ομάδας των παιδιών που καλείται να διαχειριστεί καθημερινά και τις αυξημένες ανάγκες του.

Ένα επιμορφωτικό σεμινάριο που σκοπό έχει να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να μιλήσουν, να εκφραστούν, να έρθουν σε επαφή με την παιδικότητα αλλά και την επαγγελματική ταυτότητα που επιθυμούν και συνεχίζουν να "χτίζουν". Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο αποτελείται από τρεις κύριους άξονες κατάρτισης των εκπαιδευτικών.

1. Πως μπορεί ο παιδαγωγός να εντοπίσει τις αναπτυξιακές και συμπεριφορικές αποκλίσεις.
Εκπαίδευση στην ανίχνευση ενδεχόμενων αναπτυξιακών και συμπεριφορικών αποκλίσεων με σκοπό την αναγνώρισή τους και την έγκαιρη παρέμβαση. Αναλυτικά:
I. Εκπαιδευτικός ερευνητής.
• Τeacher as Researcher movement.
• Η επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προσχολικής/πρωτοσχολικής ηλικίας και η σημασία της ψυχοεκπαίδευσης.
• Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα και εργαλεία παρατήρησης & αυτοπαρατήρησης
• Η σημασία του εξωτερικού παρατηρητή-Άξονες Παρατήρησης
• Παρατηρώντας το ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών

II. Δημοκρατικές παρεμβάσεις.
• Η σημασία της "επιλογής" στη μαθησιακή διαδικασία
• Ο δημοκρατικός διάλογος
• Δημοκρατική οργάνωση τάξης/συμβούλιο/κανόνες
• Η συνδιαμόρφωση του προγράμματος με τον μαθητή

III. Ηλικίες κλειδιά και αναπτυξιακά ορόσημα.
IV. Τι σημαίνει αναπτυξιακή και συμπεριφορική απόκλιση.
V. Παιχνίδια και τρόποι εντοπισμού αποκλίσεων (βιωματικό)
VI. Εργαλεία και μέθοδοι για τους παιδαγωγούς.

2. Παρεμβάσεις από τους εκπαιδευτικούς σε επίπεδο διδασκαλίας.
Αντιμετώπιση των συμπεριφορών που παρεκκλίνουν στο εσωτερικό πλαίσιο του κάθε φορέα και παρεμβάσεις από τους εκπαιδευτικούς σε επίπεδο διδασκαλίας.
• Δέσιμο ομάδας- Διδάσκοντας τον σεβασμό και την αλληλοκατανόηση
• Παιχνίδια αυτοεκτίμησης.
• Παιχνίδια πνευματικού εγγραμματισμού και πνευματικής ενδυνάμωσης
• Drama in Education - Δραματικές Τεχνικές και μαθησιακή διαδικασία
• Παιχνίδια διαχείρισης θυμού.
• Παιχνίδια διαχείρισης άγχους.
• Εξατομίκευση διδασκαλίας ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή

3. Επικοινωνία με γονείς
• Έκθεση περίπτωσης μαθητή (πώς ένας δάσκαλος κρατάει αρχείο με την εικόνα του μαθητή, ποια στοιχεία μπορεί να επικοινωνήσει)
• Όρια σε σχέση με το ρόλο του δασκάλου
• Μη παρεμβατικοί τρόποι επικοινωνίας δασκάλου-γονέα
• Οριοθέτηση στους γονείς
• Κατευθυντήριες οδηγίες για γονείς από τους δασκάλους (χρήσιμοι φορείς, πρωτόκολλα)
• Καλλιεργώντας τον "κύκλο της ελευθερίας"-τεχνικές έκφρασης

Covid-19: Η επίδρασή του στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών & η ψυχοεκπαίδευση στην μετά covid εποχή.

• Πόσο και πώς έχει επηρεάσει η πανδημία την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
• Η εκπαίδευση και η ψυχοεκπαίδευση στην μετά covid εποχή.
• Δραστηριότητες διαχείρισης.
• Τεχνικές αποσυμφόρησης του άγχους των παιδιών για εκπαιδευτικούς.

Πληροφορίες συμμετοχής

Παροχές:

  •  Ολιγομελείς ομάδες, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ένα ζεστό και ομοιογενές κλίμα, το οποίο συνεισφέρει σε μία αποτελεσματική συνεργασία της ομάδας.
  •  Στους συμμετέχοντες, μετά το πέρας του σεμιναρίου δίδεται πλούσιο υλικό σημειώσεων.
  •  Βεβαίωση παρακολούθησης.

Αριθμός ατόμων: Στα πλαίσια της νέας πραγματικότητας που έχει δημιουργηθεί από τη νόσο COVID-19, ο μέγιστος αριθμός ατόμων στο σεμινάριο θα είναι 5 άτομα!

Στο Katalinas Life Events θέλοντας να προστατεύσουμε το προσωπικό και τους φιλοξενούμενους μας τηρούμε τα ακόλουθα:
• Θερμομέτρηση κατά την είσοδο στον χώρο
• Συμμόρφωση με τις ορθές πρακτικές ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής (απολύμανση χεριών & χρήση μάσκας στον χώρο).
• Παρέχουμε αντισηπτικά διαλύματα & υλικά για το στέγνωμα των χεριών (χειροπετσέτες μιας χρήσης)
• Ο χώρος μας απολυμαίνεται πριν και μετά την κάθε δράση.

Κόστος Συμμετοχής

60€

Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στην εταιρεία που διοργανώνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης.