«Μόνο ότι δέχτηκες με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και στο χαρακτήρα σου» John Dewey, Αμερικανός Φιλόσοφος
Η βιωματική μέθοδος και εκπαίδευση έχει ως στόχο να φέρει τον μαθητή σε άμεση επαφή με το αντικείμενο μάθησης, μέσα από εξειδικευμένες ψυχαγωγικές δραστηριότητες που μπορεί να διατηρήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του. Η μάθηση μέσα από το παιχνίδι μπορεί και επιβάλλεται να αποτελέσει το βασικό πυρήνα της μαθησιακής διαδικασίας. Με τη βιωματική μάθηση μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων, ο μαθητής μπαίνει στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το παιχνίδι είναι μία πολύ σημαντική δραστηριότητα η οποία επηρεάζει τη γνωστική, φυσική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών (Lifter, Foster- Sanda, Arzamarski, Briesch, & McClure, 2011; Stagnitti, 2004).
Παρέχει δυνατότητα ανάπτυξης διαφορετικών δεξιοτήτων όπως το χειρισμό αντικειμένων, τη συζήτηση με τους συνομηλίκους, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, τη χρήση της συμβολικής σκέψης και του συμβολικού παιχνιδιού (Barton & Wolery, 2010). Μπορεί να ειπωθεί ότι το παιχνίδι είναι το επίκεντρο της υγιούς γνωστικής, κινητικής, γλωσσικής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης ενός παιδιού (Ginsburg, 2007). Επομένως, φαίνεται ότι είναι κριτικής σημασίας ο σχεδιασμός μεθόδων και πρακτικών που θα ανταποκρίνονται στην ανάγκη κάθε παιδιού για παιχνίδι. Η εφαρμογή πρότυπων μεθόδων διδασκαλίας μέσω παιγνιωδών δραστηριοτήτων μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά ώστε να «γίνει η μάθηση παιχνίδι».